  • 1. Data: 2017-08-04 17:05:28
    Temat: pilot uczacy sie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Takiego pilota sobie kupilem - albo bardzo podobnego.
    http://www.wiwa.info.pl/produkty/piloty-memo-control
    /mc-004.html

    Ma 4 programowalne przyciski, do obslugi telewizora.
    Nic nowego ... ale nie widze odbiornika IR do uczenia.

    Obudowa, dziura na diode nadawcza i tyle.

    Jak myslicie - nie zauwazylem okienka, obudowa troche przepuszcza, czy
    uzyli LED nadawczej jako odbiorczej ?
    Chyba by sie dalo ?
    A moze ktos robi takie combo - nadawcza i odbiorcza.

    Rozebranie pilota ... nie, az tak mnie nie ciekawi :-)

    J.

  • 2. Data: 2017-08-04 17:39:20
    Temat: Re: pilot uczacy sie
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    to jest niepojęte, oni/e sprzedają te piloty bez totalnie żadnej
    dokumentacji...

  • 3. Data: 2017-08-04 18:29:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kazda nadawcza moze pracowac jako odbiorcza tylko czulosc ma marna. Jak by nie
    patrzec to dioda polprzewodnikowa a polprzewodniki tak maja ze reaguja na dlugosc
    fali od podczerwieni do ultrafioletu. Rozbierz, moze w srodku obok diody nadawczej
    jest rasowa odbiorcza.

  • 4. Data: 2017-08-04 19:44:26
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Chyba by sie dalo ?
    > A moze ktos robi takie combo - nadawcza i odbiorcza.
    >
    > Rozebranie pilota ... nie, az tak mnie nie ciekawi :-)

    niedawno widziałem pilota, który cały był zrobiony z tworzywa
    przepuszczającego IR. I tylko z przodu ścianka była cieniutka i widać
    było, ze przepuszcza światło. A poza tym, była na tyle gruba że
    wyglądała na zwykły czarny plastyk.

  • 5. Data: 2017-08-05 14:21:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Aug 2017 17:05:28 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nic nowego ... ale nie widze odbiornika IR do uczenia.

    A skąd wiesz, że to uczący się a nie z preselekcja znanych kodów
    producentów?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-08-05 14:49:38
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-08-05 14:21, Marek wrote:

    > A skąd wiesz, że to uczący się a nie z preselekcja znanych kodów
    > producentów?

    No jeśli taki jak w linku, to jednak "uczacy sie".
    Kolega wątkotfurca próbował go czegoś nauczy?
    to by w połaczeniu z klasycznym teardown wniosło kaganek żwiatła w
    ciemne lochy newsów/

    Włodek

  • 7. Data: 2017-08-05 16:48:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 05 Aug 2017 14:21:42 +0200, Marek napisał(a):

    > A skąd wiesz, że to uczący się a nie z preselekcja znanych kodów
    > producentów?

    Widzisz opis - przylozyc drugi pilot, nacisnac przycisk.

    I tak faktycznie dziala :-)

    J.

    PS. zeby sie ktos nie napalil - pilot jest do dekodera, klawisze
    ustawione na stale, ale 4 mozna zaprogramowac - do obslugi TV

    J.

  • 8. Data: 2017-08-05 22:22:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak myslicie - nie zauwazylem okienka, obudowa troche przepuszcza, czy
    > uzyli LED nadawczej jako odbiorczej ?

    Obstawiam, że nadawcza jako odbiorcza :) albo odbiorcza jest za
    nadawczą, ale nadawcza dobrze sobie radzi jako odbiorcza.

    > Chyba by sie dalo ?

    Dałoby się, testowałem kiedyś.

    W sumie nawet teraz mogę przetestować. Prosz (działka 200mV):
    https://www.youtube.com/watch?v=JV2Taamd3Z8

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 9. Data: 2017-08-06 15:49:13
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2017-08-04 o 17:05, J.F. pisze:

    > Jak myslicie - nie zauwazylem okienka, obudowa troche przepuszcza, czy
    > uzyli LED nadawczej jako odbiorczej ?
    > Chyba by sie dalo ?

    Oczywiście, że się da.
    Przykład: smartfon LG G4.

    Dodatkowo, czuły fototranzystor oświetlony mocnym światłem (nieduża
    odległość od diody nadawczej; typowy schemat postępowania podczas nauki
    pilota) bardzo długo wychodzi ze stanu nasycenia i mogą być kłopoty z
    poprawną pracą. Odbiornik o osłabionej czułości może być więc zaletą.
    Widziałem rozwiązania, gdzie fototranzystor pracował inwersyjnie właśnie
    po to by radzić sobie ze zbyt mocnym sygnałem.

    pzdr
    mk