  • Data: 2016-07-28 15:45:10
    Temat: Re: partycja systemowa - polaczenie z rozszerzoną
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 15:10:23 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > A jak podejść do zagadnienia, żeby nie zaszkodzić?
    > Przesuwałem partycje EaseUS-em (nie po raz pierwszy! uważałem go więc za dobry
    program!) i jedna zniknęła (no wiem, to był błąd wykonywać 2-3 kroki na raz, akurat w
    tym programie tak można - poodkładac sobie parę czynności na zaś i później jednym
    klikiem... wszystko spaprać ;-)

    > -----

    IMHO:
    1. Zrobic backup danych z dysku.
    2. Pobawić sie przerabiałką. Jak wyjdzie to mamy zaoszczędzony czas reinstalacji
    systemu.
    3. Jak nie wyjdzie to skasować wszystko z dysku, zrobić partycje na nowo i wgrać dane
    z backupu.

    Chyba że pytasz o szukanie partycji.
    Wtedy w sumie podobnie:
    1. Dysk podpiąć do linuxa.
    2. Zrobić jego kopię do pliku. Całego dysku (za pomocą dd).
    3. Puscic gpart na tym pliku lub ten windowsiany program na żywym dysku.
    4. Zapisać na dysku znalezione partycje.
    5. Sprawdzić czy widać filesystem. Ewentualnie puscic jakiegos scandiska.
    6. ewentualnie wykopiować z niego dane.
    7. Zainicjalizować dysk na nowo i podzielić partycje od zera. I wgrać na niego dane.

    Punkt 7 jest tu dlatego że mam niemiłe doświadczenia z zachowaniem się dysków które
    mają bogatszą historię dotyczącą ich partycjonowania i formatowania.

    Ale w sumie trzeba napisać tak:
    punkt -1: Mieć backup.
    Wszelkiej maści przerabiałki oszczędzają czas. Ale niestety nie zawsze gwarantuja
    sukces. W przypadku wpadki dobrze jest mieć backup i nie musieć rzeźbić w desperacji.

    BTW. Windowsy pozwalają na backup. Warto sobie go przećwiczyć. wtedy całe odzyskanie
    systemu sklada sie z zainstalowania windowsa i recovery backupu windowsianego i mamy
    pełny system ze wszystkimi winrarami, totalcommanderami, irfanviewami, outlookami,
    przegladarką i masą innego softu który trzeba donstalowywać...