  • 1. Data: 2014-12-09 15:28:42
    Temat: pliki i include
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam mniejwięcej podobny problem.

    jest plik
    plik1.h
    a w nim
    #define LEN1 10
    #defien LEN2 (LEN1 + LEN3)

    i drugi plik
    plik2.h
    a w nim
    #define LEN3 20
    #define LEN4 (LEN3 + LEN1)

    Da się te pliki wogóle takie zależne od siebie pliki "zaincludować"?
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2014-12-09 15:38:37
    Temat: Re: pliki i include
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-09 15:28, pawel pisze:
    > Mam mniejwięcej podobny problem.
    >
    > jest plik
    > plik1.h
    > a w nim
    > #define LEN1 10
    > #defien LEN2 (LEN1 + LEN3)
    >
    > i drugi plik
    > plik2.h
    > a w nim
    > #define LEN3 20
    > #define LEN4 (LEN3 + LEN1)
    >
    > Da się te pliki wogóle takie zależne od siebie pliki "zaincludować"?

    Powinno się unikać wzajemnego includowania. Utwórz trzeci plik i tylko jego dołączaj.

  • 3. Data: 2014-12-09 17:51:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-09 15:28, pawel wrote:
    > Da sie te pliki wogóle takie zale?ne od siebie pliki "zaincludowaae"?

    Opisz na czym polega problem *rzeczywisty* a prawdopodobnie znajdzie się
    lepsze rozwiązanie niż kwadratowe koło.

  • 4. Data: 2014-12-09 18:17:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bool" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-12-09 15:28, pawel pisze:
    > Mam mniejwięcej podobny problem.
    > jest plik
    > plik1.h
    > a w nim
    > #define LEN1 10
    > #defien LEN2 (LEN1 + LEN3)
    >
    > i drugi plik
    > plik2.h
    > a w nim
    > #define LEN3 20
    > #define LEN4 (LEN3 + LEN1)

    >Powinno się unikać wzajemnego includowania. Utwórz trzeci plik i
    >tylko jego dołączaj.

    Ale to nie jest wzajemne includowanie.

    Nalezy je w pliku docelowym oba dolaczyc, i w miejscu uzycia symboli
    LEN2 lub LEN4, bedą one rozwinięte zgodnie z definicjami ...

    J.

  • 5. Data: 2014-12-09 19:06:48
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Ale to nie jest wzajemne includowanie.
    >
    > Nalezy je w pliku docelowym oba dolaczyc, i w miejscu uzycia symboli LEN2
    > lub LEN4, bedą one rozwinięte zgodnie z definicjami ...

    Ale dołączam je
    #include "plik1.h"
    #include "plik2.h"

    i jest błąd bo w plik1.h nie ma czegoś takiego jak LEN3 a jak zrobię na
    odwrót

    #include "plik2.h"
    #include "plik1.h"

    to w plik2.h nie ma LEN1

    Pozdr.

  • 6. Data: 2014-12-09 19:13:52
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Opisz na czym polega problem *rzeczywisty* a prawdopodobnie znajdzie się
    > lepsze rozwiązanie niż kwadratowe koło.

    Problem rzeczywisty niewiele różni się od tego.

    mam dwa pliki config.h i input.h

    w pliku input.h mam zdefiniowaną strukturę

    typedef struct _INPUT INPUT;
    struct _INPUT {
    char name[LEN];
    };

    W pliku config.h mam właśnie ten LEN który wykorzystuję też w innych plikach
    bo ma być taki sam wszędzie.
    Czyli:

    #define LEN 10

    Oprócz tego mam też zdefiniowaną strukturę której częścią jest struktura
    INPUT

    typedef struct _CONFIG CONFIG;
    struct CONFIG {
    INPUT wejscie;
    char name[LEN];
    }

    I teraz robiąc includ'y w pliku źródłowym jest problem bo input.h nie widzi
    LEN a na odwrót w config.h nie widać
    INPUT.

    Jest na to jakaś rada bez tworzenia dodatkowego pliku nagłówkowego w którym
    będzie tylko #define LEN 10?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2014-12-09 19:19:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Problem rzeczywisty niewiele różni się od tego.
    >
    > mam dwa pliki config.h i input.h

    Na moje powinieneś mieć trzeci *.h w którym zdefiniujesz LEN.
    P.G.

  • 8. Data: 2014-12-09 19:33:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel" napisał w wiadomości grup

    >Ale dołączam je
    >#include "plik1.h"
    >#include "plik2.h"

    >i jest błąd bo w plik1.h nie ma czegoś takiego jak LEN3 a jak zrobię
    >na odwrót

    Jest blad ? O ile pamietam to nie powinno byc, bo te definicje nie sa
    ani rozwijane, ani sprawdzane.
    System je tylko zapamietuje do pozniejszego uzytku.

    Chyba ze w obu sa uzywane jeszcze innych miejscach niz #define ...

    J.

  • 9. Data: 2014-12-09 20:29:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-12-09 19:13, pawel wrote:
    > w pliku input.h mam zdefiniowan? strukture
    > typedef struct _INPUT INPUT;
    > struct _INPUT {
    > char name[LEN];
    > };

    template< unsigned int _Size >
    struct _INPUT {
    char name[ _Size ];
    };

    Jednak poderzewam że chcesz wielokrotnie inkludować _INPUT zmieniając
    czasem LEN w róznych miejscach, czy się mylę? Jeśli mam rację to
    *ZDECYDOWANIE* templatey.

    > Jest na to jaka? rada bez tworzenia dodatkowego pliku nag?ówkowego w którym
    > bedzie tylko #define LEN 10?

    Dlaczego dodatkowy plik jest problemem skoro jest rozwiązaniem?

  • 10. Data: 2014-12-10 06:00:23
    Od: A.L. <a...@a...com>

    A skad wiadomo ze on robi w C++?

    A.L.