    From: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [piatek] Mandat na OSie.
    Date: Wed, 06 Oct 2010 08:34:02 +0200
    <4caadf03$0$21002$65785112@news.neostrada.pl> <i8en41$oq2$1@news.onet.pl>
    <i8fjce$k0d$1@inews.gazeta.pl> <x...@n...onet.pl>
    <i8fkgv$n47$1@inews.gazeta.pl>
    <4cab6923$0$20999$65785112@news.neostrada.pl>
    <i8frv0$l8c$1@inews.gazeta.pl>
    <4cab8187$0$21002$65785112@news.neostrada.pl>
    <i8g0lt$9eh$1@inews.gazeta.pl>
    <4cab94e9$0$27041$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2010-10-05 23:13, Tomasz Pyra pisze:
    (...)

    > Kierowca podpisał że bierze na siebie pełną odpowiedzialność za wypadek.
    > A widać jakoś się do tego nie palił skoro potrzebna była policja żeby go
    > znaleźć.

    To, że kierowca takie oświadczenie podpisał, wcale nie nie świadczy o
    jego odpowiedzialności.

    > Oczywiście.
    > Zniszczył komuś jego własność. O ile oczywiste jest że pojechał dalej,
    > to jednak po rajdzie należało tam wrócić i sprawę załatwić.
    > A nie zrzucać trud załatwienia tego na właściciela płotu.

    Wolne żarty - od tego jest organizator, który to powinien załatwić.
    Nawet jeżeli szkody ma pokryć polisa OC kierowcy itd.

    > Ze swojej strony nie wyobrażam sobie żebym mógł postąpić inaczej niż
    > dopilnować żeby ktoś komu zniszczyłem jego własność (i to bez znaczenia
    > czy na rajdzie czy nie) został za to przeproszony i otrzymał odszkodowanie.

    Dla mnie jest nieistotne co Ty byś zrobił - interesuje mnie jedynie
    formalna droga likwidacji takich szkód.

    > Gdyby zrobił, to sprawy by nie było.

    Mogę tylko powtórzyć, ze tego nie wiesz.

    > Ale to że ma ubezpieczenie nie uprawnia go do zostawienia sprawy bez
    > słowa wyjaśnienia.

    Czytaj wyżej - od tego jest organizator, a nie uczestnik.

    > Organizator ma podpisane oświadczenie uczestnika który zobowiązał się
    > ponieść odpowiedzialność swoich wypadków.
    > Ma jedynie naprawić pas drogowy i tyle.

    Aha, wymogów jest trochę więcej - w tym OC.

    > Prawda, prawda. Tyle wymaga ustawa i już.

    Obowiązki organizatora to nie tylko PoRD.

    > Organizator nie ponosi odpowiedzialności za to co uczestnicy nawywijali
    > w trakcie imprezy. Bez znaczenia czy chodzi o odcinek specjalny,
    > drogowy, czy imprezę po rajdzie. I bez znaczenia czy chodzi o rozbity
    > płot, kradzież czy parkowanie w niedozwolonym miejscu.
    > Zawodnicy to dorośli ludzie którzy odpowiadają za to co robią.

    LOL - widzę, że próbujesz całą odpowiedzialność zrzucić na kierowców.
    Dość wygodne i często spotykane. Ładnie Ci idzie wrzucanie do
    jednego wora parkowania po rajdzie z wypadkiem na odcinku wyłączonym
    z ruchu, który powinien być stosownie przygotowany i zabezpieczony.

    > To nie jest tak że z racji bycia "rajdowcem" można bezkarnie siać śmierć
    > i zniszczenie, a za wszystko odpowie organizator "bo on to organizuje".

    LOL - jeden absurdalny argument podałeś powyżej, teraz kolejny.

    > Odpowiada ten kto zostanie uznany winnym. W sprawach spornych orzeknie
    > to sąd.

    Owszem.

    > Np. winnym spowodowania wypadku na Rajdzie Wisły gdzie zginął kibic
    > został wskazany mechanik który przygotował samochód (będący też

    No i co z tego? O ile pamiętam to organizator prawidłowo przygotował
    odcinek i kibice stali w miejscu dozwolonym.

    > A sięganie do OC samochodu jest to całkiem słuszne podejście, które
    > dobrze zabezpiecza interes poszkodowanego.
    > Ubezpieczenia komunikacyjne są standardowe, stosunkowo łatwe do
    > wyegzekwowania i mają odpowiednio wysokie sumy gwarancyjne.

    Ja wiem, że to jest proste łatwe i przyjemne, tyle że niekoniecznie
    słuszne w takiej formie jak to tutaj prezentujesz.

    > Natomiast takie OC organizatora rajdu, to już nie do końca wiadomo ani
    > czy ma wystarczające sumy, ani co tam za klauzule zawarto w umowie
    > ubezpieczenia, które pozwolą ubezpieczycielowi wypisać się z interesu
    > jak dojdzie co do czego.
    > A organizator to też pewnie jakiś biedny jak mysz kościelna
    > automobilklub, a osoby odpowiedzialne pochowane pod szyldami "zarządów"
    > czy innych "komisji" okazują się już nie być za nic odpowiedzialne.

    No popatrz, jednak wiesz gdzie tkwi problem i kto unika
    odpowiedzialności.