  • Data: 2009-01-31 21:40:37
    Temat: Re: pamietacie (macie) Sinclair QL
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    a...@p...pl pisze:
    > szukam kogos, kto ma taki (historyczny) komputerek Sinclair QL. Jest
    > tu ktos?

    Widziałem niedawno w piwnicy zyje chyba sobie ZX-81, słuchajcie szczytem
    jaki pamietam i do dzis, (nie teraz juz wiem jak to zrobiono) był fakt
    że na ten komputerek (uwaga całe 1024 bajty pamieci RAM) dzialała gra w
    trybie grafiki wysokiej rozdzielczosci ze strategia, punktacją itd itd.
    Jeżeli dobrze pamietam to było cos o górnikach Maniac Minner czy jakoś
    tak. Ewenementem było to ze gra mieściła się w tych 1024 bajtach pamieci
    RAM. Wiekszość gier wykorzystywała grafikę znakową i mozliwości
    wbudowanego basica a tu rewelacja full HD wysokiej rozdzielczości :-).
    Osiągnieto wysoka rozdzielczość poprzez sprytne wykorzystanie fragmentów
    tablicy znaków jako matryc punktowych. Na tamte czasy rewelacja. No i te
    1024 bajty pamieci !!!

    pozdr
    AK