    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: polska bieda
    Date: Wed, 25 Feb 2015 09:19:48 +0100

    Użytkownik "depros" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To ja widziałem Wrocław 22 zł m2 na gotowo, chcesz?

    Ja już mam :-), ale inni na pewno chętnie wezmą, np. kolega w grudniu płacił
    47 z materiałem bo chciał na szybko a tańsze ekipy były zajęte.

    > Tynkarz ma 8 pln/m2.

    Czyli 40zł za godzinę pracy. Mało?

    > No Tynkarze Ci których widziałem dojeżdżają na budowę leciwym Punto z 1998
    > r.

    Może tak lubią. Za to co zarabiają stać ich na więcej.

    > Miłe że porównujesz do takich fachów jak lekarz i programista:)
    > Garze i prestiż trochę inny.

    Zarobki podobne: Kiepski lekarz 5 tys. na miesiąc dobry specjalista grubo
    powyżej 10.
    Programista zaczyna gdzieś od 3 tys. po studiach do 5 jak ma jakieś
    doświadczenie. 10 i więcej dostaje garstka adminów w Warszawie czy innym
    dużym mieście.
    Budowlaniec - zaczyna od 3 tys. (200 / dzień * 15 dni bo nie zawsze jest
    robota), jak się czegokolwiek nauczy to już się robi 4,5 tys. A jak jak się
    czegoś naprawdę nauczy i zostanie elektrykiem, cieślą, dekarzem itp. to
    wyciągnie dwa razy tyle.

    Różnica jest tylko taka że mało który informatyk czy lekarz zarabia na
    czarno a budowlańcy dość często oficjalnie mają minimalne pensje i to idzie
    do statystyk, ale każdy kto buduje dom szybko poznaje prawdę.

    >>> 4. Robota w wodzie więc na jak długą karierę pozwolą im stawy?

    > Ja widziałem kable 380 V i mnóstwo wody.

    No i? Kazał ktoś tynkarzowi w tej wodzie ręce moczyć czy co?

    > Ja tych ze Śląska widzę na budowie we Wrocławiu robią ocieplenie,
    > elewacje, płyty gips karton. Pytałem o elewacje to chłop mówił że ma 2000
    > pln za od 7 do 17 daje 10 godzin i 5 dni tydzień.

    Spytaj inwestora ile zapłacił.

    > Może ja Ci będę szukał:) Podaj kontakt do siebie:-)

    Dziękuję, budowę już skończyłem, ale jak chcesz zarabiać na pośrednictwie to
    wejdź sobie na forum muratora i poczytaj ile miesięcy ludzie czekają na
    jakiegokolwiek fachowca. Skoro twierdzisz że gdzieś są chętni do pracy to
    skontaktuj jednych z drugimi różnicę w cenie pomiędzy tym co my na Śląsku
    płacimy a co Ty twierdzisz że fachowcy zarabiają możesz wziąć do własnej
    kieszeni - nikt się nie pogniewa :-)

    > Niemal codziennie wysłuchuję skarg właścicieli że nie mają kim robić.
    > Bezrobocie w pobliskich Gliwicach już spadło poniżej 6%.

    > Nie jest tak kolorowo w Niemczech, niby robotnik dostaje 30 euro ale musi
    > być zatrudniany przez agencje która z każdej godziny kasuje 19 euro
    > zostaje 11 euro godzina i życie na dwa domy - jeden w Polsce z żoną drugi
    > pracowniczy w de. Rozmawiałem z chłopakami na budowie i mówili że
    > przerobili i dla żonatego się nie opłaca.

    ROTFL. O czym Ty piszesz? Jakie agencje? Ludzie jadą, zakładają tam legalną
    działalność i robią na siebie. Czasem w dwóch albo trzech zakładają "firmę"
    i tak robią. Z agencji to korzystają studenci do doraźnego dorobienia przez
    miesiąc lub dwa w roku.

    > Na czarnucha mogą nie zapłacić i nie wiadomo co zrobić bo to nie Polska że
    > się Krzyśka i Rafała weźmie i pójdzie na negocjacje;)

    Jakie na czarnucha? Normalnie legalnie działają.

    Na czarno to masowo w latach 90-tych jeździli zbierać owoce. Teraz praca na
    czarno to margines.

    Pozdrawiam
    Ergie