  • 11. Data: 2010-08-15 22:45:17
    Temat: Re: [piatek] auto vs piorun
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "WOJO" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i4964k$l54$1@node1.news.atman.pl...
    > Ponieważ te wieże mają instalację odgromową, która bezpośrednio przejmuje impet
    uderzenia.
    > Miałem okazję zobaczyć, jak wygląda antena wifi po bezpośrednim (!) uderzeniu.
    > Właściwie to co z niej zostało to kawałek przewodu i stopiony fragment aluminiowej
    podstawy anteny.

    Zastanawiam sie co moglo uszkodzic auto w taki sposob?
    Moim zdaniem, zerwana zostala linia energetyczna i przewody
    trafily w przednie i tylne nadkole.

  • 12. Data: 2010-08-16 10:25:59
    Od: n...@o...pl

    Witam ponownie.

    > Ponieważ te wieże mają instalację odgromową...
    Kiedyś owszem, miały. U nas od wielu lat się jej nie stosuje ze względów
    oszczędnościowych. Sam sprzęt jest uziemiany do wieży. Kiedy zostaje trafiony,
    cały prąd idzie przez ten sprzęt na konstrukcję wieży.
    Podobnie jak w aucie, po metalowej obudowie.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 13. Data: 2010-08-16 10:25:59