-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <59c257de$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
<opukt0$uom$1@node1.news.atman.pl>
<59c37167$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
<124f2o2kusevn.myxd67ei5q1y$.dlg@40tude.net>
In-Reply-To: <124f2o2kusevn.myxd67ei5q1y$.dlg@40tude.net>
Subject: Re: podciśnienie w baku
Date: Fri, 22 Sep 2017 11:39:57 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 72
Message-ID: <59c4da6f$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.7.252.90
X-Trace: 1506073199 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15193 83.7.252.90:61915
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 69097907
X-Received-Bytes: 3930
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2615104
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:124f2o2kusevn.myxd67ei5q1y$.dlg@40tude.
net...
Dnia Thu, 21 Sep 2017 09:59:33 +0200, J.F. napisał(a):
>> Z tego co widze, to poniekad standard - ten EVAP pewnie musi byc w
>> kazdym wspolczesnym aucie.
>> Ale czy po wylaczeniu silnika nie powinien sie jakis zawor otwierac
>> ?
>Kiedyś też mnie denerwowało podciśnienie w zbiorniku (zwłaszcza że
>regulator ciśnienia paliwa jest w zbiorniku i podciśnienie w
>zbiorniku
>obniża ciśnienie paliwa na listwie).
>Instrukcja do Civica (tyle że 2001) mówi że tam jest zawór między
>zbiornikiem a filtrem węglowym który otwiera się jak w zbiorniku robi
>się
>nadciśnienie (powyżej 2kPa), albo podciśnienie (powyżej 4kPa)
>Do tego między filtrem węglowym a kolektorem dolotowym jest sterowany
>elektronicznie elektrozawór do wysysania par paliwa z filtra
>węglowego.
>W korku (ani nigdzie w układzie) nie ma żadnej dziury, a zrobienie
>nawet
>malutkiej powoduje że zostanie to wykryte i zapali się check engine.
Jesli jak tak jak piszesz powyzej, to z dziurka nie powinno byc
cisnienia, wiec komputer mysli, ze wszystko w porzadku i nie otwiera
zaworu do filtra.
>Czyli jak rozumiem przestrzeń nad poziomem paliwa wypełniają
>teoretycznie
>tylko opary paliwa.
No nie calkiem - troche powietrza bylo przy tankowaniu (chyba ze "pod
korek"), jesli nic go nie wyssie, to zostanie.
>Ciekawe czy jadąc pełnym gazem (zużywając pełen zbiornik w około pół
>godziny), w jakiś mocno ujemnych temperaturach paliwo odparuje
>wystarczająco chętnie żeby nie spowodować większego spadku ciśnienia.
>No ale jakoś Niemcy jeżdżą autostradami i jakoś im zbiorniki nie
>implodują.
Znow - z tego co napisales, to jak sie zrobi podcisnienie, to otworzy
sie zawor do filtra.
A filtr ... ciekawe - ma jakis jednokierunkowy doplyw powietrza, czy
calkiem odciety, czy jednak polaczony z kolektorem, a tam czasem
podcisnienie male.
Bo jakos tak nie bardzo widze sensu obnizania cisnienia w zbiorniku i
odparowywania benzyny ...
>W każdym razie u mnie chyba mam wszystko sprawne i jak otwieram wlew
>to też
>wyraźnie słychać jak wciąga powietrze - ale brzmi to gorzej niż jest
>w
>rzeczywistości, bo po odkręceniu korka tam jest bardzo mały prześwit
>do
>zbiornika, bo jest jeszcze metalowa blaszka będąca zaworem
>jednostronnym
>która dość nieźle zamyka wlew (otwiera się ją na ościerz dopiero
>pistoletem
>na stacji).
>Z tego co wiem ta blaszka zabezpiecza przed ochlapaniem benzyną w
>przypadku
>kiedy w zbiorniku panuje nadciśnienie.
Ja mam diesla i chyba nie mam ani tego systemu, ani blaszki ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.09.17 00:55 Pawel \"O'Pajak\
- 24.09.17 09:06 Trybun
- 24.09.17 11:02 Yakhub
- 24.09.17 12:17 l...@g...com
- 24.09.17 13:59 re
- 24.09.17 21:09 neelix
- 24.09.17 22:17 Robert Wańkowski
- 25.09.17 10:12 Adam
- 25.09.17 10:56 Robert Wańkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem