  • 41. Data: 2016-02-13 16:38:58
    Temat: Re: pendrive Sandisk 4GB Cruzer padaka, soft naprawczy do chipa?
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-13 o 16:25, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > giełdzie po 5 zyla.

    > Najwyżej zabawa, rozrywka, bo na nic poważnego bym się nie porywał.
    > Najwyżej może na tymczasówkę przy przeglądaniu strąek i fejz-bó-ka.
    > (literówki celowe).

    > No, może jeszcze jako przycisk do papieru posłużyć.
    > Wiem, co to jest być gapą (koń ma 4 nogi i też się potknie) i położyć
    > dane na felernym nosniku, bo się na chwilunię zrobił dobry, ten jeden
    > raz..., bez jego uprzedniego sprawdzenia. Cuda na kiju, odzysk
    > niemożliwy. Niemal połowa archiwum poszła się jebać.

    Ważne projekty trzymam na blaszaku, laptopie i na serwerze samby.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 42. Data: 2016-02-13 17:01:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ważne projekty trzymam na blaszaku, laptopie i na serwerze samby.

    Otóż właśnie, mieć kopie. Raz jeden nie było i się zemściło, uznaję swoją
    winę, nie będę sie wykręcał z pierdnięcia, że to krzesło zaskrzypiało, albo
    drzwi do salonu. Na szczęście, to tylko multimedia z sieci.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 43. Data: 2016-02-13 21:57:05
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "jedrek" <jedrek@jedrek> wrote in message
    b.com...
    > Takie ADATA wchodzi się na stronę klepie się nr seryjny pena i na tej
    > podstawie strona generuje link do softu naprawczego - czyli identyfikują na
    > podstawie SN: co tam w środku siedzi i do tego odpowiedni soft zapodają. W
    > przypadku ADATA działa to wyśmienicie i pięknie wskrzesza niby już umarłe
    > peny.

    softu do penow jest sporo

    m.in. tu: http://www.usbdev.ru/files/

    > Powstaje pytanie czy do Sandisk-ów coś takiego istnieje?

    ale wlasnie do sandiska nie ma nic, maja swoje wlasne kontrolery
    do ktorych nic nie wycieklo o ile wiem, sandiska mimo dosyc dobrego
    stosunku predkosci i pojemnosci do ceny omijam z tego powodu z daleka

    > Dane na wskazanym Sandisku pedrive nieistotne, chodzi o sposób przywrócenia go
    > do życia dowolną metodą ale skuteczną.

    w przypadku sandiska w zasadzie sie nie da*, za to z penami z kontrolerem
    alcora da sie zrobic bardzo duzo fajnych rzeczy

    *dac to sie da wszystko, ale pewnie predzej ozenisz tego flasha z nowym
    kontrolerem niz wydlubiesz cos w tym co masz

    --
    http://db.org.pl/

  • 44. Data: 2016-02-13 22:16:15
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2016-02-12 o 15:00, jedrek pisze:
    > Taki pen:

    Nie do sandiska ale do chinczykow. Z tej strony jest wejscie w chinski
    wymiar gdzie sa rozne dziwne softy do grzebania w pendrajwach.

    http://usb-fix.blogspot.com/2012/07/how-to-find-righ
    t-tool-for-your.html

    Tmek

  • 45. Data: 2016-02-14 10:30:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Feb 2016 16:38:58 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Ważne projekty trzymam na blaszaku, laptopie i na serwerze samby.

    A czemu nie w chmurze?

    --
    Marek

  • 46. Data: 2016-02-14 11:27:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > A czemu nie w chmurze?

    Słyszałeś o wycieku danych (konkretnie prywatnych fotek celebrytów) z
    chmury? Ja chmurkę mam swoją, ale jest to tożsame z sambą, tylko trochę
    bardziej automagiczne.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 47. Data: 2016-02-14 11:40:04
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A czemu nie w chmurze?

    Może dlatego, by UFOki nie trzymały na tym łapy? Jaką mam mieć pewność, że
    ktoś tego nie zgląda? Ja nie planuję na razie przepraszać się z chmurą, na
    wuj mi te wszystkie dyski gugle, dropboxy, itd. (choć dla przyjaciół
    potrzebuję ok. 6.5 GB miejsca na fotki, w serwerze otwartym, bez żadnych
    haseł, ale nieindeksowanym, bez wyszukiwarki), może to i wygodne, ale ja
    chcę sam decydować, w jaki sposób zorganizuję swoje dane i nie chcę ich
    nikomu powierzać. Przyjacielowi, by go nie obciążać (na pewno mi pomoże, gdy
    go o to poproszę, ja mu pomogę, gdy on poprosi mnie), chmurze, bo nie ufam.
    Wreszcie, bo chcę być maksymalnie niezależny, a co do konsekwencji, to
    ponosić je z własnych czynów, a nie czyichś, bo jakieś baboki zdedosują
    serwer chmury. Dlatego wszystkie dane, jakie wysłałem gdziekolwiek na
    zewnętrzny serwer, to ich kopie i oryginały zarazem, mam u siebie, nie
    odwrotnie. Na zewnątrz mam powysyłane wyłącznie to, w czym nie mam nic do
    ukrycia i czym chciałem podzielić się ze światem.
    Załóżmy, że z jakiegoś powodu zrobiłem sobie zdjęcie własnej gołej dupy (nie
    mam). Nie powierzę tego chmurze. Załóżmy, że zrobiłem zdjęcie pszczółki na
    kwiatku (mam jak najbardziej), to zdjęcie może wyjść na zewnątrz, bo w nim
    nie mam nic do ukrycia. Nie mam zamiaru powierzać chmurze wrażliwych danych.
    Wszystkie swoje dane mam mieć tak zrobione, żeby do dostępu do nich, nie
    była potrzebna łączność z internetem. A jeśli już, to aby maksymalnie nie
    zależeć od kaprysów Operatora.
    No, mniej-więcej tak.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 48. Data: 2016-02-14 11:54:44
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Słyszałeś o wycieku danych (konkretnie prywatnych fotek celebrytów) z
    > chmury? Ja chmurkę mam swoją, ale jest to tożsame z sambą, tylko trochę
    > bardziej automagiczne.

    Dziwna tendencja rządzi światem - maksymalnego hmm... jak to wymówić...
    wypierwiastczania danych do chmury. Nie wróżę dobrze, jeśli się to utrzyma.
    Dane niech sobie nawet nie wyciekną, ale w momencie, gdy szlag trafi łącze
    do netu, jest się uziemionym. U mnie na razie, na szczęście, nie ma tego
    problemu, wszystkie dane mam u siebie i jeśli mi łącze padnie, to tylko nie
    wymienię danych, fejzbuka nie korzystam, więc może go nie być, ale poczta
    email, nie mam istotnych zależności tą drogą, nie przeczytam FAKTu (tylko
    dla zabicia czasu, bo stronę mają coraz chujowszą, jak i SuperExpress), nie
    sprawdzę, czy jest nowa wersja Ubuntu, bądź Grab-it-a (gościu od programu
    wstrzymał pracę, bo został ojcem, ale niebawem znów idzie dalej), bez tych
    rzeczy przeżyję. Przelew w banku zrobię, jak podjadę autobusem, w POKu. Za
    telefony zapłacę na poczcie. Dam sobie radę bez netu. A dane, które mam
    znajomemu np. do Poznania zawieźć, nagram na pena, czy dysk, kupię bilet na
    jakieś TLK i jadę.
    Lokalna chmurka - tak, ale pakowanie wszystkiego nawet, tak naprawdę nie
    wiadomo gdzie i do kogo??? Dyski są tak tanie, że to chyba sztuka dla
    sztuki, pakować całość do chmur.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 49. Data: 2016-02-14 12:10:39
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-14 o 10:30, Marek pisze:

    > A czemu nie w chmurze?

    A kto administruje chmurą?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 50. Data: 2016-02-14 12:50:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Feb 2016 10:27:44 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Słyszałeś o wycieku danych (konkretnie prywatnych fotek celebrytów)
    > chmury? Ja chmurkę mam swoją, ale jest to tożsame z sambą, tylko
    trochę
    > bardziej automagiczne.

    Chyba żartujesz, nie miałem ma myśli przechowywania danych
    niezaszyfrowanych. Uznaję, że jest to tak oczywiste że nie trzeba o
    tym wspominać.
    Przewaga w lokacji zdalnej jest taka, że ma dość wysoką odporność na
    zdarzenia losowe jakie mogą się przydarzyć w domu (milicja zabierze
    wszystko bo napisałeś w sieci komentarz nieprzychylny prezydentowi,
    wybuchnie pożar lub przyjdzie złodziej).

    --
    Marek