  • Data: 2009-07-29 18:58:20
    Temat: Re: plus zrezygnuje z GSM na rzecz UMTS?
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch> szukaj wiadomości tego autora

    In news:h4nfnm$p6k$1@node1.news.atman.pl, *r.* wrote:

    > Skoro dyskusja zeszła na tematy mocno techniczne, to też zapytam o P4.
    > Jest jedna dziwna sprawa z ich GSMem. Po nawiązaniu połączenia, w 90%
    > przypadków telefon przechodzi z danego kanału na kanał H989. Wg. mnie
    > to jest dziwna konfiguracja, do tego powodująca interferencje i
    > zakłócenia w sąsiednich komórkach, bo chyba wszystkie bazy w mieście
    > pracują wtedy na jednym kanale.

    Pierwszy TRX pracuje w nominalnej czestotliwosci BCCH, a drugi pracuje w RF
    Frequency Hopping, jak zreszta u wszystkich operatorow.
    To ze ci monitor pokazuje ze drugi trx ma 989 to bledna info, bo po prostu
    netmonitor nie nadaza z aktualizacja info o tym jaka jest aktualnie
    czestotliwosc.
    BSC przy RF FH zmienia czestotliwosc dla wszystkich stacji zgodnie z pewna
    przydzielona sekwencja, wlasnie po to by zminimalizowac interferencje. Kazda
    stacja ma inny punkt startowy po prostu.

    > Jak sądzicie, ile jeden sektor w P4 może przenieść rozmów na raz ? Wg.
    > mnie 7 na kanale podstawowym i 8 na kanale H, bo w tej ich puszcze na
    > maszcie mieszczą się tylko 2 TRXy na sektor. Ale może to moje
    > spekulacje. Czy ktoś obeznany może wyjaśnić sprawę ?

    Miewaja konfiguracje na 4TRXy na specjalne okazje ale to wymaga dwoch
    "puszek".

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."