  • Data: 2012-03-23 16:33:19
    Temat: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-23 16:17, Ergie pisze:

    > Ilu osobom to się opłaca?
    >
    > Na śląsku bilet miesięczny to 100 zł za jedno miasto. To daje jakieś 240km jazdy
    samochodem przy cenie 6zł / l. Czyli aby się opłacało w prostym rozrachunku trzeba
    mieć dalej niż 6km do pracy.

    No, o to akurat chyba nietrudno? Teraz mam 12 i chwalę sobie, że niezbyt daleko.

    > Idźmy dalej i policzmy rzeczywiste koszty. Przyjmijmy średni czas oczekiwania 10
    minut. Razy dwa (rano i wieczór) daje nam to 400 minut miesięcznie. Czyli jakieś 70zł
    w formie nadgodzin gdybyśmy ten czas spędzili w pracy (liczę 10zł za godzinę). To już
    nam wydłuża dystans do 9 km.

    Liczysz sobie za spacery jak za nadgodziny? Do ceny zakupów też dodajesz czas
    spędzony w sklepie
    po takiej samej stawce? A co z np. wyjściem do kina - zrobi się ze 2x droższe - nie
    opłaca się ;)

    > Ps. Dla purystów: amortyzacji samochodu nie liczę bo mając rodzinę i tak trzeba go
    mieć, jak ktoś nie ma rodziny to może nie mieć samochodu ale musiałby dodać do tych
    obliczeń koszty jeżdżenia i czekania na innych trasach (zakupy, kino, lekarz,
    imprezy).

    Niech ci będzie nawet bez amortyzacji. Ale koszty związane z robionym przebiegiem
    (wymiany eksploatacyjne, naprawy)
    to by jednak należało dodać... A i parking pod pracą nie każdy ma bezpłatny.