  • 1. Data: 2011-06-07 16:34:41
    Od: katmpb <m...@k...pl>

    * {font-family:tahoma; font-size:12px;}

    ms,cursive;">

    Tekst ze zmienioną tylko czcionką, nie zmiania się dla tego tekstu
    wielkość liter, gdy jest zastosowany powyższy styl - selektor
    uniwersalny, którego nie można zmienić - jest taki warunek, gdyż cały
    serwis internetowy trzeba by zmieniać.
    Podwójny span też jest konieczny, gdyż taki kod otrzymujemy zawsze z
    CKEditor.

    JAK ZMIENIĆ WIELKOŚC LITER, które są zdefiniowane w <span>
    zewnetrzym.
    W <span> wewnętrzym jest rodzaj czionki.
    Warunkek jest taki, że jest ustawiony selektor uniwersalny na wielkość
    czcionki 12px.

    To samo w drugą stronę, gdy będzie wewnętrzy miał wielkość czionki, to
    jak w zewnętrzym ustawić rodzaj czionki, aby zmiany odniosły skutek w
    wewnętrzym, przy założeniu: Warunkek jest taki, że jest ustawiony
    selektor uniwersalny na wielkość czcionki 12px.

    Proszę o pomoc, przejrzałem niemal cały internet i nie znalazłem
    rozwiązania mojego problemu, czytałem o selekorze uniwersalnym o
    resetowaniu stylów, itd. - nic nie pomogło.

    --
    Poz,
    KatMPBSoft

  • 2. Data: 2011-06-07 20:37:03
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    W czystym CSS to coś takiego będzie działać:
    #v+
    span[style*="font-size"] span {
    font-size: 26px;
    }
    #v-
    z tym że wady tego rozwiązania są widoczne na pierwszy rzut oka.

    Generalnie pewnie najlepiej będzie zaprząc do tego JavaScript, co powinno
    być względnie banalne.

    A nie można tego CKEditora poprawić, żeby produkował pojedyncze <span>
    zamiast podwójnych?
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2011-06-08 07:23:03
    Od: katmpb <m...@k...pl>

    On 7 Cze, 22:37, Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> wrote:
> [...]
    > być względnie banalne.
    >
    > A nie można tego CKEditora poprawić, żeby produkował pojedyncze <span>

    span[style*="font-size"] span {
    font-size: 26px;
    }

    NIE do końca, gdyż rzeczywiście zmienia na 26px, ale każdy span, a ja
    w tekscie mogę mieć wiele spanów z różnimi wielkościami czcionek dla
    akapitów.

  • 4. Data: 2011-06-08 13:57:05
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2011-06-08 09:23, katmpb wrote:
> [...]
    >

    > NIE do końca, gdyż rzeczywiście zmienia na 26px, ale każdy span, a ja
    > w tekscie mogę mieć wiele spanów z różnimi wielkościami czcionek dla

    span[style] span {
    font-size:1em;
    }

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2011-06-08 15:40:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 08 Jun 2011 15:57:05 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > span[style] span {
    > font-size:1em;
    > }

    A jeśli będzie <div style="font-size:24px"><span
    style="...">tekst</span></div> ? Różne ciekawostki potrafią produkować
    takie edytory.

    Jak już pisałem na grupie pehapowej - wywalić rozmiar czcionki z *, bo to
    tylko proszenie sie o problemy i nadać go co najwyżej dla body. Pewnie będą
    konieczne poprawki, ale cóż - taki jest koszt uczenia się na błędach. Tego
    typu hacki sprawy nie rozwiążą.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2011-06-11 08:38:55
    Od: katmpb <m...@k...pl>

    On 8 Cze, 17:40, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

> [...]
    > konieczne poprawki, ale cóż - taki jest koszt uczenia się na błędach. Tego

    Dzięki za wszystkie wskazówki.

    --
    Poz,
    KatMPBSoft

  • 7. Data: 2011-06-11 11:37:54
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2011-06-08 17:40, Borys Pogoreło wrote:

    > A jeśli będzie<div style="font-size:24px"><span
    > style="...">tekst</span></div> ? Różne ciekawostki potrafią produkować
    > takie edytory.

    Co to niby zepsuje?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 8. Data: 2011-06-12 10:01:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 11 Jun 2011 13:37:54 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Co to niby zepsuje?

    Będziesz pisać regułkę na każdą możliwą kombinację tagów?
    Niech usunie przyczynę problemu i tyle.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2011-06-13 17:03:58
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    *

    > Niech usunie przyczynę problemu i tyle.

    Pisał przecież, że nie może :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 10. Data: 2011-06-15 15:00:13
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 19:03:58 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Pisał przecież, że nie może :)

    Na .php się przyznał, że może, tylko się boi, że mu się rozsypie.
    IMO przeniesienie rozmiaru czcionki do body { } niewiele zepsuje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl