  • 11. Data: 2009-08-25 23:33:47
    Temat: Re: polaryzatory do lcd luzem?
    Od: bynio <n...@w...pl>

    sprawdź ewentualnie tu:
    http://www.polarization.com/shop/catalog/

  • 12. Data: 2009-08-26 05:06:51
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > Jak rowniez rosyjskich gierkach typu "jajeczka". Tam sa dwie sztuki
    > luzem.

    Biorac pod uwage, ze za taka konsolke mozna bez trudu dostac 100zl, nie
    wiem, czy warto traktowac ja jako dawce... :)

    k,

  • 13. Data: 2009-08-26 05:42:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    KILu wrote:
    > Biorac pod uwage, ze za taka konsolke mozna bez trudu dostac 100zl, nie
    > wiem, czy warto traktowac ja jako dawce... :)

    Takie ze zbitym wyświetlaczem lub innym fatalem ostatnio widziałem na
    allegro za 5zł.

  • 14. Data: 2009-08-26 07:59:52
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Czy ktoś widział gdzieś taki element, jak folia polaryzatora do
    > wyświetlaczy lcd, luzem, na metry/kawałki, albo duże lcd z odzysku w
    > których taka folia nie jest brutalnie sklejona tylko da się wyciągnąć?
    > Regularnie spotykam się z koniecznością zmiany świecenia lcd w
    > "negatyw", najprościej by było odwrócić polaryzator (sprawdzona metoda),
    > ale w większości przypadków jest on tak przyklejony że po zerwaniu nie
    > nadaje się do niczego (a sam lcd trzeba dobrze z kleju wyczyścić), i nie
    > ma co wstawić "w zamian"

    Kupic zbity ekran lcd.
    Rozebrac.
    Wujac sam e szybki z cieklym krysztalem i polaryzatorem.
    Namoczyc w cieplej wodzie.

    Odkleic.

    Ja kiedys robilem nozem i dosyc ladnie klej puszczal ale potem wpadlem na pomysl
    z woda i polaryzator schodzi ladnie.
    http://ptoki.za.pl/thrower.html

    Nie daje gwarancji ze wszystkie ekrany sa klejone tym samym klejem. Ale jak
    widze ceny ktore podano w watku to sadze ze za 50zl mozna kupic jakies 20
    zbitych ekranow i sie z nimi bawic...

    --
    Lukasz Sczygiel
    Moja stronka z bizuteria: http://coraline.bazarek.pl/

  • 15. Data: 2009-08-26 10:41:24
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > Sam jestes ruski wiekszosc sprzetu sprzed ponad 10 lat nie miala
    > klejonych polaryzatorow.

    No własnie o tym piszę!

    Włodek

  • 16. Data: 2009-08-26 11:41:56
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Lukasz Sczygiel pisze:
    > Nie daje gwarancji ze wszystkie ekrany sa klejone tym samym klejem. Ale jak
    > widze ceny ktore podano w watku to sadze ze za 50zl mozna kupic jakies 20
    > zbitych ekranow i sie z nimi bawic...
    W sumie racja, za kilkadziesiat zł to nawet rozwalonego lcd-tv-30" kupię
    i na całe życie polaryzatora mi starczy

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 17. Data: 2009-08-26 14:32:29
    Od: shg <s...@g...com>

    On 26 Sie, 09:59, "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > widze ceny ktore podano w watku to sadze ze za 50zl mozna kupic jakies 20

    Większość chyba jest tym klejona (klej podobny do tego na taśmach
    klejących, PSA akrylowy, czy epoksydowy), powinno się udać oddzielić
    na ciepło.
    Gorzej jeżeli trzeba usunąć ten klej z powierzchni polaryzatora.
    Skuteczne w tym wypadku są: chloroform, tetrachlorometan i lekkie
    benzyny, ale to trzeba najprzód sprawdzić na jakimś małym kawałku
    (najlepiej przez dłuższy czas), bo może się okazać, że polaryzator
    "zmętnieje". Szmatkę trzeba zamoczyć i przecierać.
    Chloroformem (właściwie to miks, chloroform:etanol 1:1, ale ten
    etanol, to akurat większej różnicy nie robi) usuwałem z polaryzatorów
    z wyświetlaczy alfanumerycznych, bardzo ładnie idzie, po kleju nie
    zostaje żaden ślad. Tetrachlorometanu używam do taśmy klejącej, a
    benzynę kiedyś tam do naklejek.

  • 18. Data: 2009-08-26 14:41:47
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > W sumie racja, za kilkadziesiat zł to nawet rozwalonego lcd-tv-30" kupię
    > i na całe życie polaryzatora mi starczy

    eeee a ja myslalem ze potrzebujesz sie przez niego opalac czy cos :).

    shg mi przypomnial jeszcze ze jak sciagalem tego mojego to potem klej usunalem
    gabka z cif-em na mokro.

    Po namoczeniu dosyc dobrze złaziło.

    Ale musisz miec swiadomosc ze ten polaryzator w lcd to jakis dziwny jest. Nie
    dziala tak samo jak taki szklany. Nie pamietam roznicy (czy jeden jest kolowy
    czy cos) ale pamietam ze jakas roznica jest.

    --
    Lukasz Sczygiel
    http://coraline.bazarek.pl

  • 19. Data: 2009-08-26 15:36:55
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Lukasz Sczygiel pisze:
    > eeee a ja myslalem ze potrzebujesz sie przez niego opalac czy cos :).
    Jak pisałem - potrzebuje (różnych rozmiarów) do lcd, w celu zmiany ich
    zachowania (obrócenie polaryzatora = wyświetlacz w negatywie, tzn tło
    czarne, cyferki przeźroczyste). Nie zawsze udaje się bezpiecznie i
    elegancko usunąć oryginał, wolałbym mieć gdzieś arkusz "uniwersalnego"
    do przycięcia i zamontowania.

    > Ale musisz miec swiadomosc ze ten polaryzator w lcd to jakis dziwny jest. Nie
    > dziala tak samo jak taki szklany. Nie pamietam roznicy (czy jeden jest kolowy
    > czy cos) ale pamietam ze jakas roznica jest.
    Znaczy jak jest od LCD, to się do innego LCD raczej nada ;) Przecież nie
    robię domowej fabryki podróbek filtrów polaryzacyjnych do foto ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 20. Data: 2009-08-26 17:31:54
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-26 16:32:29 +0200, shg <s...@g...com> said:

    > Gorzej jeżeli trzeba usunąć ten klej z powierzchni polaryzatora.
    > Skuteczne w tym wypadku są: chloroform, tetrachlorometan

    oj, obecnie to chyba one są ciężko zbanowane przez EU...

    --
    DJ