eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnychRe: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
  • Data: 2013-02-20 14:17:51
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "engry berd" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5124c731$0$26697$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Mój budżet to 6000zł, wiem że niewiele, ale czym powinienem się
    > zainteresować w tej kwocie? Nie chcę nic małego typu panda czy seicento,
    > mam 190cm wzrostu.

    Mam 187 w seicento było mi ciasno ale w pandzie jeździło mi się bardzo
    wygodnie. Na pewno wygodniej niż w większych Punto, Clio czy Lanosie.

    > Nie znam się na samochodach, więc nic przy nim nie będę robił sam, poza
    > tankowaniem i uzupełnianiem płynów...
    > Co polecacie? Myślę nad Hondą civic i Audi a4.

    Podstawowe pytanie nie brzmi ile masz na starcie ale ile chcesz wydawać
    rocznie :-)
    O ile cena przeglądu jest stała to inne wydatki mocno zależą od auta na
    jakie się zdecydujesz:
    - cena OC zależy od pojemności (im większa tym drożej)
    - cena opon zależy od rozmiaru (im mniej popularny tym drożej)
    - cena klocków, filtrów, amortyzatorów zależy od klasy auta ale też w dużej
    mierze od popularności im popularniejszy model tym więcej firm produkuje
    zamienniki więc łatwiej kupić coś taniego.
    - cena poważniejszych spraw jak np. sprzęgło zależy od polityki marki
    (niektóre się cenią bez powodu) i od dostępności zamienników (czyli
    popularności)

    Kolejna sprawa to przebieg. W Polsce z nielogicznych przyczyn auta tanieją
    wraz z wiekiem a nie z przebiegiem. Dlatego lepiej kupić stare auto z niskim
    przebiegiem bo jeszcze długo posłuży a cena zakupu będzie niższa. Większość
    elementów zużywa się wraz z dystansem a nie czasem. Wyjątkiem jest tu
    blacharka, ale ona kaurat nie zależy od czasu tylko od tego jak auto było
    eksploatowane (suchy garaż kontra stanie po osie w solance).

    Nie piszesz nic o tym do czego to auto ma być używane, zakładając jazdy
    głównie po mieście to ja tradycyjnie polecam segment B. Lżejsze więc mniej
    pali i jest zwinniejsze, łatwiej zaparkować a i silnik może mieć mniejsza
    pojemność więc i ubezpieczenie niższe.

    Pozdrawiam
    Ergie



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: