  • 11. Data: 2012-04-15 08:51:47
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    marcin wrote:

    > nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza

    Rurek też nie ma gdzie dodać?

  • 12. Data: 2012-04-15 09:50:42
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    marcin pisze:
    > Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz
    > standardowe w pewnych warunkach nie daja rady.
    Tak jak koledzy piszą. Nie problem w płynie tylko w powierzchni
    odpowiedzialnej za odprowadzenie ciepła.
    Może coś w tych klimatach pomoże.
    http://www.explorerclubpolska.pl/viewtopic.php?f=18&
    t=5365
    http://www.pommard.pl/katalog_glowny/wentylatory/osi
    owe.html
    --
    Krzysiek

  • 13. Data: 2012-04-15 10:16:47
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-15 01:55, marcin pisze:
    > zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie
    > sensowne ?
    Skuteczniejszym rozwiązaniem będzie zamontowanie drugiej chłodnicy na
    zewnątrz auta i jej osłonięcie przed uszkodzeniami, np. na dachu.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 14. Data: 2012-04-15 10:19:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Apr 2012 02:39:09 +0200, marcin napisał(a):
    > zgodze sie ze bilans bedzie taki sam. jednak moze jest cien szansy ze
    > brakuje tych kilku-kilkinastu stopni wiecej do wrzenia :)

    Tylko czy reszta silnika to wytrzyma.
    Te 130 stopni to metal pewnie bez problemu, olej mozna kupic "lepszy",
    gumowych uszczelek na dluzsza mete nie bylbym pewien ... ale caly dodatkowy
    osprzet ?
    Czujniki, wtryskiwacze, kabelki ...

    Pozostaje kupic toyote.

    > termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak
    > zrobic. jest to termostat dwuobiegowy - otwierajac duzy obieg zamyka
    > mniejszy. tak wyglada: http://www.motoneo.pl/img/350/mid/adc49205_a.jpg
    > gdyby dzialal tak ze tylko otwiera i nic nie zamyka - juz dawno bym go
    > wywalil.

    A moze jednak da sie wywalic ? Albo pare dodatkowych dziurek, czy maly
    obieg przymknac na stale ..

    J.

  • 15. Data: 2012-04-15 10:44:36
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-04-15 02:47, marcin pisze:

    > nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza(5mm) chlodnica w dodatku
    > miedziana. nic to nie dalo w stosunku do europejskiej aluminiowej.
    > zwiekszylo tylko wage o 4kg i juz widac jak peka mocowanie
    > chlodnicy(przykrecana na sztywno do budy + jazda po dziurach przez setki
    > km)
    > wiekszej gabarytowo nie mozna wsadzic. po bokach elementy zawieszenia
    > (maglownica etc), od gory maska, od dolu tez jakies czesci. grubsza tez
    > nie wejdzie bo koliduje z wiatrakiem na silniku.

    Czyli problemem jest zbyt wysoka temperatura w komorze silnika - może w
    masce (nie wiem co to za auto) zrobić otwór/serię otworów blisko tylnej
    części tak aby ogrzane powietrze miało łatwiejszą drogę ucieczki.
    Ew. jeśli silnik ma turbo to dodatkowy kanał powietrza z wentylatorem
    bezpośrednio na samą obudowę turbiny i wypychający to powietrze pod auto...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 16. Data: 2012-04-15 10:55:54
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-04-15 02:39, marcin pisze:
> [...]
    > mniejszy. tak wyglada: http://www.motoneo.pl/img/350/mid/adc49205_a.jpg
    > gdyby dzialal tak ze tylko otwiera i nic nie zamyka - juz dawno bym go
    > wywalil.
    >
    > pozostaje mi wiec eksperymentowanie z mieszankami. chlodnicy wiekszej
    > nie ma jak zalozyc, dodatkowego wentylatora rowniez. moim zdaniem
    > przyczyna tych problemow jest chlodnica klimatyzacji i wiatrak na niej.
    > wydaje mi sie ze skutecznie tlumi przeplyw powietrza przez chlodnice
    > wody.
    >
    > no i pytanie czy preparat Extracool faktycznie moze cos dac czy szkoda

    Napisz wprost co to za auto i jakie są problemy? Bo na siłę próbujesz
    poprawiać fabrykę, co jest co najmniej dziwne. Może po prostu wystarczy
    doprowadzić układ chłodzenia do stanu pełnej sprawności - z użyciem
    takich części jak fabryczne. Może pompa wody nie domaga?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 17. Data: 2012-04-15 11:14:12
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-04-15 01:55, marcin pisze:
    > Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to

    Trochę napisano tutaj o chłodzeniu ale chyba nikt nie wspomniał o
    chłodzeniu oleju.
    Może tutaj miałbyś jakieś pole manewru - gdzieś wyprowadzić rurkę z
    olejem, puścić na chłodniczkę i wrócić do silnika.

    --
    M.

  • 18. Data: 2012-04-15 13:18:05
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Rurek też nie ma gdzie dodać?

    jakich rurek?

  • 19. Data: 2012-04-15 13:19:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości

    > wiatrak ma wisko ktore moge zablokowac i uzyskac w ten sposob maksymalne
    > obroty. nic to nie daje. generalnie technicznie nic sie juz nie da
    > polepszyc wiec nie ma sensu o tym dyskutowac.
    >
    > w sklepach tuningowych sa jakies koce na turbosprezarke ktore stosuja
    > tuningowcy i podobno potrafi to skutecznie obnizyc temperature w komorze
    > silnika. tylko ze jest drogie i mam watpliwosci czy dzieki temu sprezarka
    > nie bedzie miala za goraco.

    Czy korek z zaworem ciśnieniowym jest sprawny?

    Jeśli jesteś pewien wytrzymałości całej instalacji chłodzącej, to może lekko
    podnieść w niej ciśnienie?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2012-04-15 13:20:43
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > Może tutaj miałbyś jakieś pole manewru - gdzieś wyprowadzić rurkę z
    > olejem, puścić na chłodniczkę i wrócić do silnika.

    chlodnica oleju jest. mam zamiar zamontowac do niej wentylator.