    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
    Date: Fri, 23 Mar 2012 15:28:36 +0100

    dyskusyjnych:4f6c82d5$0$1210$6...@n...neostrada
    .pl...

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Statystycznie młodzi Polacy wolą zarabiać 20% mniej w zamian za pewności
    > zatrudnienia. Dlatego u nas na śląsku w małych firmach brakuje rąk do
    > pracy a w urzędach i państwowych molochach za mniejsze pieniądze jest
    > kilkadziesiąt osób na jedno miejsce.

    > To też zależy od branży.
    > Np. w mojej (informatyce), czym masz więcej lat, tym i wybór mniejszy.
    > Młodzi właśnie biorą się za pracę za niezłą kasę, choćby i na śmieciowych
    > umowach, ale już kilkanaście lat później niezbyt powybrzydzasz, bierzesz
    > oferty jakie są (jeśli są), bo mało kto chce zatrudnić np. 40 letniego
> [...]

    Zgoda branża ma znaczenie, ale imo w każdej da się znaleźć jakąś "małą
    stabilizację".

    Znam informatyka który gdy miał ok. 35 lat. Stwierdził, że już się dość
    napracował i z prywatnej firmy programistycznej gdzie pisał soft za naprawdę
    niezłą kasę przeszedł do państwowej gdzie za połowę tej kasy był
    odpowiedzialny za podłączanie myszek, regulację monitorów i "naprawianie"
    uszkodzonych komputerów przez wyłączenie wygaszacza. Stwierdził, że ta kasa
    mu wystarczy a ma pewność zatrudnienia i zero stresu.

    Pozdrawiam
    Ergie