  • Data: 2009-08-14 13:10:18
    Temat: Re: plan socjalny TP - jak to jest
    Od: Fapuse <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Aug 8, 12:13 pm, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
    > Po prostu produkt jest sprzedawany poniżej kosztów i tyle.
    >
    > Analogiczną sytuację masz z telefonami komórkowymi.
    > Też są sprzedawane poniżej kosztów i operator liczy na to, że odbije
    > sobie w abonamencie i/lub opłatach za usługi.

    Sytuacja jest zupelnie inna, bo afair TPSA jest zmuszona do
    sprzedawania planu socjalnego przez regulatora. Gdyby mogli to by go
    nie sprzedawali.

    Trzy lata temu jak jeszcze mieszkalem w PL nie mozna bylo laczyc planu
    socjalnego z neostrada. Uzasadnienie - poniewaz tepsa jest powszechnym
    operatorem telekomuniacyjnym to ma obowiazek dostarczenia uslugi
    wszystkim zainteresowanym, plan socjalny jest dla tych ktorzy musza
    miec lacznosc ze swiatem zewnetrznym a nie stac ich normalnie na
    telefon. Stad wysokie ceny polaczen (np starsi ludzie do ktorych
    dzwonia dzieci, ale oni sami nie musza nigdzie dzwonic). Zalozenie
    jest takie, ze jak kogos stac na to zeby sobie dzwonic po znajomych to
    stac go tez na normalny plan telefoniczny - to samo z neostrada.

    O ile pamietam to koszty utrzymania linii sa faktycznie pi razy oko
    takie jakie podaja, TPSA klocila sie z regulatorem na temat tego, co
    powinno sie wliczac w koszt utrzymania infrastruktury a co nie - moim
    zdaniem akurat tutaj regularator nie co przeginal a TPSA miala racje
    (powiedzmy, ze zajmowalem sie inwestycjami na tym rynku i wiem jaka
    jest struktura kosztow).

    Pozdrawiam
    BS