  • 41. Data: 2015-09-18 17:51:03
    Temat: Re: pecet na powietrzu
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Podmiot Liryczny" napisał w wiadomości grup
    > Utrzymanie wody w takim stanie jest tak samo "łatwe" jak próżni.

    Słyszał o wodzie destylowanej?

  • 42. Data: 2015-09-18 20:52:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-09-18 o 17:32, qwerty pisze:

    > H2O jest izolatorem (nie jest tak dobrym izolatorem jak powietrze, ale
    > nie jest przewodnikiem, ani pół przewodnikiem).
    > https://www.youtube.com/watch?v=dcrY59nGxBg

    Na tej zasadzie można uznać że jest przewodnikiem.
    Nie tak dobrym jak złoto, miedź czy aluminium ale jednak skoro
    przewodzi to jest. :-)

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2015-09-19 17:40:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Na tej zasadzie można uznać że jest przewodnikiem.
    > Nie tak dobrym jak złoto, miedź czy aluminium ale jednak skoro
    > przewodzi to jest. :-)

    Jeżeli nie dosypał soli to napięcie było szczątkowe.
    Według twojego rozumowania powietrze też jest przewodnikiem:
    https://www.youtube.com/watch?v=UF5EDV6T7es

  • 44. Data: 2015-09-19 17:46:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Na tej zasadzie można uznać że jest przewodnikiem.
    > Nie tak dobrym jak złoto, miedź czy aluminium ale jednak skoro
    > przewodzi to jest. :-)

    Jeszcze dodam, że złoto ma gorszą konduktywność, niż miedź.
    Patrząc co jest podane w wikipedii
    to woda pitna jest ponad miliard razy gorszym przewodnikiem od miedzi, a woda
    destylowana to ok 3,45*10^10 gorsza od miedzi.

  • 45. Data: 2015-09-19 18:38:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-09-19 o 17:40, qwerty pisze:

    > Jeżeli nie dosypał soli to napięcie było szczątkowe.
    > Według twojego rozumowania powietrze też jest przewodnikiem:
    > https://www.youtube.com/watch?v=UF5EDV6T7es

    Raczej wedle twojego.
    Nie ja napisałem "H2O jest izolatorem (nie jest tak dobrym
    izolatorem jak powietrze", ja zastosowałem tylko tą metodę
    do stwierdzenia czegoś odwrotnego. :-)

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2015-09-19 21:26:18
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w
    news:mtk327$lgu$1@node2.news.atman.pl ...
    :W dniu 2015-09-19 o 17:40, qwerty pisze:
    :
    : >> Na tej zasadzie można uznać że jest przewodnikiem.
    : >> Nie tak dobrym jak złoto, miedź czy aluminium ale jednak skoro
    : >> przewodzi to jest. :-)
    : >
    : > (...)
[...]

    Nie strugaj za wszelką cenę głupszego, niż jesteś, no bo... po co? Hm, po
    kompetentną wykładnię problemu to może by trzeba machnąć FUT na
    pl.misc.elektronika no ale pal licho, zrobię taką mało-kompetentną (może uniknę
    przy tym większych kalafiorów).

    Klasyczne przewodniki (jakimi są np. metale) gdy do uformowanego z nich kawałka
    drutu przyłożymy całkiem nawet małe napięcie -- zaczynają przewodzić prąd "bez
    zająknięcia". Jego natężenie jest dane prawem Ohma, nauczanym już (chyba) w
    podstawówce.

    Natomiast izolatory mają (za zadanie) do takiego przepływu nie dopuścić, dlatego
    materiały o zbyt dużej upływności -- nie są w tej roli stosowane. Tym niemniej
    istnienie owej upływności w danym materiale nie przesądza o tym, iżby nie można
    go nazwać izolatorem właśnie.

    Natomiast każdy w zasadzie izolator (zdaje się prócz próżni jedynie) cechuje
    pewne "napięcie przebicia", liczone w jednostkach napięcia / na jednostkę
    długości (np. V/cm). I po przekroczeniu jogo wartości mamy TRZASK! -- i gwałtowny
    przepływ, który może nawet i spowodować takie, czy inne uszkodzenie izolatora.
    Dość "zabawnym" przykładem wrażliwego na to materiału był (dziś już zarzucony)
    ebonit, który po takiej przygodzie -- degradował się do jakiegoś-tam niby-żużlu,
    zawierającego węgiel, który wszak jest całkiem niezłym przewodnikiem.

    Woda destylowana, pozbawiona najmniejszych śladów elektrolitów -- jest bez
    wątpienia izolatorem, choć jakieś-tam "napięcie przebicia" wykazuje. No i
    najdrobniejsze nawet domieszki, choćby i wchłoniętego z powietrza dwutlenku
    węgla, powodują jakąś jej upływność. Jednak uzyskiwany prąd nie jest zgodny z
    prawem Ohma, bowiem występuje "nasycenie", i po chwilowym wzroście natężenia,
    wraz ze wzrostem napięcia -- oporność wody wydaje się rosnąć: my podwyższamy
    napięcie, a zaś natężenie pozostaje na poziomie niemal stałym. Do chwili
    przekroczenia "napięcia przebicia" oczywiście, bo wtedy następuje wyładowanie, i
    spora ilość wody zostaje zamieniona w parę.

    Dlatego też nie upieraj się, że na zasadzie jakichś gierek słownych "można by"
    ją zaliczyć do przewodników. Gdy nie ma w niej odpowiednich domieszek -- to nie
    można...

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

  • 47. Data: 2015-09-20 21:38:31
    Od: " 666" <...@...6>

    Masa elektroniki pracuje na powietrzu - kamery, radia, alarmy - to dlaczego pecet
    miałby nie pracować?

    -----

  • 48. Data: 2015-09-20 23:02:52
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik " 666" napisał w wiadomości grup
    > Masa elektroniki pracuje na powietrzu - kamery, radia, alarmy - to dlaczego
    > pecet miałby nie pracować?

    Bo mają odpowiedni IP?

  • 49. Data: 2015-09-21 16:36:24
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...com>

    W dniu 2015-09-20 o 21:38, 666 pisze:
    > Masa elektroniki pracuje na powietrzu - kamery, radia, alarmy - to
    > dlaczego pecet miałby nie pracować?
    '
    Coraz więcej samochodów rozpędza się do setki poniżej 6 sek - to
    dlaczego mój miałby nie?

    LP

  • 50. Data: 2015-09-28 08:12:01

    Nadany przez Volkswagena?
    BTW są spray'e niby uodporniające na wodę (wilgoć).

    -----