-
1. Data: 2017-08-04 09:32:43
Temat: Re: Przednie kontrolowanie tylnej lampki ROWEROWEJ?
Od: ToMasz <N...@o...pl>
W dniu 04.08.2017 o 01:13, Yerine Ictimai pisze:
> Przegladajac wielosc ofert lampek tylnych do roweru to co mnie
> denerwuje, ze lampka np bateryjna posiada np 9 trybow pracy ale
> przycisk do ich przelaczania jest pod obudowa tejze lampki!
> Przelaczyc ja mozna po zatrzymaniu roweru i dosiegnieciu lampki
> gdzies z tylu, problematyczne.
>
> Poradzcie jak zrobic przelacznik z przodu, np na kierownicy
> roweru, np dla takiej fajnej i taniej lampki ladowanej energia
> solarna? Albo po prostu pokazcie oferte gotowego
> produktu?
>
> Akurat mam przewod elektryczny poprowadzony wewnatrz ramy, obecnie
> niewykorzystany, jedyny sposob to rozebrac lampke i przylutowac
> obie zyly tego przewodu do stykow przelacznika lampki?
>
DIY
Są takie czołówki na 2x18650, które na zasobniku ogniw mają czerwoną
diode. czyli na czole masz dość silne źródło światła białego a za głową,
z tyłu światełko czerwone. ja taką lampę oderwałem od uchwytu i
dorobiłem do niej uchwyt na pionową rurę kierownicy (centralnie, nie
majta mi się przed oczami). (Docelowo same ogniwa umieszczę wewnątrz
pionowej rury widelca.) Mnie ta czerwona diodka się nie przydaje, ale Ty
byś mógł sobie w to miejsce podłączyć kabelek do tylnych diodek.
_diodek_, a nie lampy. wtedy jednym pstryczkiem załączałbyś przód i tył.
ToMasz
-
2. Data: 2017-08-04 10:19:51
Temat: Re: Przednie kontrolowanie tylnej lampki ROWEROWEJ?
Od: jacek <j...@w...pl>
W dniu 2017-08-04 o 09:49, Yerine Ictimai pisze:
> ToMasz <N...@o...pl> Wrote in message:
>> byś mógł sobie w to miejsce podłączyć kabelek do tylnych diodek.
>> _diodek_, a nie lampy. wtedy jednym pstryczkiem załączałbyś przód i tył.
>
> Ale byloby fajnie aby przelaczac te tryby z kierownicy. A jednak
> widac jak migaja, nawet jak lampka jest na bagazniku albo
> blotniku, widac poswiate.
>
> Po prostu miganie lampki zmniejsza zuzycie pradu, i to znacznie, i
> poprawia widocznosc, tez znacznie (zmieniajacy sie obiekt
> bardziej przykuwa uwage). Pomierzcie to zobaczycie jak bardzo
> zmniejsza sie zuzycie pradu, zwlaszcza przy miganiu
> "seriami".
>
Kolego jako że grupa jest elektroniczna,
Bierzesz obudowę na 2 ogniwa 18560
przez włącznik zasilasz nieśmiertelne NE555
z jego wyjścia przez rezystor zasilasz
2-3 diody LED czerwone.
Wszystko do zrobienia w ciągu godziny.
Wartości elementów wyliczysz lub
dobierzesz na wyczucie...
Jeśli to jest problem to możesz
do oryginalnej lampki równolegle do
włącznika dopiąć kabel i drugi
przycisk umieścić na kierownicy
blokując na pcb styki kondensatorem
10-100nF...
--
pzdr, j.r.
-
3. Data: 2017-08-04 17:02:34
Temat: Re: Przednie kontrolowanie tylnej lampki ROWEROWEJ?
Od: jacek <j...@w...pl>
W dniu 2017-08-04 o 13:15, Yerine Ictimai pisze:
> Yerine Ictimai <i...@y...ru> Wrote in message:
>> jacek <j...@w...pl> Wrote in message:
>>> przycisk umieścić na kierownicy
>>> blokując na pcb styki kondensatorem
>>> 10-100nF...
>>
>> Po co, wyjasnij jakie ma to znaczenie?
>>
>
> Po to moze aby zewrzec indukujace sie na przewodach prady z fal
> radiowych wokol?
Dokładnie żeby sama się nie wyłączała gdy podjedzie
jakieś auto czy coś podobnego...
--
pzdr, j.r.
-
4. Data: 2017-08-05 10:29:45
Temat: Re: Przednie kontrolowanie tylnej lampki ROWEROWEJ?
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
W dniu 2017-08-05 o 02:15, Yerine Ictimai pisze:
>>
>
> A jak zabezpieczyc w wersji z wyprowadzeniem diod na tyl roweru (a
> uklad z zasilaniem i przelacznikiem z przodu)?
>
Przypuszczam, że w praktyce nie trzeba.
To ja pisałem o prawdopodobnych problemach bo podejrzewałem, że w lampce
jest przetwornica. Ale skoro przetwornice są tylko w przednich lampkach
to zakłócenia zbierane przez przewód do LEDów nie powinny mieć żadnego
wpływu na lampkę. LEDy sa sterowane z "silnego" wyjścia, a przycisk
wchodzi na "wrażliwe" wejście.
P.G.