  • Data: 2011-06-09 10:22:18
    Temat: Re: panoramio
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Jun 2011 12:35:15 -0700 (PDT), niddhogg wrote:

    > @ Nguyen, jesli mozna to tez prosilbym o wyjasnienia, najlepiej na
    > forum, jesli to nie tajemnica, bo faktycznie dziwnie bywaja dobierane
    > te zdjecia.

    To może wyjaśnię tutaj. Mogę skopiować i skleić sekcję pomocy Panoramio o
    akceptowalności tutaj ale nie o to chodzi. Nie jest trudno zrozumieć te
    zasady. Co innego jest jak one są ekzekwowane i, jak w życiu, bywają
    przypadki, kiedy graniczą one z filozofią ;)

    "Zdjęcia wybierane do GE są te, które opisują geograficzne miejsce" - Tak
    więc zwyczajne widokówki są wybitnymi przykładami "dobrych" fotek na
    Panoramio. Zdjęcia makro, zdjęcia pojazdów, zwierząt, latających samolotów
    są przykładami w drugą stronę. Zdjęcia pamiątkowe, grupowe, z
    uśmiechającymi ciotciami i wujkami nie są akceptowalne. No i tu wchodzimy
    do "filozofii". Wyobraźcie sobie, że robicie zdjęcie swojej dziewczyny.
    Jeśli "pozuje" ona za bardzo albo uśmiecha się to najprawdopodobniej
    zdjęcie zostanie odrzucone. Jeśli się nie uśmiecha się i nie pozuje
    zbytnio, to to są duże szanse, że zdjęcie może być kandydatem do GE. Gorzej
    jak nieznajoma uśmiecha się do faceta stojącego się za Tobą ;) Przykładów
    takich filozoficznych paradoksów jest bardzo wiele.

    Również akceptacja vs. banalność i artyzm zdjęć było tematem paru dyskucji,
    które poruszałem z Panoramio. Na razie mało zwracają na to uwagi ale dla
    mnie jest to bardzo ważną kwestią. Przyszedłem do Panoramio dla fotografii
    i wolę aby artyzm był również ważnym elementem jego duchu. Nie trudno
    wyobrazić jak można zrobić banalne zdjęcie spełniające warunki akceptacji.
    Co więcej, takich "zdjęć" jest bardzo wiele (dobre miliony) w Panoramio. Są
    także przypadki, kiedy użytkownicy montują aparaty z interwalometrem do
    szyby samochodu i ładują do Panoramio setki tysięcy (per user) zdjęć
    widoków swoich tras dom-praca :D Opisują one nasz świat? Taaak. Co innego
    jest czy my chcemy na to patrzec.

    Wracając do kwestii technicznej. Zdjęcia wybierają ludzi. Tak więc zdarzają
    przypadki kiedy selekcja lub deselekcja są błędne. Instancje odwoławcze w
    Panoramio jest: 1-sza selekcja => Zgłoszenie do ponownej selekcji =>
    Napisać do p...@p...com => (nieformalne) zapytać moderatora o
    interwencję => Dać z tym spokój.

    Mam nadzieję, że wyjaśniam co nieco. Nie mniej, zabawa w Panoramio jest
    bardzo fajna i polecam Was do wypróbowania :)

    --
    Pozdrowienia,
    Zang.