  • 11. Data: 2014-03-20 22:01:38
    Temat: Re: poleasingowe komputery
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-03-20 18:56, Santana pisze:

    > Dla mnie bez znaczenia home czy prof :) Napisz tylko gdzie kupię taniej,
    > obojętnie z którym systemem :)

    "WINDOWS 7 Professional przeznaczonym specjalnie dla komputerów
    poleasingowych"

    Ktoś mógłby mi to wyjaśnić?

    marcin

  • 12. Data: 2014-03-20 22:23:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-20 21:58, Użytkownik Przemysław Ryk napisał:
    > Dnia Thu, 20 Mar 2014 18:38:06 +0100, Santana napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    b80gb+sata+windows7.html

    > Jak patrzę na sposób podania specyfikacji...
    >
    > Procesor: Core 2 Duo. Pysznie. Samo oznaczenie 2×1,86 GHz mocno kopie moją
    > przeponę.
    > Pamięć operacyjna: 2GB DDR2. No rewelacja. 1, 2, 4 moduły? Jakie taktowanie?
    > Ile płyta ma gniazd dla pamięci?

    Najtańsze możliwe na płycie. Przeważnie 2x1GB, jak masz szczęście
    to cztery sloty, jak nie masz to tylko dwa. Ja miałem, cztery sloty
    max 4x2GB.

    > Coś o płycie głównej? Co tam można wstawić w celu rozszerzenia możliwości
    > sprzętu?

    Miałem slot PCI i dwa PCIe, długie na GFX i krótki na kontroler USB3.

    > Dysk twardy: 80GB SATA 3,5". Coś może o modelu?

    Jaki się trafi. Zależy od szczęścia.

    > Karta grafiki: coś wiadomo? Czy amba fatima?

    Intel GMA Xxxxx. Zabiera koło 300MB RAMu.

    > Windows 7 specjalnie dla komputerów poleasingowych - khem, a co to za
    > wersja?

    Zależy jak trafisz, po prostu to kompy z prawem do używania jakiejś
    wersji windowsa, jakiej znajdziesz na naklejce.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2014-03-20 22:45:02
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    Dnia 20-03-2014 o 22:01:38 Chocobo <b...@p...fm>
    napisał(a):

    > Ktoś mógłby mi to wyjaśnić?

    Chyba o to biega: np. http://zapodaj.net/7a83be09c0288.jpg.html
    Dolna naklejka, to nowy certyfikat na Windows "dla komputerów odnowionych"
    Foto ze sprzętu zakupionego w firmie handlującej polizingowcami.

    --
    B.G

  • 14. Data: 2014-03-20 22:45:33
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-03-20 21:58, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    > sprzętu?
    > Dysk twardy: 80GB SATA 3,5". Coś może o modelu?
    > Karta grafiki: coś wiadomo? Czy amba fatima?

    Co do dysków i pamięci to firmy poleasingowe faktycznie różne modele
    wstawiają do środka, ale inne elementy konfiguracji można sobie
    sprawdzić na stronie internetowej producenta danego modelu. To sprzęt z
    nietypowymi rozwiązaniami i są one opisane w dokumentacji technicznej
    modelu/instrukcji.

    > Windows 7 specjalnie dla komputerów poleasingowych - khem, a co to za
    > wersja?

    Normalny Windows, tylko naklejka na komputerze sugeruje, że na tej
    maszynie był już kiedyś oryginalny Windows OEM (czyli klucz konfiguracji
    sprzętowej wygenerowany podczas instalacji dla tego komputera był
    przekazany do MS) i jest ponownie zainstalowany. Sam używam takiego
    Windowsa i prócz naklejki na komputerze z tym opisem ("Refurbished")
    nigdzie innej w systemie nie ma tego wyszczególnienia.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2014-03-21 08:55:03
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > Windows 7 specjalnie dla komputerów poleasingowych - khem, a co to za
    > wersja?

    Powinno pomóc:
    http://www.microsoft.com/oem/pl/licensing/sblicensin
    g/pages/refurbisher_programs.aspx
    http://oem.microsoft.com/public/worldwide/refurb/mic
    rosoft_refurbished_pc_licensing_guidelines.pdf

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 16. Data: 2014-03-21 10:01:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-03-20, o godz. 21:58:49
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Windows 7 specjalnie dla komputerów poleasingowych - khem, a co to za
    > wersja?

    Dla komputerów "refurbrished PCs" jak to określają. Microsoft od pewnego
    czasu prowadzi sprzedaż licencji OEM dla firm odnawiających komputery:
    http://www.microsoft.com/refurbishedpcs/RRP.aspx
    Zauważyli spory rynek komputerów używanych które miały licencje
    zbiorowe dla konkretnego użytkownika.

    Zdrówko

  • 17. Data: 2014-03-21 18:58:09
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dobry wieczór

    Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > [...]
    >
    > No to daj namiar na miejsce gdzie taniej kupię takiego kompa:
> [...]

    Szczerze mówiąc - komputery stacjonarne już od wielu lat nie interesują
    mnie.

    Przykład, jakim moge służyć to np. stacje dokujące do laptopów DELL:

    1. Wersja z zasilaczem

    AMSO
    http://amso.pl/p/pl/2237/stacja+dokujaca+dell+pr02x+
    +zasilacz+e4300+e6400.html
    199 zł (!!!!)

    Firma, którą ja polecam - COMTRADE
    http://www.comtrade.pl/product-pol-646-Stacja-dokuja
    ca-Dell-PR03X-zasilacz-Dell-90W.html
    159,99 zł

    2. Wersja "goła"

    AMSO
    http://amso.pl/p/pl/2236/stacja+dokujaca+dell+pr02x+
    e4300+e6400+m4600+fvat.html
    146,37 zł

    COMTRADE
    http://www.comtrade.pl/product-pol-644-Stacja-dokuja
    ca-Dell-PR03X.html
    65 zł

    KOMPIK
    http://kompik24.pl/pl/p/STACJA-DOKUJACA-DELL-PR02X-D
    VI-COM-LPT-PS2-Display-Port/546
    68 zł

    Prównanie tych cen mówi samo za siebie. AMSO jest ponad 2X droższe.
    Specjalnie nie podaję cen z pewnego portalu aukcyjnego, żeby nie stresować
    nieodpornych ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 18. Data: 2014-03-22 00:11:40
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kucharski" napisał w wiadomości grup

> [...]

    b80gb+sata+windows7.html
    [...]

    >Szczerze mówiąc - komputery stacjonarne już od wielu lat nie interesują

    Kondolencje.

> [...]

    >Prównanie tych cen mówi samo za siebie. AMSO jest ponad 2X droższe.
    >Specjalnie nie podaję cen z pewnego portalu aukcyjnego, żeby nie stresować

    Podajesz jako przykład stacje dokujące? Normalnie wpadłem pod biurko :P Może
    znajdź jakąś większą nisze rynkową żeby udowodnić swoje racje. Ile procent
    użytkowników potrzebuje stacji dokujących?

  • 19. Data: 2014-03-22 06:58:27
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "Santana" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > Może znajdź jakąś większą nisze rynkową żeby udowodnić swoje racje. Ile
    > procent użytkowników potrzebuje stacji dokujących?

    OK, a teraz wyjdź spod tego biurka, wytrzyj się z kurzu i spróbuj podać
    jakiś _sensowny_ kontrargument. Uwierz w siebie :-)

    Krzysztof Kucharski

  • 20. Data: 2014-03-22 11:11:58
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kucharski" napisał w wiadomości grup

    Dzień dobry

> [...]

    >OK, a teraz wyjdź spod tego biurka, wytrzyj się z kurzu i spróbuj podać
    >jakiś _sensowny_ kontrargument. Uwierz w siebie :-)

    Naprawdę nie zauważyłeś że palnąłeś głupotę? Oczekujesz sensownego
    kontrargumentu na bezsensowny post :P Ale jak się sprężysz to dasz rade.
    Uwierz w siebie :-)