  • 31. Data: 2022-01-04 14:03:54
    Temat: Re: paragony grozy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 12:20:33 +0100, ii wrote:

    > Ale, że ... dobrze jest przejechać się takim kursem o podwyższonej opłacie?
    >
    > Sam nie wiem. Ja takim kursem przejechałem się. Oceniam, że samo w sobie
    > byłoby ok, gdyby nie to, że nie wiedziałem, że taka jest cena.
    > Powinienem wiedzieć? Nie powinienem?

    Raz - ze skoro nie wiedziales, to powinienes sie spytac.
    W sklepie tez nie wiesz, za ile kupujesz?

    Dwa ... po to mamy rozne ceny urzedowe narzucone na taksowki, zebys
    nie byl oszukiwany.

    No i pierwsze wynika z drugiego - jakby nie bylo narzuconych cen, to
    bys sie pytal :-)

    J.

  • 32. Data: 2022-01-04 15:19:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ii,

    [...]

    > Ale, jak rozumiem, ta firma ma taki cennik tyle, że pewnie usług
    > niestandardowych. Chciała szybko, prawda? Takie małe nieporozumienie.

    Art. 286 §1 kodeksu karnego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2022-01-04 17:18:51
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/01/2022 00:02, PiteR wrote:

    > dla mnie prywatnie taksówkarz to podczłowiek
    > taksówkarzom ręki nie podaję.

    Wiekszosc taksiarzy to stan umyslu. Pozolkly was od fajek, kamizelka ze
    skaju, zna sie na wszystkim i wozil prezydentow wszystkich krajow.
    Niestety 100% z ktorymi ostatnio jechalem w PL okazywali sie
    antyszczepionkowcami. Juz mam na tyle wytrenowany mozg, ze sie
    automatycznie wylacza jak slyszy "Bo Bill Gates..." albo "Ja i moja zona
    sie nieszczepilismy bo..."

  • 34. Data: 2022-01-04 18:30:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/01/2022 22:22, PiteR wrote:
    > Za kurs z Gdyni do Gdańska Zaspy 595zł
    >
    > Nasza czytelniczka zapłaciła, bo o czym wiedział kierowca w szpitalu umierał jej
    ojciec.

    > Następnego dnia syn kobiety zadzwonił do przewoźnika z prośbą o
    > wyjaśnienie, skąd tak wysoki rachunek za przejazd. Z informacji,
    > jakie uzyskał, wynikało, że firma nie ma sobie nic do zarzucenia, bo
    > kurs odbył się w pełni legalnie.
    >
    > Jeśli firma nie ma sobie nic do zarzucenia
    > no to heja
    >

    > Centrum Szkoleniowo-Usługowe Anna Żórawska
> [...]
    taksowka-z-Gdyni-do-Gdanska-n162951.html
    > https://www.wykop.pl/link/6436549/595-zl-za-kurs-tak
    sowka-z-gdyni-do-gdanska/
    > https://www.onet.pl/informacje/onettrojmiasto/trojmi
    asto-horrendalny-rachunek-za-przejazd-taksowka-zapla
    cila-niemal-600-zl/ecrtyh9,79cfc278

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Po-aferze-z-zaw
    yzonym-rachunkiem-chca-regulacji-cen-taxi-w-Gdyni-n1
    62994.html

    tyle, ze taksowka byla z Gdanska.

  • 35. Data: 2022-01-04 19:15:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 17:30:16 +0000, K wrote:

> [...]
    cila-niemal-600-zl/ecrtyh9,79cfc278

    > https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Po-aferze-z-zaw
    yzonym-rachunkiem-chca-regulacji-cen-taxi-w-Gdyni-n1

    Ale ale:
    -Gdynia nie ma podobnych regulacji?
    -cytowane przepisy obowiazuja na terenie Gdanska, a nie gdanskie
    taksowki?
    - czesc kursu byla w Gdansku.

    -z komentarza
    "Przedstawiciel "firmy" a raczej uberowej spółdzielni kręcą i to
    strasznie w sprawie stawek na taksometrze. Co tu wyjaśniać. Stawki
    zatwierdza urząd i kierowca przed kursem nie zmieni ich sobie w 5min.
    Na stawki i legalizację trzeba mieć dokument z urzędu miar który
    zakłada plombę na taksometr. A skoro kręcą to znaczy że oszukanych
    przez tego Pana jest więcej i dobrze by było ich poszukać."

    J.

  • 36. Data: 2022-01-04 19:36:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 19:15, J.F pisze:

> [...]
    > zakłada plombę na taksometr. A skoro kręcą to znaczy że oszukanych
    > przez tego Pana jest więcej i dobrze by było ich poszukać."

    Z tego co zrozumiałem czytając artykuły i fejsbukowe "Legalne przewozy
    trójmiasto":
    - Gdańsk ma regulacje.
    - Gdynia nie ma regulacji więc stawki złotówa ustala jak chce.
    i było by git, gdyby nie:
    - Złotówa miała licencję na Gdynię i Gdańsk, kurs był w ramach licencji
    więc złotówa miała zastosować stawki Gdańskie i nie mogła żądać opłaty
    powrotnej. Złotówa nie zastosowała, złotówa oszukała klientkę, złotówa
    zrobiła sobie i przy okazji innym powiązanym biznesom "reklamę" na całą
    Polskę.

    --
    Irokez

  • 37. Data: 2022-01-04 20:05:15
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 04.01.2022 o 14:03, J.F pisze:

    > Raz - ze skoro nie wiedziales, to powinienes sie spytac.

    A w ogóle chciałeś cokolwiek płacić? Wsiadłeś do samochodu bo stał i
    wyglądało, że kierowca gdzieś chce jechać. Jak zapytał "dokąd" to
    odpowiedziałeś. Nic nie mówił, że za pieniądze jeździ.

    > W sklepie tez nie wiesz, za ile kupujesz?

    Chcą pieniędzy to ceny wystawiają, żeby było wiadomo. Ale czy każdy
    widzi to samo to nie wydaje się.

    > Dwa ... po to mamy rozne ceny urzedowe narzucone na taksowki, zebys
    > nie byl oszukiwany.

    Musiałbyś analizować te ceny a przecież zupełnie nie o to chodzi. Tak
    jak w prowadzeniu samochodu nie chodzi o znajomość PORD. Chodzi o
    rozsądne zachowania.

    > No i pierwsze wynika z drugiego - jakby nie bylo narzuconych cen, to
    > bys sie pytal :-)

    Niekoniecznie. Może to sprzedający czułby potrzebę zwierzenia się z tej
    ceny nim dojdzie do nieporozumienia jw.

  • 38. Data: 2022-01-04 21:26:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 20:05:15 +0100, ii wrote:

> [...]
    > odpowiedziałeś. Nic nie mówił, że za pieniądze jeździ.

    > Chcą pieniędzy to ceny wystawiają, żeby było wiadomo. Ale czy każdy

    Patrz Biedronka. Niby jest cena, a przy kasie inna wyskakuje.

    > Musiałbyś analizować te ceny a przecież zupełnie nie o to chodzi. Tak
    > jak w prowadzeniu samochodu nie chodzi o znajomość PORD. Chodzi o
    > rozsądne zachowania.

    Rozsadne ze strony taksiarzy ?

    > Niekoniecznie. Może to sprzedający czułby potrzebę zwierzenia się z tej
    > ceny nim dojdzie do nieporozumienia jw.

    Alez czuje. Przeciez w razie kursu musi pokazac, ze cennik byl
    klientowi znany.
    Tylko klient nie czyta, bo nie przypuszcza, ze w tej taksowce to jest
    50zl/km ...

    tak nawiasem mowiac - na paragonie jest
    Oplata poczatkowa: 50.00
    Taryfa 1 10.00/km, 200.00/h
    Taryfa 3 20.00/km, 400.00/h

    i jakies tajemnicze j przy taryfach.

    Te 10zl/km to tylko troche zawyzone. Tzn 2.5 raza w stosunku do stawek
    maksymalnych gdanskich :-)
    20/km moze i sie nalezy przy kursie miedzymiastowym.
    Ale jak dodatkowo placi sie za czas - to juz calkiem drogo sie robi.
    Zreszta widac 595zl/21km ...

    J.

  • 39. Data: 2022-01-04 22:02:58
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Hello ii,
    >
    > Tuesday, January 4, 2022, 12:25:57 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Art. 286 §1 kodeksu karnego.

    Ma taki cennik?

  • 40. Data: 2022-01-04 22:55:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 22:02, ii pisze:

    > Ma taki cennik?

    Ma taki cennik na Gdynię 50zł za trzaśnięcie drzwiami.
    Ale w Gdańsku go obowiązują regulacje Gdańskie bo posiada licencję
    Gdańską i tam był kurs.
    Więc Art. kodeksu karnego j/w

    --
    Irokez