  • 1. Data: 2014-03-11 14:28:50
    Temat: Problem - ekran zewn.
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

    Mam laptopa.
    Na nim obraz jest ok.
    Mam też zewn. monitor i podłaczam go czasem do tego laptopa.
    Do niedawna wszystko bylo ok tzn. po podlaczeniu laptop przelaczal obraz na
    monitor zewn.
    Ostatnio coś się stało i na laptopie obraz jest ok ale po podłączeniu
    monitora zewnętrznego obraz jest na nim ciut przesunięty w lewo (tzn. np.
    nie widzę poprawnie lewej strony ekranu - w Firefox zamiast widzieć napis u
    góry PLIK widze tylko IK).
    Nie jest to jakas wielka wada ale kiepsko jest np. przy wlaczaniu roznych
    programow gdzie po lewej stronie ekranu sa jakies funkcje.
    Np. piszac maila nie wiedz dobrze pierwszej (po lewej stronie) litery.
    Da sie to jakos wyregulowac automatycznie?
    Czy tez trzeba wejsc w ustawienia monitora i przesunac ekran (w prawo)
    manualnie?

  • 2. Data: 2014-03-11 15:00:10
    Temat: Re: Problem - ekran zewn.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 14:28:50 +0100, Sawesk napisał(a):

    > Ostatnio coś się stało i na laptopie obraz jest ok ale po podłączeniu
    > monitora zewnętrznego obraz jest na nim ciut przesunięty w lewo (tzn.

    Na nim to znaczy na monitorze czy na laptopie? Przypuszczam, że chodzi o
    monitor. Większość monitorów ma przycisk "Auto" - wciśnij. Jak nie ma
    przycisku "fizycznego" to musi być w on-screen menu.

  • 3. Data: 2014-03-11 15:03:56
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 14:28:50 +0100, Sawesk napisał(a):

    > ale po podłączeniu
    > monitora zewnętrznego obraz jest na nim ciut przesunięty w lewo (tzn. np.
    > nie widzę poprawnie lewej strony ekranu

    Ten monitor zewnętrzny to LCD czy CRT? Jak CRT to przestaw sobie w opcjach
    monitora.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-03-11 15:56:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Sawesk pisze tak:

    > Mam też zewn. monitor i podłaczam go czasem do tego laptopa.

    przez vga czy hdmi?

> [...]
    > przesunięty w lewo (tzn. np. nie widzę poprawnie lewej strony
    > ekranu

    > Da sie to jakos wyregulowac automatycznie?

    Nic na to nie poradzisz bo winda raz będzie dobrze a raz źle pokazywać
    obraz jak jej czapka stanie. Będziesz musiał ganiać za obrazem lewo
    prawo.

    Pozostaje naciskać AUTO na monitorze albo jeśli nie chce Ci się wstawać
    do monitora to myszą zmniejszasz rozdzielczość na chwilę po czym
    wracasz do poprzedniej.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-03-11 21:17:03
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 15:56:25 +0100, PiteR napisał(a):

    (ciach...)
    > Nic na to nie poradzisz bo winda raz będzie dobrze a raz źle pokazywać
    > obraz jak jej czapka stanie. Będziesz musiał ganiać za obrazem lewo
    > prawo.

    W przypadku połączenia monitora LCD sygnałem analogowym Windows akurat ma tu
    niewiele do gadania.

    [ Gdzie w grę wchodzi miłość lub nienawiść, tam gra kobieta miernie. ]
    [ (Friedrich Nietzsche) ]

  • 6. Data: 2014-03-11 22:04:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Przemysław Ryk pisze tak:

    > W przypadku połączenia monitora LCD sygnałem analogowym Windows
    > akurat ma tu niewiele do gadania.

    Nie dam sobie obciąć ale chyba knoppix wyświetlał się dobrze.

    --
    Piter

  • 7. Data: 2014-03-11 23:55:22
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 11.03.2014 14:28, Sawesk pisze:
> [...]
    > Da sie to jakos wyregulowac automatycznie?
    > Czy tez trzeba wejsc w ustawienia monitora i przesunac ekran (w prawo)

    A po prawej jak?

    Bo jeżeli po prawej Ci też ciut ucina, to prawdopodobnie Ci monitor
    ustawił się w proporcjach "multimedialnych" i trzeba mu ustawić
    proporcje 1:1 pixel, oryginalne czy coś w tym stylu.

    Ja tak miałem z moim LG kiedy podłączyłem via HDMI (via DVI było ok).

    p. m.

  • 8. Data: 2014-03-12 11:36:42
    Od: "Sawesk" <b...@w...pl>

    > Na nim to znaczy na monitorze czy na laptopie? Przypuszczam, że chodzi o
    > monitor. Większość monitorów ma przycisk "Auto" - wciśnij. Jak nie ma
    > przycisku "fizycznego" to musi być w on-screen menu.

    Jureq. Bardzo dziękuję. Pomogło.
    Nacisnąłem AUTO i na zewn. monitorze wszystko ustawiło się jak należy.
    Nie ma przesunięcia do lewej.

  • 9. Data: 2014-03-20 15:08:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 11 Mar 2014 22:04:11 +0100, PiteR napisał(a):

    > Nie dam sobie obciąć ale chyba knoppix wyświetlał się dobrze.

    Mnie się niejednokrotnie Windows czy inny system też wyświetla dobrze.
    Niemniej jednak przy sygnale analogowym nie jest to kwestia systemu, a
    zgrania ustawień sygnału między kartą graficzną i monitorem.

    [ W piwie są żeńskie hormony. Jak się za dużo wypije, to zaczyna się mówić ]
    [ bezładnie i nie umie się prowadzić samochodu. (Craig David) ]