    From: "Leszek K." <l...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: połączyłem kompa z komputerem kablem audio
    Date: Sun, 19 Apr 2009 16:36:35 +0200

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 12:12:02 +0200, BartekK napisał(a):

    > Kiepski bardzo pomysł. Uziemisz _kablówkę_ = uziemisz instalację w całym
    > budynku (a cholera wie czy nie więcej), przez obudowę swojego komputera
    > i jego uziemienie. Nie wiadomo jaki popłynie prąd "uziemiający" (np gdy
    > centrala kablówki nie ma uziemienia i wisi na połowie napięcia sieci,
    > albo tą połowę wpompowuje iluś tam użytkowników swoimi telewizorami),
    > ale może być znaczny (i generować jeszcze większe problemy i zakłócenia).
    > Izolator jest najprostszym, najtańszym rozwiązaniem i "nie zaszkodzi"
    > nawet na zapas.

    To nie kablówka generuje to napięcie na gniazdku tylko telewizory podpięte
    pod nią. Standardowo (żeby wyeliminować zakłócenia) miedzy masą telewizora
    a każdym przewodem zasilającym (nie wiadomo który zostanie włączony do fazy
    a który do zera) wpinane są kondensatory rzędu 100 pF. Przy jednym
    telewizorze nie ma problemu. To prąd rzędu uA. Ale jeżeli cały pion w bloku
    podpięty jest do tej samej fazy i każdy ma tam telewizor wpięty w tą samą
    kablówkę to nagle na masie kablówki (wspólnej z masą wszystkich tych
    telewizorów) dalej jest 110 V ale już ze znacznie większym prądem.