    From: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: piecyk gazowy
    Date: Thu, 1 Oct 2009 16:07:12 -0700 (PDT)

    On Oct 1, 10:27 pm, "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> wrote:

    > Co do ogniw masz oczywiście rację - ale baterii ogniw to już łączyć nie
    > należy bo zwykle najsłabsze ogniwo słabszej baterii długo nie pożyje...
    > I dlatego jak się zestawia baterie zrównoleglone to należy na każdym
    > poziomie spinać ogniwa szynami wyrównującymi.

    Kurde, Dariusz, mam Cię za elektronika.
    Mamy KONKRETNY piec na DWA równolegle połączone OGNIWA 1.5V. To są
    pojedyncze cele. To się po prostu łączy równolegle i to działa i nic
    nie traci pojemności. Ani słabsze ani mocniejsze z pary. To raz.

    A dwa, szyny wyrównujące to się opłacają, jak mowa o dużych, tanich
    AKUMULATORACH, czytaj ogniwach wtórnych o dużym rozrzucie parametrów.
    Jakiekolwiek szyny, szynki czy blaszki wyrównujące na małych ogniwach
    pierwotnych produkowanych wielkoseryjnie są przerostem formy nad
    treścią. Pomijając już zupełnie, że temat pasuje do wątku jak pięść do
    nosa, bo nie wiem, gdzie mają te szyny być wpięte skoro mamy po 1
    ogniwie na odnogę.
    Zaraz mi ktoś wyskoczy, że Maria Curie była kobietą...

    Marek