  • 41. Data: 2010-01-13 14:32:57
    Temat: Re: HTML 4.01 - dlaczego inputy muszą być w DIVach ?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Nic nie mam do twoich br-ek, ale dlaczego by nie napisać:
    >
    > input{
    > display:block;
    > }
    >
    > ???

    W zasadzie masz rację :) Sprytne obejście.

  • 42. Data: 2010-01-13 14:35:48
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > white-space: pre?

    No tak, nie pomyślałem, że i tak można przecież :-)

  • 43. Data: 2010-01-13 14:52:48
    Od: Exe Very Cute <k...@p...Xonet.pl>

    Marek pisze:
    [8<]
    > <form>
    > </form>

    <fieldset> nie jest zapchajdziurą tylko ma konkretne zadanie semantyczne
    (i nie tylko semantyczne, zależnie od potrzeb). A ramka to tylko
    domyślny styl przegladarki, który można zmienić. Browserów które nie
    obsługują <fieldset> nie ma już od czasu gdy wyginęły dinozaury.

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 44. Data: 2010-01-13 14:53:06
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    styczeń roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 13. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > To zależy od zastosowania. Problem w tym, że <fieldset> generuje
    > ramkę, a <div> nie. Jeśli nie chcę żadnych ramek to tego <div>'a
    > pakuję w kod.

    fieldset {
    border: none;
    }

    > Może zadam pytanie nieco inaczej: czy gdyby można było zmienić
    > standard HTML 4.01 Strict, to czy niewłaściwym byłoby zezwolenie na
    > konstrukcję typu:

    Jeśli zmienisz standard HTML 4.01 Strict tak, żeby <label> mógł
    występować bezpośrednio po <form>, bez żadnych elementów pośrednich, to
    wtedy <label> będzie mógł występować bezpośrednio po <form>, bez
    żadnych elementów pośrednich, zgodnie z standardem. Tylko co z tego?
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 45. Data: 2010-01-13 18:27:48
    Od: olo <o...@n...com>

    Marek pisze:
    > tak tak ... ale właśnie nie rozumiem dlaczego po <form> musi być element
    > blokowy skoro <form> samo w sobie jest blokiem? Mało tego, zobacz przykład:
    > http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/inter
    act/forms.html#h-17.10

    > Jest tam <p> przed <fieldset>. Moim zdaniem (wracając do tematu
    > przewodniego) to śmieć, który nie pełni tam żadnej funkcji.

    Już ktoś napisał: li także musi być wewnątrz ul/ol, które według Twojego
    rozumowania jest niepotrzebne.

    Myślę, że wszystko już zostało powiedziane w całym wątku. Spróbuj
    przemyśleć to wszystko jeszcze raz ;). Ja kiedyś także się uczyłem i te
    same nicki co teraz Tobie i mnie udzielały rad, które wtedy też wydawały
    mi się dziwne.

    Czasami przydatne jest także zainstalowanie w firefoxie web developera i
    użycie skrótu ctrl+shift+s, lub przeglądniecie swojej strony np. w linksie

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    ZAPRASZAMY!!

  • 46. Data: 2010-01-13 18:41:34
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > <fieldset> nie jest zapchajdziurą tylko ma konkretne zadanie semantyczne
    > (i nie tylko semantyczne, zależnie od potrzeb).

    że zwykle nie potrzebuję dobrodziejstw związanych z zastosowaniem
    <fieldset>. Gdy uzywam <fieldset> to temat tego wątku się urywa.Gdy nie
    potrzebuję fieldset (np. formularz z 1 polem i w paru innych sytuacjach) to
    w tych warunkach "zmuszany" jestem do tych "zapchajdziur".

    > A ramka to tylko domyślny styl przegladarki, który można zmienić.

    To już lepiej <div>'a dać. Wtedy niczego nie trzeba ostylowywać :-) No ale
    już na marginesie...

  • 47. Data: 2010-01-13 19:03:53
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    >Już ktoś napisał: li także musi być wewnątrz ul/ol, które według Twojego
    >rozumowania jest niepotrzebne.

    Raczej wręcz przeciwnie. Stosując analogię - jeśli <ul> miałby
    odzwierciedlić to o czym mówię to musiałby wyglądać tak:
    <ul>
    <zapchajdziura>
    <li>....</li>
    <li>....</li>
    <li>....</li>
    </zapchajdziura>
    </ul>

    No i moje pytanie dotyczyło tego po co jest ta <zapchajdzura>? Po
    przeniesieniu na <form> wygląda to tak:
    <form>
    <zapchajdziura>
    </zapchajdziura>
    </form>

    bo pełni on użyteczne funkcje. Dodatkowo <form> też może być blokiem jeśli
    tak w CSS określimy, <label> podobnie - nie będzie to nadużyciem. Mamy więc
    w takim przypadku potrójne zagnieżdżenie bloków: form -> zapchajdziura ->
    label. A możnaby to uprościć do <form> -> <label>

> [...]
    > przemyśleć to wszystko jeszcze raz ;). Ja kiedyś także się uczyłem i te
    > same nicki co teraz Tobie i mnie udzielały rad, które wtedy też wydawały

    :-))))

    > Czasami przydatne jest także zainstalowanie w firefoxie web developera i
    > użycie skrótu ctrl+shift+s, lub przeglądniecie swojej strony np. w linksie

    Nie, ze skłądnią nie mam problemów. Nie w tym rzecz. Projekty przechodzą
    przez walidatory. Ponadto sam edytor HTML pilnuje składni i literówek. Nigdy
    Cię nie zastanawiało dlaczego w j. polskim piszemy "zasuwka" a nie
    "zasówka". W oczy to kole i aż się prosi o zadanie pytania czemu tak jest.

    Może masz rację - nie warto się zastanawiać nad tym. Można w końcu
    potraktować <form> jako coś podobnego do wielokrotnie zagnieżdżonego <ul>.

  • 48. Data: 2010-01-14 08:36:23
    Temat: Re: podsumowanko
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Według mnie dobry kod to jak najkrótszy, dobrze działający kod.

    Tu była dyskusja nad czymś w tym stylu:

    "Szukam wpulnika do śfietnego interesu..."

    Kod zrozumiały, dobrze funkcjonuje ale...

    Andrzej.

  • 49. Data: 2010-01-14 14:44:08
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Tu była dyskusja nad czymś w tym stylu:
    >
    > "Szukam wpulnika do śfietnego interesu..."
    >
    > Kod zrozumiały, dobrze funkcjonuje ale...

    Chyba raczej zupełnie nie tak było jak piszesz. Dobrze funkcjonuje
    zrozumiały. Czy w zwiazku z tym taki kod zastosujesz?

    Zgodnie z definicją elementu <form> jego zawartość musi być blokowa. Po
    całej tej dyskusji rodzi się pytanie czy element nie-blokowy z CSS
    display:block nadal nie jest blokowy? Nie przejdzie walidatora konstrukcja

    Konkluzja jest inna z tej dyskusji: aby <form> był prawidłowo użyty to musi
    następować po nim element z listy dozwolonych elementów blokowych a nie
    dowolny element blokowy. Element np. typu ><label style="display:block"> nie
    spełnia tego wymogu choć jest elementem blokowym i dlatego musi być
    poprzedzony np. tym "nadmiarowym" <div>'em.

  • 50. Data: 2010-01-14 14:53:20
    Od: Exe Very Cute <k...@p...Xonet.pl>

    Marek pisze:
    > Zgodnie z definicją elementu <form> jego zawartość musi być blokowa. Po
    > całej tej dyskusji rodzi się pytanie czy element nie-blokowy z CSS
    > display:block nadal nie jest blokowy?

    Ktoś Ci już napisał że "blokowość" z CSS nie ma się NIJAK do blokowości
    z HTML. Możesz sobie napisać <div style="display:inline;"> a ten div
    nadal jest elementem *blokowym*. Będzie się tylko *zachowywał* jak liniowy.
    Tak więc analogicznie <label style="display:block;"> nadal *nie jest*
    elementem blokowym.

    nawet zrobił <span style="display:block;"><p
    style="display:inline"></p></span> - nadal będzie to element blokowy
    zawierający się w elemencie "liniowym" a więc będzie *nieprawidłowe*.

    względu na semantykę. Jeśli nie wiesz co to jest, załóż osobny wątek.

    Pozdr
    Exe Very Cute