-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder1.news.weretis.net!feeder4.news.weretis
.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.fr7!n
ews.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-
spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 02 Jun 2015 22:38:01 +0200
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.7.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pieszy vs osob?wka
References: <mjd1s2$tds$1@node2.news.atman.pl>
<55620387$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
<mjt89f$vd7$1@mx1.internetia.pl>
<5562e618$0$27513$65785112@news.neostrada.pl>
<556343df$0$27506$65785112@news.neostrada.pl>
<55636e5e$3$2205$65785112@news.neostrada.pl>
<5563a322$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
<556710ef$3$27518$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <556710ef$3$27518$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 83
Message-ID: <556e1429$0$2194$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-94-254-198-169.play-internet.pl
X-Trace: 1433277488 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2194 94.254.198.169:20712
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5418
X-Received-Body-CRC: 4008547578
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2563623
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-05-28 o 14:51, bartosz pisze:
>>> W momencie, gdy pieszy "wtargiwuje", to kierowca ma mu ustapic
>>> pierwszenstwa - popatrz popatrz.... Jak to sobie fizycznie wyobrazasz?
>> Co to wed?ug Ciebie znaczy "wtargiwuje"?
> To, co atrykuluje art. 14 par. 1
Potrafisz na podstawie tego zapisu określić kiedy to wtargnięcie następuje?
Potrafisz wskazać konkretną prędkość i konkretną odległość?
Niestety nie potrafisz tego uczynić ani jako kierowca, a tym bardziej
jako pieszy. Prawo także nie określa odległości, ani prędkości.
Jak więc widzisz zapis ten jest praktycznie martwy.
O ile Ty jako kierowca możesz określić mniej/więcej te warunki znając
swój samochód o tyle pieszy nie zna Twojego samochodu, a ni jego
zachowania, a tym bardziej nie zna Twojej percepcji i umiejętności
prowadzenia.
Z tych dwóch kierowca kontra pieszy tylko kierowca może przewidzieć
reakcję. Ponadto kierowca zna prędkość z jaką się porusza i tylko on
może ocenić.
>
>> Ja rozumiem, ?e wtargni?cie to jest pojawienie si? w spos?b niemo?liwy do
>> przewidzenia lub si??.
>> W przypadku przej?? dla pieszych takie sytuacje mog? mie? miejsce tylko
>> wtedy, kiedy pieszy wbiegnie. Kiedy jednak pieszy wchodzi na przej?cie w
>> spos?b zgodny z PoRD to nie ma mowy o wtargni?ciu, bo PoRD jednoznacznie
>> nakazuje ust?pienie takiemu pieszemu pierwsze?stwa na przej?ciu dla
>> pieszych.
> Calkowita nieprawda; przejawia przez Ciebie nieznajomosc tematu. Gdyby bylo
> jak mowisz, to art. 14 par. 1 bylby w ogole niepotrzebny.
I jest niepotrzebny, gdyż powoduje więcej szkody niż pożytku, ponieważ
grono idiotów za kierownicą interpretuje ten zapis jako zezwolenie na
łamanie prawa i wymuszanie pierwszeństwa na pieszym.
Poza tym zapis ten jest kierowany tylko i wyłącznie do pieszych i Ciebie
jako kierowcy nie dotyczy. Ty widząc pieszego znajdującego się na
przejściu masz bezwzględny obowiązek go przepuścić.
>>> No zobacz, pieszy tez ma zachowac sie w ten sam sposob.
>> Tyle, ?e w przypadku przej?cia dla pieszych, winnym b?dzie kierowca.
> Nie zawsze - patrz art. 14 par. 1 pord.
Oczywiście, że nie zawsze, ale udowodnienie wtargnięcia przed jadący
pojazd jest prawie niemożliwe.
Jako kierowca musiałbyś udowodnić, że nie mogłeś wcześniej zobaczyć
pieszego, a zatrzymanie pojazdu było niemożliwe.
>> Jak wida? dla Ciebie PoRD to nieprzeczytana lektura, bo nawet sobie nie
>> zdajesz sporawy w jak du?ym jeste? b??dzie.
>> Art. 25 pkt. 7 m?wi:
>> "W razie przechodzenia przez jezdni? osoby niepe?nosprawnej,
>> u?ywaj?cejspecjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawno?ci
>> ruchowej,kieruj?cy jest obowi?zany zatrzyma? pojazd w celu umo?liwienia
>> jej przej?cia".
> W ktorym miejscu art. 25 par 7 pord znosi obowiazek zachowania przez taka
> osobe szczegolnej ostroznosci?
Poprawka (czeski błąd) - chodziło o Art. 26 Pkt. 7
Nie znosi.
Tak samo jak Art. 14 Pkt. 1 nie znosi Art. 26 Pkt. 1
Różnica polega natomiast na tym, że nakłada dodatkowy obowiązek na
kierowców, który nie istnieje w stosunku do osób pełnosprawnych.
>> Jak wi?c widzisz, kieruj?cy jest obowi?zany zatrzyma? pojazd w celu
>> umo?liwienia przej?cia takiej osoby, nawet kiedy nie znajduje si? ona na
>> przej?ciu dla pieszych lub te? przechodzi na czerwonym ?wietle.
> Chlopie, teraz pojechales po bandzie. Takiej bzdury dawno juz nie slyszalem.
> Ty naprawde jestes kierowca? - niewiarygodne!
Ty zapewne nie masz prawa jazdy.
>> W przeciwie?stwie do takich os?b niepe?nosprawnych, osoby pe?nosprawne nie
>> posiadaj? takiego przywileju, a zatem niepe?nosprawno?? daje dodatkowe
>> prawa na drodze, o czym Ty po prostu nie wiesz.
> Dramat i jeszcze raz dramat! Takiej niewiedzy na tej grupie juz dawno nikt
> nie prezentowal!
>
Dobrze, że się przyznajesz do swojej niewiedzy.
Skoro nawet nie chce Ci się ruszyć d.... i poczytać Prawa o Ruchu
Drogowym to dalsza nasza dyskusja jest zbyteczna, ponieważ nie można Cię
traktować jak osobę dorosłą, posiadającą PJ.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.06.15 00:04 Uzytkownik
- 21.06.15 17:33 bartosz
- 21.06.15 17:43 bartosz
- 21.06.15 17:46 bartosz
- 21.06.15 17:44 bartosz
- 21.06.15 18:19 bartosz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800