  • 41. Data: 2003-11-30 13:51:43
    Temat: Re: polaczenie z pol34
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Pawel Rutkowski wrote:

    > Tak tylko ze zarobki w tych krajach ksztaltuja sie troche inaczej.

    > Ale nie pensjami !

    Taaa, ale to sa agrumenty na rzecz zwiekszania zarobkow w Polsce,
    a nie na rzecz obnizania cen uslug telekomunikacyjnych ;-)))

    Michal

  • 42. Data: 2003-11-30 14:28:27
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Zauwaz, ze pomiedzy tymi cenami jest bardzo duza roznica. Pierwsza
    > wyglada mi na scieme podobna do 10Mb za 3kPLN w Polsce. Ale

    Cogent to niezla siec po Stanach smiga az milo patrzec :)
    Za to wyjscie w swiat ma strasznie slabe.

    > druga jest juz do porownania z cenami laczy operatorskich w Polsce.

    4,5 tys $ = 18 tys. U kogo dostaniesz za tyle 45Mbit ?
    Mi za 20 tys TPSA zaproponowala zloadbalancingowane 5 x 2 Mbit :(
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 43. Data: 2003-11-30 14:38:12
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
    > Witam,

    > Cogent to niezla siec po Stanach smiga az milo patrzec :)
    > Za to wyjscie w swiat ma strasznie slabe.

    No nie dziwie sie ze slabe. Jak sie sprzedaje tak duze lacza w takich
    cenach,
    to ceizko jest je upchnac poza swoim szkieletem....

    > 4,5 tys $ = 18 tys. U kogo dostaniesz za tyle 45Mbit ?
    > Mi za 20 tys TPSA zaproponowala zloadbalancingowane 5 x 2 Mbit :(
    > pozdr.

    Pojdz do innego operatora, a za 20 tys dostaniesz duzo wiecej i to w
    jednym kawalku. A ja napisalem, ze roznica moze byc np. dwukrotna,
    a nie ze za 18 tys dostaniesz 45Mb.

    Pozdr

    Michal

  • 44. Data: 2003-11-30 14:41:42
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Bartosz Waszak wrote:

    > hmm raczej na 10Gbit/s ethernet i switchach extreme networks :>

    A to dziekuje ze uswiadomienie....

    Michal

  • 45. Data: 2003-11-30 15:44:40
    Od: p...@p...pl (parys)

    > to tepsa przyciela pasmo ze 120 na 70 Mbps. pracuje w wcss i wiem.
    >
    > lacze tepsa - wask jest obciazane przede wszystkim przez userow tepsy
    > ciagnacych zasoby z wasku/nasku. i tepsa ma to z dupie ze jej klientom
    > jest zle.
    > w pozostalym man-ach/askach jest podobnie.

    przedstawiciel z tpsa moglby powiedziec ze to man`y/aski pchaja im w lacza
    ich klientow, wszystkie te instytucje sa siebie warte teraz walcza o
    pozycje na rynku jeden monopol walczy z drogim

    ani jeden ani drogi nie powstal na zasadach gospodarki rynkowej
    jeden i drogi dostal i zapewne doataje, i bedzie wiele za darmo, bo mu sie
    cos nalezy, choc tepsa juz chyba nie doatanie zbyt wiele za free
    (z pewnoscia nawet za korzystana ustawe musza zaplacic ;P lub za brak
    przepisow wykonawczych do niekorzystnych dla nich ustaw tez pewnie musza
    zaplacic ;P )
    a te drogie caly czas maja pąpowane jakies pieniadze lub sa
    dofinansowywane z pieniedzy publicznych

    moim zdaniem albo w jakis sposob ustapia miejsca firmą ktore dzialaja na
    okreslonych warunkach gospodarki rynkowej, albo zajma sie swoja statutowa
    działalnoscia albo won

    parys
    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 46. Data: 2003-11-30 15:51:03
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > No nie dziwie sie ze slabe. Jak sie sprzedaje tak duze lacza w takich
    > cenach,
    > to ceizko jest je upchnac poza swoim szkieletem....

    A widziales ich szkielet ? ;-)
    Ja mowilem tylko o wysciu w swiat (!). Sam szkielet dziala pieknie.
    A ich w swiat malo interesuje, to oni sa dla siebie centrum ;-)

    > Pojdz do innego operatora, a za 20 tys dostaniesz duzo wiecej i to w
    > jednym kawalku. A ja napisalem, ze roznica moze byc np. dwukrotna,
    > a nie ze za 18 tys dostaniesz 45Mb.

    Daj konkretny przyklad gdzie :)
    I zeby mi TPNETowa klientela (ktorej mam 90%) nie marudzila,
    ze ten ktos wycina z niej ruch albo ze bramka z TPNETem slaba.
    pozdr.

  • 47. Data: 2003-11-30 16:19:09
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Sat, 29 Nov 2003 18:45:03 +0100 I had a dream that Michal Gawrylczyk
    <m...@g...pl> wrote:
    > Po drugie: to jest wlasnie nieuczciwa konkurancja. Uczelnie dostaja dotacje
    > KBN na rozwoj sieci uczelnianych, a zaczynaja swiadczyc uslugi komercyjne
    > w zanizonych cenach. Moga sobie pozwolic, bo sa dotowane....

    Żadna uczelnia nie sprzedaje łączy, bo po prostu nie może.
    Podaj jakiś przykład, dowolny.

  • 48. Data: 2003-11-30 16:21:08
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On 29 Nov 2003 20:15:23 +0100 I had a dream that parys <p...@p...pl> wrote:

    > polskiej rzceczywistosci i gwozdz do tromny polskiego internetu itd...

    trumny.

    > a czy ktos potrafi wytlumaczyc jak to mozliwe, ze gdy kilka tygodni temu
    > grupa byla moderowana wypowiedzi o podobnej tresci (moje) nie były
    > publikowane ?
    > kto moderował ta grupe? ;P

    Najprawdopodobniej z powodu masy błędów ortograficznych, gramatycznych i
    interpunkcyjnych. I chwała moderatorowi, że takie coś wyrzucał do kosza.

  • 49. Data: 2003-11-30 16:26:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    W wiadomości
    .edu.pl>
    dnia 2003-11-30, Grzegorz Janoszka wstukał(a)

    > Żadna uczelnia nie sprzedaje łączy, bo po prostu nie może.
    > Podaj jakiś przykład, dowolny.

    http://ck.polsl.pl/Dokumenty/lacza%20stale-cennik.do

    ale,

    Centrum Komputerowe należy do samofinansujących się jednostek
    Politechniki. Prowadzi działalność gospodarczą w zakresie szeroko
    pojętych usług internetowych. Szczegóły można znaleźć w ofercie.

    ale....
    --
    Tomasz Nycz
    Czasami, z nieznanych przyczyn, powstaje synapsa pomiędzy ośrodkiem

  • 50. Data: 2003-11-30 18:04:55
    Od: p...@p...pl (parys)

    > Żadna uczelnia nie sprzedaje łączy, bo po prostu nie może.
    > Podaj jakiś przykład, dowolny.

    pozatem uważam ze każda uczelnia powinna sobie kupić łącze od operatora
    lub jak ma potrzebę to od kilku
    bardzo ładnie ze w Polsce społeczność akademicka poszła swoja droga i
    zrobili sobie własna siec, i niech sobie na zdrowie hulają we własnej
    sieci która przecież mogą wykorzystywać do wszelkich swoich celów czy to
    naukowych czy dydaktycznych, czy do badań, dla dostępu do Internetu
    (własnego), do udostępniania swoich osiągnięć itd, ale niech sie
    odkolegują i zejdą z areny operatorów komercyjnych

    wg mnie jedynym wporządku zagraniem było by przejście na własne
    rozliczenie, tzn odcięcie sie od jakiejkolwiek pomocy bardzo szeroko
    rozumianego Państwa, oddanie pieniążków za już istniejącą infrastrukturę
    (przynajmniej za to, choć można by sie uprzeć i przy wielu innych
    poniesionych nakładach), a najlepiej ogólna prywatyzacja
    czy ktoś będzie miał odwagę? oczywiście, że nie bo jak by wszedł
    właściciel prywatny/udziałowcy etc to w ciągu roku 80% pracowników
    wyleciała by na bruk, na pysk a Ci co by pozostali to robili by po 20h na
    dobe za polowe tej pensji co maja dziś a i ceny usług automatycznie by im
    skoczyły
    obawiam się, że odwagę miały by tylko osoby usytuowane dziś wystarczająco
    blisko tzw ?koryta?, mające duże nadzieje i złudzenia na lepszy zarobek,
    bo rzeczywiście kilku miało by szanse

    parys

    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip