  • 21. Data: 2009-04-19 12:58:55
    Temat: Re: połączyłem kompa z komputerem kablem audio
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    GLaF pisze:

    > I niby jak ma podłączyć 2-przewodowy kabel od telewizora do 3-przewodowej
    > wtyczki z dziurką na bolec?

    Są wtyczki (wąskie), które wejdą do uziemnionego gniazdka. Ja takie mam
    wszystkie w jednej z listw.

    --
    animka

  • 22. Data: 2009-04-19 13:08:15
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Są wtyczki (wąskie), które wejdą do uziemnionego gniazdka. Ja takie mam
    > wszystkie w jednej z listw.

    Normalnie ręce opadają :)

  • 23. Data: 2009-04-19 13:25:24
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 14:58:55 +0200, animka napisał(a):

    > Są wtyczki (wąskie), które wejdą do uziemnionego gniazdka. Ja takie mam
    > wszystkie w jednej z listw.

    I co wtedy daje uziemienie listwy? I jak to rozwiązuje problem pytającego?

    Z prądem elektrycznym nie ma żartów. Może zniszczyć sprzęt, śmiertelnie
    porazić lub wywołać pożar. Dlatego na forach, grupach, w rozmowach ze
    znajomymi itp. powinniśmy trzymać się zasady:
    Jeśli się na tym dorze nie znamy i nie jesteśmy pewni na 100% tego o czym
    mówimy, to nie udzielamy "porad".

    --
    GLaF

  • 24. Data: 2009-04-19 13:30:13
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    GLaF pisze:

> [...]
    > znajomymi itp. powinniśmy trzymać się zasady:
    > Jeśli się na tym dorze nie znamy i nie jesteśmy pewni na 100% tego o czym

    Ok. Już mi tak namieszałeś, że teraz już nie wiem o co tak naprawdę chodzi.

    --
    animka

  • 25. Data: 2009-04-19 14:36:35
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 12:12:02 +0200, BartekK napisał(a):

    > Kiepski bardzo pomysł. Uziemisz _kablówkę_ = uziemisz instalację w całym
    > budynku (a cholera wie czy nie więcej), przez obudowę swojego komputera
    > i jego uziemienie. Nie wiadomo jaki popłynie prąd "uziemiający" (np gdy
    > centrala kablówki nie ma uziemienia i wisi na połowie napięcia sieci,
    > albo tą połowę wpompowuje iluś tam użytkowników swoimi telewizorami),
    > ale może być znaczny (i generować jeszcze większe problemy i zakłócenia).
    > Izolator jest najprostszym, najtańszym rozwiązaniem i "nie zaszkodzi"
    > nawet na zapas.

    To nie kablówka generuje to napięcie na gniazdku tylko telewizory podpięte
    pod nią. Standardowo (żeby wyeliminować zakłócenia) miedzy masą telewizora
    a każdym przewodem zasilającym (nie wiadomo który zostanie włączony do fazy
    a który do zera) wpinane są kondensatory rzędu 100 pF. Przy jednym
    telewizorze nie ma problemu. To prąd rzędu uA. Ale jeżeli cały pion w bloku
    podpięty jest do tej samej fazy i każdy ma tam telewizor wpięty w tą samą
    kablówkę to nagle na masie kablówki (wspólnej z masą wszystkich tych
    telewizorów) dalej jest 110 V ale już ze znacznie większym prądem.

  • 26. Data: 2009-04-19 20:02:54
    Od: "$M$" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > kablówkę to nagle na masie kablówki (wspólnej z masą wszystkich tych
    > telewizorów) dalej jest 110 V ale już ze znacznie większym prądem.

    Czyli przypuśćmy, że dany odbiornik "wysyła" w pion jakieś 100 uA (zapewne
    jest go mniej). Tych odbiorników w pionie niech będzie też 100 sztuk (choć
    zapewne na jednym pionie też do tylu nie zliczymy ;-) ). Czyli ze zwykłego
    mnożenia wynika prąd 10000 ua czyli 10 mA czyli 0,01 A. Dalej z prostego
    mnożenia i pomijając cosinus "fi" (a przy kondensatorach to pominięcie
    znaczące) moc tych zakłóceń to jakieś 1,1 W - więc wystarczająco żeby
    wysterować wzmacniacz audio, natomiast kompletnie za mało aby coś groźnego
    stało się ze sprzętem przy zastosowaniu połączenia wyrównawczego typu
    uziemienie - obudowa komputera - wtyczka kablówki czyli takiego jak opisałem
    wcześniej.
    Na pewno separator jest lepszym wyjściem, ale jak go nie ma to trzeba sobie
    jakoś radzić.
    $M$

  • 27. Data: 2009-04-23 11:36:59
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Leszek pisze:

    > Mam pytanie. W przyszłym tygodniu będę miał nowy telewizor z
    > uziemieniem. Czy dzięki temu, że telewizor będzie z uziemieniem, nadal
    > jest potrzebne zamontowanie tego izolatora galwanicznego?
    >
    > Dzięki i pozdrawiam,
    > Leszek

    Zamówiłem izolator galwaniczny (jeszcze nie doszedł), ale sam już nie
    wiem co mam zrobić:

    Dzisiaj odebrałem nowy telewizor Sharp LC46B530. Wszystko podłączyłem i
    co się okazuje:

    Teraz buczenie jest bardzo wyraźne zarówno gdy kablel antenowy jest
    podłączony do telewizora, jak i kiedy jest odłączony. Jak wcześniej
    pisałem komputer jest uziemony, a nowy telewizor też jest uziemiony
    (uziemione gniazdko, listwa z bolcem, kabel zasilający trzyprzeewodowy)

    Co mam zrobić? Podciąć sobie żyły?

    Pozdrawiam,

  • 28. Data: 2009-04-23 12:40:41
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 13:36:59 +0200, Leszek napisał(a):

> [...]
    > pisałem komputer jest uziemony, a nowy telewizor też jest uziemiony
    > (uziemione gniazdko, listwa z bolcem, kabel zasilający trzyprzeewodowy)

    Komputer i telewizor podłączone do tej samej listwy?

    --
    GLaF

  • 29. Data: 2009-04-23 14:17:41
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    GLaF pisze:

    > Komputer i telewizor podłączone do tej samej listwy?

    Nie, do dwóch różnych (obie filtrujące)

  • 30. Data: 2009-04-23 14:20:09
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Leszek pisze:

    > Dzisiaj odebrałem nowy telewizor Sharp LC46B530. Wszystko podłączyłem i

    pomyłka w nazwie telewizora, powinno być Samsung LE46B530