  • 11. Data: 2011-03-10 16:07:37
    Temat: Re: panoramiczny dach a akustyka
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 09-03-2011 o 22:25:10 bratPit <k...@o...pl> napisał(a):

    > Witajcie,
    > siedziałem kiedyś w Peugeocie 307 SW z całym szklanym dachem i skórzaną
    > tapicerką i odniosłem wrażenie że taki samochód ma dziwną akustykę
    > wnętrza - jakby echo, usiadłem w Fordzie to samo wrażenie, nie jeździłem
    > takim samochodem ale ciekaw jestem Waszych opinii jakie jest wrażenie z
    > podczas jazdy takim autem, są głośniejsze od analogicznych modeli z
    > tradycyjnym dachem i klasyczną podsufitką? Chyba podczas jazdy każdy
    > hałas (kół, silnika, zawieszenia etc.) w takim wnętrzu się potęguje?
    > dzięki za opinie,

    Nie zwróciłem uwagi na to, aby było jakieś echo.

    Na pewno jak pada deszcz to jest głośniej, ale roletę zasuwam (która jest
    dość gruba, nie jakaś szmata).

    Co do słońca w lato, nie jest źle jak jest klima :)

    Generalnie następne auto jak będę kupował to oczywiście z takim dachem.

    407sw

    BTW był już na grupie wątek, ktoś kupował skodę Yeti i pytał się o ten
    gadzet...

  • 12. Data: 2011-03-12 18:44:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bratPit wrote:

    > no właśnie wrażenie akustyczne jest... dziwne - jak w pustym
    > mieszkaniu gdzie są "gołe" ściany, podłogi,

    > a... to inny aspekt, mam nadzieję, że te dachy są ze szkła
    > "solarowego" - z filtrem UV (np w postaci cząstek miedzi) tak jak w
    > niektórych przednich szybach, choć i to przy silnym słońcu pewnie nie
    > wystarczy i rzeczywiście będzie robiła się szklarnia wewnątrz,
    > już nie wspominam o tej 'zasłonce' z Forda która jest minimalistyczna
    > i gruba jak damskie rajstopy ;-)

    imho to działa... kierownica sie przez przednia szybę w mojej Xarce nie
    nagrzewa...

  • 13. Data: 2011-03-12 19:18:49
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Osobistych doswiadczen nie mam, ale kiedys czytalem na forum odnosnie
    golfa kombi z dachem panoramicznym, ze jest glosniejszy... Z tego co
    pamietam chodzilo glownie o zwiększone szumy opływającego powietrza.

    pozdr.