  • Data: 2010-11-15 14:15:37
    Temat: Re: podręcznik do assemblera
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Lis, 06:21, "prorok" <p...@t...nie.adres> wrote:

    > Rdtsc zamknięte w procedurze (zwłaszcza takiej jak JNI Javy) jak również
    > wyspecjalizowane szukanie bitu (bsf,bsr) traci dużo na czasie wykonania.
    Ostatnio sprawdzałem na C++, wygląda na to że dzisiejsze kompilatory
    bardzo dobrze sobie z tym radzą, program przyspieszył o spodziewane
    20%, kompilator nie dodał żadnego narzutu na wywołanie funkcji. Ale
    fakt,
    kiedyś tak nie było, w przeszłości często odnosiłem wrażenie, że po
    dodaniu
    jakiejkolwiek wstawki asemblerowej kompilator w ogóle nie umiał
    zoptymalizować pozostałego kodu i wszystko działało wolniej niż
    bez asemblera.

    > to wszystko gdy mamy przynajmniej WOŁANIE procedur assemblerowych. Jeśli
    > nie, to do szukania bituy trzeba by napisać własny algorytm a gorzej z
    > pomiarem czasu bo zostaje QueryPerformanceCounter też szybki ale rzędy
    > wielkości mniej dokładny niż rdtsc i jego wywołanie trwa trochę co może
    > przeszkadzać gdy chcielibyśmy zrobić bardzo dokładne profilowanie - pamiar
    > czasu wykonania określonych linii w funkcji.
    Zawsze mierzę wiele razy w pętli i podaję najkrótszy czas.

    > Pozdrawiam
    Również