eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypodciśnienie w baku › Re: podciśnienie w baku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <59c257de$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <opukt0$uom$1@node1.news.atman.pl>
    <59c37167$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <124f2o2kusevn.myxd67ei5q1y$.dlg@40tude.net>
    In-Reply-To: <124f2o2kusevn.myxd67ei5q1y$.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: podciśnienie w baku
    Date: Fri, 22 Sep 2017 11:39:57 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 72
    Message-ID: <59c4da6f$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.7.252.90
    X-Trace: 1506073199 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15193 83.7.252.90:61915
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 69097907
    X-Received-Bytes: 3930
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2615104
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:124f2o2kusevn.myxd67ei5q1y$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Thu, 21 Sep 2017 09:59:33 +0200, J.F. napisał(a):
    >> Z tego co widze, to poniekad standard - ten EVAP pewnie musi byc w
    >> kazdym wspolczesnym aucie.
    >> Ale czy po wylaczeniu silnika nie powinien sie jakis zawor otwierac
    >> ?

    >Kiedyś też mnie denerwowało podciśnienie w zbiorniku (zwłaszcza że
    >regulator ciśnienia paliwa jest w zbiorniku i podciśnienie w
    >zbiorniku
    >obniża ciśnienie paliwa na listwie).

    >Instrukcja do Civica (tyle że 2001) mówi że tam jest zawór między
    >zbiornikiem a filtrem węglowym który otwiera się jak w zbiorniku robi
    >się
    >nadciśnienie (powyżej 2kPa), albo podciśnienie (powyżej 4kPa)

    >Do tego między filtrem węglowym a kolektorem dolotowym jest sterowany
    >elektronicznie elektrozawór do wysysania par paliwa z filtra
    >węglowego.

    >W korku (ani nigdzie w układzie) nie ma żadnej dziury, a zrobienie
    >nawet
    >malutkiej powoduje że zostanie to wykryte i zapali się check engine.

    Jesli jak tak jak piszesz powyzej, to z dziurka nie powinno byc
    cisnienia, wiec komputer mysli, ze wszystko w porzadku i nie otwiera
    zaworu do filtra.

    >Czyli jak rozumiem przestrzeń nad poziomem paliwa wypełniają
    >teoretycznie
    >tylko opary paliwa.

    No nie calkiem - troche powietrza bylo przy tankowaniu (chyba ze "pod
    korek"), jesli nic go nie wyssie, to zostanie.

    >Ciekawe czy jadąc pełnym gazem (zużywając pełen zbiornik w około pół
    >godziny), w jakiś mocno ujemnych temperaturach paliwo odparuje
    >wystarczająco chętnie żeby nie spowodować większego spadku ciśnienia.
    >No ale jakoś Niemcy jeżdżą autostradami i jakoś im zbiorniki nie
    >implodują.

    Znow - z tego co napisales, to jak sie zrobi podcisnienie, to otworzy
    sie zawor do filtra.
    A filtr ... ciekawe - ma jakis jednokierunkowy doplyw powietrza, czy
    calkiem odciety, czy jednak polaczony z kolektorem, a tam czasem
    podcisnienie male.

    Bo jakos tak nie bardzo widze sensu obnizania cisnienia w zbiorniku i
    odparowywania benzyny ...

    >W każdym razie u mnie chyba mam wszystko sprawne i jak otwieram wlew
    >to też
    >wyraźnie słychać jak wciąga powietrze - ale brzmi to gorzej niż jest
    >w
    >rzeczywistości, bo po odkręceniu korka tam jest bardzo mały prześwit
    >do
    >zbiornika, bo jest jeszcze metalowa blaszka będąca zaworem
    >jednostronnym
    >która dość nieźle zamyka wlew (otwiera się ją na ościerz dopiero
    >pistoletem
    >na stacji).
    >Z tego co wiem ta blaszka zabezpiecza przed ochlapaniem benzyną w
    >przypadku
    >kiedy w zbiorniku panuje nadciśnienie.

    Ja mam diesla i chyba nie mam ani tego systemu, ani blaszki ...

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: