    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pech...zderzenie z duza bryla lodu, urwany silnik itd....
    Date: Thu, 6 Jan 2011 14:45:52 +0100

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a7aebbeb-d660-40a2-a888-a9fe46042e29@u3g2000vbj
    .googlegroups.com...
    On 6 Sty, 13:28, to <t...@a...xyz> wrote:
    > begin ptoki

    > Ale gdzie tu masz oszustwo czy wyłudzenie? Stan drogi z pewnością nie był
    > taki, jak powinien być.
    Ladnie. Tylko jesli nikt zarzadcy drog o tym nie doniosl to on nie
    mial szans nic z tym zrobic. Wiec trudno go obwiniac.

    > Tyle, ze właściwym adresatem roszczeń nie jest
    > raczej zarządca drogi tylko ten, który tą bryłę zgubił.

    To racja tyle ze w tym przypadku tego ktosia nie ma.

    > Skoro Michał jadąc 10 km/h ponad limit nawet tej bryły nie zauważył, to
    > zapewne jadąc zgodnie z limitem w najlepszym razie zacząłby hamować co by
    > nic nie zmieniło...

    Ech. To bylo 10 ponad limit. A niewiadomo ile (pewnie wiecej) ponad
    warunki.
    I w tym przypadku mamy do czynienia z ksiazkowa sytuacja przekroczenia
    predkosci ponad taka na jaka pozwalaja warunki drogowe.

    >Jak to bylo?
    >"jedziesz tak szybko zeby sie zatrzymac w polowie widocznosci"
    >Bardziej agresywna wersja:
    >"jedziesz tak szybko zeby zatrzymac sie na odcinku na jakim widzisz
    >droge"

    Ale on widział drogę.
    Nie widział tylko obcego elementu który się na niej znalazł.
    A to nie to samo.

    Nie ma w polskim prawie obowiązku jazdy z prędkością przewidującą
    zatrzymanie się przed praktycznie niewidoczną przeszkodą na drodze - już JF
    podawał wyrok sądu w sprawie śpiącego pijaka, więc upór twardogłowych, że
    jednak jest inaczej jest całkowicie zbędny.