  • 1. Data: 2011-08-10 11:25:18
    Temat: pobór prądu w spoczynku
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Nie mogę dojść do ładu z Vectrą C - jaki pobór prądu w spoczynku jest
    normalny?

    Radio fabryczne (wbudowane/oryginał). Alarm fabryczny (GM, nie
    dokładany). Brak dodatkowych odbiorników energii, instalacji gazowej
    itp. Nie świeci się nic w schowku lub w bagażniku itp.

    Pobór prądu waha się w spoczynku od 80mA do 110mA, obojętnie czy alarm
    jest włączony czy wyłączony (tylko zamknięty zamek centralny). 0.08A to
    1,93Ah na dobe, po 33 stania dniach akumulator 64Ah jest trupem.

    Czy to normalne że współczesne auta muszą być 2x na miesiąc jeżdżone
    inaczej zdechną?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-08-10 11:42:07
    Temat: Re: pobór prądu w spoczynku
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 10 Aug 2011 11:25:18 +0200, BartekK <s...@N...org>
    wrote:

    >Czy to normalne że współczesne auta muszą być 2x na miesiąc jeżdżone
    >inaczej zdechną?

    normalne, czasem i częściej trzeba.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2011-08-10 12:00:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 11:25:18 +0200, BartekK napisał(a):
> [...]
    > 1,93Ah na dobe, po 33 stania dniach akumulator 64Ah jest trupem.
    >
    > Czy to normalne że współczesne auta muszą być 2x na miesiąc jeżdżone

    Ogolnie normalne. to nie Syrenka ze nie bierze nic.

    Aczkolwiek gdyby udalo ci sie zmniejszyc pobor do 30mA to by juz wychodzilo
    przyzwoicie.
    I podejrzewam ze taki powinien byc.

    J.

  • 4. Data: 2011-08-10 12:16:09
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-08-10 11:25, BartekK pisze:
> [...]
    > 1,93Ah na dobe, po 33 stania dniach akumulator 64Ah jest trupem.
    >
    > Czy to normalne że współczesne auta muszą być 2x na miesiąc jeżdżone

    Gdzieś na jakimś forum czytałem, że fabryczne radia opla potrafią czasem
    takie psikusy robić. Wyjmij bezpiecznik od radia i sprawdź pobór prądu.
    Są duże szanse, że będzie dużo mniejszy...

  • 5. Data: 2011-08-10 12:34:29
    Od: " AA" <c...@g...pl>

    BartekK <s...@N...org> napisał(a):

    > Nie mogę dojść do ładu z Vectrą C - jaki pobór prądu w spoczynku jest
    > normalny?

    Vectra C ma tak, że przekaźnik oświetlenia wnętrza pobiera prąd, dopóki nie
    zamkniesz auta - spróbuj zmierzyć przy zamkniętym centralnym zamku.

    Generalnie, leciałbym po bezpiecznikach i odłączał po kolei, sprawdzając pobór
    - 110mA to jednak dość sporo.

    pozdr
    AA

  • 6. Data: 2011-08-10 12:49:24
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1,93Ah na dobe, po 33 stania dniach akumulator 64Ah jest trupem.
    >
    > Czy to normalne że współczesne auta muszą być 2x na miesiąc jeżdżone

    Moja Fabia po 2 tygodniach stania i jednym zapaleniu i przejechaniu 200
    metrów i po nastęnych 2 dniach nie miała siły zapalić. Aku dobry bo po
    odpaleniu na kable nie był nawet wyjmowany i zapalał w zimie nawet po 2-3
    dniach stania na mrozie.

  • 7. Data: 2011-08-10 15:36:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello BartekK,

    Wednesday, August 10, 2011, 11:25:18 AM, you wrote:

> [...]
    > 1,93Ah na dobe, po 33 stania dniach akumulator 64Ah jest trupem.
    > Czy to normalne że współczesne auta muszą być 2x na miesiąc jeżdżone

    Nie muszę "być jeżdżone". Wystarczy, że podładujesz akumulator. Jeśli
    parkujesz pod chmurką i nie masz możliwości podciągnięcia gniazdka, to
    kup sobie baterię słoneczną - 5W wystarczy na podtrzymanie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-08-10 19:33:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > 1,93Ah na dobe, po 33 stania dniach akumulator 64Ah jest trupem.
    >
    > Czy to normalne że współczesne auta muszą być 2x na miesiąc jeżdżone

    No i to jeszcze przy założeniu że masz nowy, w pełni naładowany
    akumulator i jest 20C.
    Jak jest -10C, to pewnie jeszcze padnie 2x szybciej.

    Jeżeli chodzi o VC to ja bym pomierzył minimum 15 minut, bo zaraz po
    wyłączeniu zapłonu działa jeszcze sporo rzeczy (przyciski w drzwiach,
    szyby, wentylacja, jakieś tam "follow me home" itp.) - niby wszystko na
    stand-by, ale prąd pewnie bierze i tak.

  • 9. Data: 2011-08-10 19:46:22
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 10.08.2011 11:25, BartekK pisze:
> [...]
    > 1,93Ah na dobe, po 33 stania dniach akumulator 64Ah jest trupem.
    >
    > Czy to normalne że współczesne auta muszą być 2x na miesiąc jeżdżone

    odpowiedź nie wprost. każdy aku ( większość samochodowych) ma coś
    takiego jak samorozładowanie. jest ono określone jako utrata jakiejś tam
    pojemności w jednostce czasu. Jakiś czas temu widziałem badania które
    dowodziły że dla akumulatora ok 50 Ah takie samorozładowanie uszczupli
    pjemność bardziej niz jedna dioda. stąd wnoszę ze jest to ok 25mA dla
    nowego akumulatora. Dla starego napewno wiecej.

    Tak wiec 100mA dla samochodu to wysoka, ale nie tragiczna stawka. Wstyd
    dla producenta - nic wiecej. Wyłączaj bezpieczniki kolejno - sporawdzisz
    co ma taki apetyt na energie. Czy wytrzyma miesiac - sądze ze tak, ale
    tego nie udowodnię. Możesz doładowywać, ładowarka od chinczyków tzw
    1Amer 12V wystarczy. możesz nawet baterią słoneczną, ale jej
    powierzchnia powinna być taka jak kartka a4, a nie jak ekranik w nokii

    ToMasz

  • 10. Data: 2011-08-10 20:25:58
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-10 12:34, AA pisze:

    > Vectra C ma tak, że przekaźnik oświetlenia wnętrza pobiera prąd, dopóki nie
    > zamkniesz auta - spróbuj zmierzyć przy zamkniętym centralnym zamku.

    Dlaczego robisz z kolegi ostatniego imbecyla i kretyna do potęgi n-tej?
    Przecież to logiczne, że jeśli sprawdzał pobór prądu, to robił to na
    wyłączonym silniku i wszystkich odbiorników oraz "na zamkniętym
    samochodzie"...