  • 61. Data: 2010-06-14 17:31:38
    Temat: Re: parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > Najmniejszy samochod jaki potrafie przedstawic, to A3, srodkowe nawiewy
    > skierowane do gory i do srodka, czyli tworza jeden strumien powietrza
    > idacy
    > pod sufitem

    A jak pod ten sufit trafiają?

  • 62. Data: 2010-06-14 18:30:51
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 14 cze 2010 o 17:31 GMT, Cavallino napisał(a):

    > A jak pod ten sufit trafiają?

    Z nawiewow?
    Ja trzymam rece na kierwonicy, rece nie koliduja z torem powietrza
    skierowanym z nawiewow w maksymalnie do gory w strone sufitu...
    Aby tak bylo, musialbym nawiwy skierowac conajmniej poziomo, do tego w moja
    strone a nie centralnie...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 63. Data: 2010-06-14 18:55:15
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-14 15:40, Szymon Łuczak pisze:

    > tzn kabionwy ? jest i do tego nowy.

    Nie napisałem kabinowy, tylko filtr od klimy.

  • 64. Data: 2010-06-14 19:58:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Z nawiewow?

    Pionowo z nawiewów?

    > Ja trzymam rece na kierwonicy, rece nie koliduja z torem powietrza
    > skierowanym z nawiewow w maksymalnie do gory w strone sufitu...

    A twarz?

    > Aby tak bylo, musialbym nawiewy skierowac conajmniej poziomo

    Gdybym ja miał nawiewy poziomo, to powietrze szło bymi po rękach w klatę.

  • 65. Data: 2010-06-14 20:09:38
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Szymon Łuczak pisze:
    > Parowują mi szyby zaraz po wyłączeniu klimatyzacji ale w tak strasznym
    > tempie że zaraz po wyłączeniu klimy po 2-3 minutach mam mleko na szybach
    > i nic nie widać. Co może być przyczyną ? osuszacz jakieś przytyki w
    > przewodach ?? Przyznam szczerze że do klimy się nigdy nie dotykałem a
    > chciałbym chociaż wstępnie sprawdzić/spytać zanim zacznę wydawać kasę na
    > nietrafione naprawy

    moim skromnym zdaniem tak się dzieje i tyle, miałem to w 2 autach z
    klimą (a miałem 2 auta z klimą). jak się da nadmuch to z czasem powinno
    odparować, chyba, że deszcz pada - wtedy strasznie trudno odparowuje.

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 66. Data: 2010-06-14 21:34:16
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Szymon Łuczak pisze:
    > znów jest w porządku - wyciąga wilgoć elegancko.

    No to jest git:)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 67. Data: 2010-06-14 22:32:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message

    > Nie napisałem kabinowy, tylko filtr od klimy.

    Czyli o którym filtrze mówisz? Co on filtruje?

  • 68. Data: 2010-06-14 22:51:36
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 14 cze 2010 o 19:58 GMT, Cavallino napisał(a):

    > Pionowo z nawiewów?

    Nie, ale powiedzmy pod katem 45st

    > A twarz?

    twarz przed kierownica

    > Gdybym ja miał nawiewy poziomo, to powietrze szło bymi po rękach w klatę.

    Nie mamy sie cos spierac, ja po prostu nie mam takich doswiadczen jak Ty,
    rozumiem takie cos w maluchy, gdzie prawie ramie masz na lini/osi
    samochodu, ale w normalnych samochodach, miedzy barkiem kierwocy a
    masazera, jest kilkadziesiat cm, i tam powietrze moze swodobnie
    przeplywac...

    To sa moje doswiadczenia, jezeli masz inne ok, ale nie jestem do konca w
    stanie uwierzyc :)

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 69. Data: 2010-06-14 23:12:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie, ale powiedzmy pod katem 45st

    Co to za auto i ile masz wzrostu?

> [...]
    > rozumiem takie cos w maluchy, gdzie prawie ramie masz na lini/osi
    > samochodu, ale w normalnych samochodach, miedzy barkiem kierwocy a

    Kilkadziesiąt mówisz?
    No to chyba jednak musisz sprawdzić jaką szerokość mają samochody, jaką
    postawny facet w barach, pomnożyć ją razy dwa i odjąć.
    A potem jeszcze odjąć podwójną odległość od ramienia do szyby.

    U mnie wychodzi to tak: ( auto ma szerokość 1,75m, co się przekłada na 1,55
    m od szyby do szyby wewnątrz) 1,55-0,6*2-0,15*2=0,05 m

    Może trochę więcej, bo przeważnie wożę pasażerów węższych ode mnie, ale ni
    cholery nie wychodzi kilkadziesiąt cm.
    Może w Multipli miałbyś inaczej, bo siedzisz bliżej boku samochodu, a auto
    wyraźnie szersze.

    >i tam powietrze moze swodobnie
    > przeplywac...

    No chyba że Twoje nawiewy wytwarzają strumień powietrza o szerokości 10 cm
    ( w odl. 0,5 m od nawiewu).
    Moje wytwarzają zdecydowanie szerszy, mimo że są pionowe, a nie poziome jak
    to zazwyczaj ma miejsce w samochodach.

  • 70. Data: 2010-06-15 09:36:42
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-06-14 23:12, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

> [...]
    > Moje wytwarzają zdecydowanie szerszy, mimo że są pionowe, a nie poziome
    > jak to zazwyczaj ma miejsce w samochodach.

    Zrobiłem malutki przegląd zdjęć i rzeczywiście - w Cee'd nie najlepiej
    jest to zaprojektowane moim zdaniem:
    http://images.paultan.org/images2/kia-ceed-hybrid.jp
    nawiewy są nisko i blisko kierownicy. Trzeba by je naprawdę mocno
    pionowo skierować, żeby omijały ręce.
    Dla przykłady nawiewy w 2 autach, które dobrze znam i w których można je
    tak ustawić, ze nie wieją bezpośrednio ani w ręce ani w głowę ani w
    tułów, czy jakakolwiek inną cześć ciała :)
    http://autoshatterkepek.hu/images/stories/autok/OPEL
    /astra/astra_g_dashboard.jpg
    http://www.autogaleria.pl/fotografie/index_test.php?
    id=3727&test=36
    środowe mam otwarte skierowane maksymalnie do góry lewy z nich troszkę w
    prawo, a prawy troszkę w lewo.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l