  • 1. Data: 2013-06-07 18:01:03
    Temat: parametry tranzystora
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    żeby nie było, że tu same idiotyzmy, zadam pytanie...

    natchniony wątkiem kilka pozycji wyżej, chciałbym się zabawić...

    potrzebne informacje na temat tranzystorów bipolarnych i mos...

    chodzi mi o parametry h i y...

    może Ktoś widział dobry opis modeli (typu h i y) tranzystorów mos i
    bipolarnych?
    może jakaś książka?

    jak przelicza się h na y i odwrotnie?

    jak mając spiceowy model tranzystorów mos i bip. wyznaczyć jego parametry h
    i y?

    oczywiście mam na te tematy jakieś mgliste pojęcie, ale wolałbym dostać coś
    uporządkowanego...

  • 2. Data: 2013-06-07 18:12:15
    Temat: Re: parametry tranzystora
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Jun 2013 18:01:03 +0200, identyfikator: 20040501
    > może Ktoś widział dobry opis modeli (typu h i y) tranzystorów mos i
    > bipolarnych?
    > może jakaś książka?

    Marciniak, Przyrzady polprzewodnikowe.

    J.

  • 3. Data: 2013-06-07 18:23:46
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Marciniak, Przyrzady polprzewodnikowe.

    już trochę pozapominałem, ale ta książka opisuje model tranzystora i nie
    wspomina o tym o co ja pytam, czyli opis parametrami h i y...

  • 4. Data: 2013-06-07 18:24:52
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ogólnie to pytam o metodę macierzy admitancyjnej, nie znałem tego wcześniej
    przyznam...
    jakby Ktoś tu coś chciał napisac to by było fajnie.

  • 5. Data: 2013-06-07 18:43:41
    Od: "Tomek" <t...@o...eu>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kot1gm$td3$1@node2.news.atman.pl...
    > ogólnie to pytam o metodę macierzy admitancyjnej, nie znałem tego
    > wcześniej przyznam...
    > jakby Ktoś tu coś chciał napisac to by było fajnie.

    To znacznie trudniejsze niż język angielski. Nie dasz rady.

  • 6. Data: 2013-06-07 18:47:08
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > To znacznie trudniejsze niż język angielski. Nie dasz rady.

    tak wiem i jeszcze wspólnota europejska...

  • 7. Data: 2013-06-07 21:37:27
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>

    "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > tak wiem i jeszcze wspólnota europejska...

    Ty, weź ty się na Białoruś wyprowadź. To poza EU i Tuska też nie lubią.
    Przypasiło by ci....

  • 8. Data: 2013-06-07 22:03:12
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Ty, weź ty się na Białoruś wyprowadź. To poza EU i Tuska też nie lubią.
    > Przypasiło by ci....

    nie śledzisz uważnie przekazów... oni pragną wspólnoty... już sie
    określili... tak OT.

  • 9. Data: 2013-06-07 22:04:18
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    ale powiedz szczerze, znasz się, czy rżniesz PO głupa?

  • 10. Data: 2013-06-07 23:37:24
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 07.06.2013 18:01, identyfikator: 20040501 pisze:
> [...]
    > parametry h i y?
    >
    > oczywiście mam na te tematy jakieś mgliste pojęcie, ale wolałbym dostać

    Zacznij po prostu od parametrów czwórnika:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Czw%C3%B3rnik_%28elektr
    yka%29
    Masz tu wszystkie wzorki na h, y i pozostałe parametry, wystarczy
    poprzekształcać.

    Jakub Rakus