eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyplyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 139

  • 111. Data: 2012-04-16 23:18:31
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-04-16 18:28, Tomasz Pyra pisze:
    > zjawisko wrzenia w miejscu styku
    > wody z blokiem które odbiera dużo ciepła tu pomagają.

    niektorzy uwazaja ze to wada i zapobiegaja temu. to jak to jest naprawde ?

    "- zmniejsza lub eliminuje zjawisko tworzenia się bąbelków w miejscu
    kontaktu wody z gorącą powierzchnią"

    z opisu Redline Water Wetter.


  • 112. Data: 2012-04-16 23:20:52
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
    news:jmi1nl$fkf$1@inews.gazeta.pl...
    >> Na masce masz wlot powietrza chłodzącego intercooler? Gdzie jest wlot
    >> powietrza do filtru powietrza?
    >
    > wlot powietrza do filtra jest w prawym blotniku gdzies kolo reflektora z
    > tego co pamietam. to ma jakies znaczenie?
    >

    Czy lewy czy prawy błotnik, to nie ma znaczenia. Ważne, że pobiera powietrze
    z zewnątrz i należy odizolować rurę doprowadzającą powietrze od ciepła z
    silnika.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 113. Data: 2012-04-16 23:52:38
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <a...@a...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:jmh9kg$6rb$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > > Czy jakieś zmiany w fizyce były i nie zauważyłem. Woda ma najwyższe ciepło
    > > właściwe ze wszystkich cieczy i nie tylko. Oznacza to że przy tej samej
    > > mocy
    > > dostarczonej najwolniej się grzeje. I oczywiście najwolniej oddaje ciepło.
    > > To
    > > że przetransportuje więcej ciepła niż glikol nic nie znaczy w tym
    > > przypadku bo
    > > nie zdąży oddać wystarczającej ilości ciepła.
    >
    > Skończ już z tymi swoimi pseudonaukowymi rewelacjami.
    > Płyn, który ma większe ciepło właściwe transportuje ciepło o wiele lepiej od
    > płynu o mniejszym cieple właściwym. Szybciej i łatwiej odbiera ciepło i
    > także szybciej i łatwqiej je oddaje zapewniając przepływ większej ilości
    > ciepła.
    > Aby Ci to uzmysłowić to sobie porównaj do osób przenoszących wodę.
    > Pierwsza osoba to kulturysta w porzadnych adidasach nosząca po 2 duże wiadra
    > wody.
    > Druga osoba to japońska gejsza, która nie może stawiać dużych kroków ze
    > względu na obcisły strój, a do tego na nogach okobo na wysokim koturnie,
    > nosząca wodę w dzbankach.
    > Siła osoby oraz wielkość naczynia odzwierciedlają ciepło właściwe, a
    > utrudnienia w sposobie poruszania się odzwierciedlają lepkość i gęstość
    > cieczy.
    >
    > Jak myślisz, która z osób szybciej przeniesie określoną ilość wody
    > odzwierciedlającej ilość ciepła do przetransportowania?
    >
    Teraz to walnąłeś jak łysy jajami o beton. W wodzie możesz zmagazynować w tych
    samych warunkach więcej energii niż w innych substancjach. I nie ma to nic
    wspólnego z przenoszeniem ciepła w samochodzie. Przy tej samej mocy
    dostarczonej woda będzie grzała się wolniej niż glikol, aceton, benzyna, tetra
    i mordę innych cieczy. Będzie się grzała najwolniej ze wszystkich cieczy. Bo
    ma największe ciepło właściwe. Są dwa pierdyliony cieczy o lepszych
    właściwościach jeśli użyć ich jako chłodziw. Ale woda jest najtańsza,
    dostępna, i nie toksyczna. Na dodatek się nie pali. Jak się będzie grzała
    wolniej to i wolniej będzie stygła. Ciecz o niższym cieple właściwym przy tym
    samym przepływie przez chłodnicę wyleci z niej zimniejsza. Ale nie ma to
    żadnego znaczenia w tym temacie. Jest on o poprawieniu chłodzenia w konkretnym
    samochodzie. Nawet jak by rzadką sraczkę wlał do chłodnicy to bez zwiększenia
    chłodnicy nic się nie poprawi. Może jeszcze zwiększać przepływ przez wyjęcie
    termostatu bo on trochę dławi. Może polewać chłodnicę wodą wtedy parująca z
    chłodnicy woda odbierze ciepło. Może założyć większy i wydajniejszy
    wentylator. Wymiana płynu na inny dostępny, albo robienie mieszanek nic nie
    da. Jak by zalał układ acetonem to by dało. Wykorzystał by ciepło wrzenia
    acetonu. W silniku by wrzał a w chłodnicy skraplał. Ale aceton się pali. I jak
    by była nieszczelność to by mógł przed wyznaczonym czasem do bozi a nie pod
    górę dojechać. Ale ty i tak nie zrozumiesz bo chcesz Nobla z chłodzenia dostać
    i nic do Ciebie nie dociera.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 114. Data: 2012-04-16 23:59:41
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    marcin <l...@k...cwo> napisał(a):

    > W dniu 2012-04-16 18:28, Tomasz Pyra pisze:
    > > zjawisko wrzenia w miejscu styku
    > > wody z blokiem które odbiera dużo ciepła tu pomagają.
    >
    > niektorzy uwazaja ze to wada i zapobiegaja temu. to jak to jest naprawde ?
    >
    > "- zmniejsza lub eliminuje zjawisko tworzenia się bąbelków w miejscu
    > kontaktu wody z gorącą powierzchnią"
    >
    > z opisu Redline Water Wetter.
    Oczywiście ze poważna wada te bąble pary. tamten nie ma pojęcia o czym pisze.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 115. Data: 2012-04-17 00:05:13
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    marcin <l...@k...cwo> napisał(a):

    > > Jeżeli jedziesz te 40km/h, to dokładanie wentylatorów niewiele Ci już
    > > pomoże, bo przepływ powietrza jakiś tam masz.
    > > Możesz się zaintereswować czy masz odpowiednią ilość wylotów tego powietrza
    > > (np. czy pod silnikiem nie jest jakoś zbyt szczelnie zabudowane osłonami).
    >
    > oslony pod silnikiem juz dawno nie mam
    To może być błąd. Osłona może wymuszać określony ruch powietrza przy silniku.
    jak jej nie ma to pomimo że niby powinno być lepiej jest gorzej. W 126p była
    osłona pod silnikiem. Niby nic nie dawała bo silnik chłodzony powietrzem i
    obudowany. Ale jak się komuś urwała albo sam zdjął to silniczek zaczynał się
    przegrzewać przy wysokich temperaturach zewnętrznych.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 116. Data: 2012-04-17 01:20:48
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > To może być błąd. Osłona może wymuszać określony ruch powietrza przy silniku.
    > jak jej nie ma to pomimo że niby powinno być lepiej jest gorzej. W 126p była
    > osłona pod silnikiem. Niby nic nie dawała bo silnik chłodzony powietrzem i
    > obudowany. Ale jak się komuś urwała albo sam zdjął to silniczek zaczynał się
    > przegrzewać przy wysokich temperaturach zewnętrznych.

    byc moze tak jest. niestety nie zaloze ponownie tych oslon, bo
    zwyczajnie ich nie mam i uzywek tez nie ma, bo sie ludziom rozpieprzaja
    i kazdy to wywala a nowe kosztuja zylion.



  • 117. Data: 2012-04-17 01:22:59
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    W dniu 2012-04-16 23:52, s...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > Ciecz o niższym cieple właściwym przy tym
    > samym przepływie przez chłodnicę wyleci z niej zimniejsza.

    a czy to nie zalatwi sprawy? do silnika wleci zimniejsze chlodziwo czyli
    obnizy sie temp w glowicy. zle kombinuje?


  • 118. Data: 2012-04-17 01:41:51
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    marcin <l...@k...cwo> napisał(a):

    > W dniu 2012-04-16 23:52, s...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > > Ciecz o niższym cieple właściwym przy tym
    > > samym przepływie przez chłodnicę wyleci z niej zimniejsza.
    >
    > a czy to nie zalatwi sprawy? do silnika wleci zimniejsze chlodziwo czyli
    > obnizy sie temp w glowicy. zle kombinuje?
    Według mnie nie załatwi. Ale mogę się mylić. Jak by porównać Twój problem do
    komputerów to wymiana płynu to rozwiązanie programowe. Tobie jest potrzebne
    rozwiązanie sprzętowe. Większa chłodnica. Ile Ty pod tą górę wjeżdżasz i co
    ile. Jak raz do roku i przy 40/h by to trwało 2 godziny to bym odżałował i
    jechał 4 godziny z mniejszą prędkością. Jak codziennie to inna chłodnica a nie
    leczenie syfa pudrem.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 119. Data: 2012-04-17 01:46:55
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Apr 2012 01:22:59 +0200, marcin napisał(a):
    > W dniu 2012-04-16 23:52, s...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    >> Ciecz o niższym cieple właściwym przy tym
    >> samym przepływie przez chłodnicę wyleci z niej zimniejsza.
    >
    > a czy to nie zalatwi sprawy? do silnika wleci zimniejsze chlodziwo czyli
    > obnizy sie temp w glowicy. zle kombinuje?

    Nie, bo jednoczesnie sie szybciej w tym silniku nagrzeje.

    J.


  • 120. Data: 2012-04-17 02:10:00
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Według mnie nie załatwi. Ale mogę się mylić. Jak by porównać Twój problem do
    > komputerów to wymiana płynu to rozwiązanie programowe. Tobie jest potrzebne
    > rozwiązanie sprzętowe. Większa chłodnica. Ile Ty pod tą górę wjeżdżasz i co
    > ile. Jak raz do roku i przy 40/h by to trwało 2 godziny to bym odżałował i
    > jechał 4 godziny z mniejszą prędkością. Jak codziennie to inna chłodnica a nie
    > leczenie syfa pudrem.

    na szczescie tylko kilka razy w roku takie chece mi sie zdarzaja.
    40km/h? chcialbym tak szybko tam pojechac :)

    zastanawiam sie czy problem nie lezy w doladowaniu lub ilosci
    wtryskiwanego paliwa...


strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 . 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: