  • Data: 2009-10-02 02:08:46
    Temat: Re: piecyk gazowy
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

    > Kurde, Dariusz, mam Cię za elektronika.
    > Mamy KONKRETNY piec na DWA równolegle połączone OGNIWA 1.5V. To są
    > pojedyncze cele. To się po prostu łączy równolegle i to działa i nic
    > nie traci pojemności. Ani słabsze ani mocniejsze z pary. To raz.

    Jak nie ma nic więcej szeregowo to tylko problem - akumulatory czy
    baterie. Jak akumulatory to nie ma sprawy (w konfrontacji cela - cela
    powinny wszystko przetrwać), jak baterie to bym nie łączył takich co
    mają różnych producentów i jednocześnie różne historie eksploatacji - bo
    baterie potrafią różnie reagować na próbę ładowania (a jak połączysz
    bardziej pojemną i świeżą baterię dobrego producenta z mniej pojemną i
    częściowo rozładowaną albo ciut zleżałą baterią gorszego producenta
    mającą wyraźnie mniejszą pojemność początkową) to mocniejsza słabszą
    zacznie ładować ze skutkami niewiadomymi... Ja się nie tylko prawa
    Kirhoffa i Ohma uczyłem, ja jestem technolog elektronowy (jako mgr inż.
    czyli Mogłeś Gówno Robić i Nieźle Żyłeś) ale także technik chemik - ja
    te klimaty mam zakodowane gdzieś z tyłu głowy. Producenci baterii
    potrafią sporo zaoszczędzić (i ja wiem na czym można i jakie będą
    skutki...), w 99% przypadków nic się nie stanie a w tym jednym procencie
    baterie ci wyleją niszcząc urządzenie...

    --
    Darek