  • Data: 2014-12-09 19:13:52
    Temat: Re: pliki i include
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Opisz na czym polega problem *rzeczywisty* a prawdopodobnie znajdzie się
    > lepsze rozwiązanie niż kwadratowe koło.

    Problem rzeczywisty niewiele różni się od tego.

    mam dwa pliki config.h i input.h

    w pliku input.h mam zdefiniowaną strukturę

    typedef struct _INPUT INPUT;
    struct _INPUT {
    char name[LEN];
    };

    W pliku config.h mam właśnie ten LEN który wykorzystuję też w innych plikach
    bo ma być taki sam wszędzie.
    Czyli:

    #define LEN 10

    Oprócz tego mam też zdefiniowaną strukturę której częścią jest struktura
    INPUT

    typedef struct _CONFIG CONFIG;
    struct CONFIG {
    INPUT wejscie;
    char name[LEN];
    }

    I teraz robiąc includ'y w pliku źródłowym jest problem bo input.h nie widzi
    LEN a na odwrót w config.h nie widać
    INPUT.

    Jest na to jakaś rada bez tworzenia dodatkowego pliku nagłówkowego w którym
    będzie tylko #define LEN 10?

    Pozdrawiam
    Paweł