  • 1. Data: 2010-03-30 06:21:24
    Temat: podzial dysków
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

    Witam

    Instaluję nowy komp do składu i grafiki. Jak optymalnie podzielić dyski. Aby
    był system, programy, pliki robocze, scratch disk.
    Jak to optymalnie podzielić na 2 dyski fizyczne. Komputer nie będzie służył
    do przechowywania plików bo wszystkie są na serwerze.

    Są fizyczne dwa dyski
    c:\ 250GB
    d:\500GB

    Programy tylko graficzne: PS3, Ilustr, ID, LR
    System WIN XP pro

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

    Zapraszam do odwiedzenia:
    www.artsdesign.pl/fotografia/fotografia.htm - fotografia
    www.flickr.com/photos/37618550@N02/ - fotografia
    http://plfoto.com/167249/autor.html - fotografia

  • 2. Data: 2010-03-30 07:14:05
    Temat: Re: podzial dysków
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof W." <k...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Jak to optymalnie podzielić na 2 dyski fizyczne. Komputer nie będzie służył
    > do przechowywania plików bo wszystkie s? na serwerze.

    Walnij siekierą - jak rozdzielisz tak będzie optymalnie. Dodatkowo radziłbym
    przeczytać netykietę.

  • 3. Data: 2010-03-30 09:31:57
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof W." napisał:

    > Instaluję nowy komp...

    Coraz bardziej panoszy się w sieci to wieśniacko-burackie określenie
    komputera - "komp". Pisz komputer, albo np. PC.

    Remek

  • 4. Data: 2010-03-30 09:32:04
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Krzysztof W. pisze:

    > Są fizyczne dwa dyski
    > c:\ 250GB
    Zrób podstawową, aktywną partycję NTFS dla systemu (max 100GB) -
    osobiście obliczyłbym przybliżona wagę planowanego softu + OS i dałbym
    partycje 2-3 razy większą. Pozostała cześć wg mnie nadaje sie tylko na
    magazyn.
    > d:\500GB

    Na tym zrobiłbym jedna podstawowa partycje NTFS na magazyn i tempy.

    Poza tym pliki wymiany ustawiłbym na sztywno (min i max takie same) na
    obydwu dyskach ( w pierwszym na partycji systemowej).
    Ponoć Windows potrafi optymalnie wykorzystywać plik wymiany rozbity na
    dwa fizyczne dyski (pod warunkiem, ze są one jednakowo wydajne).

    Wiem, że nie planujesz przechowywać danych na tym komputerze ale tym
    samym zastosowanie tak dużych dysków, jest krótko mówiąc pozbawione
    logiki... jedyne na co sie mogą przydać takie pojemności to właśnie magazyn.

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2010-03-30 09:52:31
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Remek pisze:

    > Coraz bardziej panoszy się w sieci to wieśniacko-burackie określenie
    > komputera - "komp". Pisz komputer, albo np. PC.

    To może warto byłoby napisać slangowe zamiast "wieśniacko-burackie"? Ton
    Twojej wypowiedzi sugeruje, że dobrze czujesz takie klimaty...

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2010-03-30 10:29:56
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Ingarden pisze:

    > O przepraszam! Zamiast kolokwialnego "czujesz takie klimaty", proponuję
    > "taka kompozycja wypowiedzi nie jest Ci obca", ewentualnie "językowe
    > środki, którymi raczysz się posługiwać, postrzegam jako typowe dla
    > środowisk chłopsko-robotniczych".

    Co racja to racja :)

    Pzdr, OMSON

  • 7. Data: 2010-03-30 10:30:52
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    --
    le

  • 8. Data: 2010-03-30 11:49:18
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Ingarden" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "taka kompozycja wypowiedzi nie jest Ci obca", ewentualnie "językowe
    > środki, którymi raczysz się posługiwać, postrzegam jako typowe dla

    A jaki masz zasilacz?
    --
    marfi

  • 9. Data: 2010-03-30 11:56:52
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    marfi pisze:

    > A jaki masz zasilacz?

    Ciężki. Tak z 5kg. :)

    Pzdr, OMSON

  • 10. Data: 2010-03-30 13:29:14
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "OMSON" napisał:

    > To może warto byłoby napisać slangowe zamiast "wieśniacko-burackie"?

    Slangowe? W jakim środowisku? To zwykłe zaśmiecanie języka. Pewnie burakom
    to nie wadzi.

    > Ton Twojej wypowiedzi sugeruje, że dobrze czujesz takie klimaty...

    Może Ty. Każdy sądzi po sobie.

    Remek