  • 21. Data: 2010-12-25 11:29:39
    Temat: Re: padający akumulator - co ja mam z tym złomem zrobić?
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:if4dif$4h2$1@inews.gazeta.pl...
    > kogutek pisze:
    >>

    > 1. z zeszłego tygodnia przeczytaj wątek:
    > 2.0 HDI świece żarowe
    > Dowiesz się ze rozrusznik moze kręcić słabo - sugerując ze pada
    > akumulator, a sam jest winny.
    >
    > 2. Naładuj akumulator do pełna. odczekaj 24 godziny. podłącz mu 2
    > żarówki wydłubane z lamp przednich (lepie długie) policz wstawiając
    > swoje parametry: 2x55 WAT = 110wat. 110 wat/12v = ok 10 amper. czyli
    > jeśli taki zestaw zarówek poświeci 1 godzine to z akumulatora "wyssie"
    > 10 amperogodzin. jak poświeci 4 godziny to masz dobry akumulator.

    Nie wiem czy wytrzymam cały dzień. Pewnie wieczorem porobie próby. Na razie
    skończyłem go ładować.

    > jak
    > dopuścisz do (długotrwałego) spadku napięcia poniżej (około) 11,5v -
    > zabijesz go.

    Podejrzewam, że był wielokrotonie rozładowywany praktycznie do minimum.

  • 22. Data: 2010-12-25 14:45:00
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    bagno pisze:
> [...]
    > skończyłem go ładować.

    > Podejrzewam, że był wielokrotonie rozładowywany praktycznie do minimum.

    jak go "zakręcisz" rozrusznikiem na śmierć i zaraz naładujesz - masz
    szanse. jak go zakręcisz na śmierć i zostawisz - umrze.

    ToMasz

  • 23. Data: 2010-12-25 16:02:51
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    > jak go "zakręcisz" rozrusznikiem na śmierć i zaraz naładujesz - masz
    > szanse. jak go zakręcisz na śmierć i zostawisz - umrze.

    Ale on sobie stał tak nieużywany w nieużywanym aucie przez kilka miesięcy.
    Potem był
    ładowany i znowu sobie stał nieużywany.

  • 24. Data: 2010-12-25 21:48:52
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zgaduje, że wygląda jak źle jak to tylko możliwe. Zdjęcie moge zrobić jak
    > będzie normalniejsza pogoda.

    Nie przejmuj sie tym, Filip ma jakas obsesje zwiazana z przewodami
    masowymi...

    --
    Picasso

  • 25. Data: 2010-12-25 21:58:17
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Ale on sobie stał tak nieużywany w nieużywanym aucie przez kilka
    > miesięcy. Potem był
    > ładowany i znowu sobie stał nieużywany.

    No to go wymien - glebokie rozladowanie jest dla aku zabojcze.
    A na przyszlosc zamontuj wylacznik na minusie lub odlaczaj kleme przy
    dluzszym postoju. Przy poborze jaki masz w spoczynku, po okolo miesiacu aku
    bedzie do smieci.

    --
    Picasso

  • 26. Data: 2010-12-25 22:02:45
    Od: jurson <g...@p...fm>

    W dniu 2010-12-24 11:19, bagno pisze:

    > http://allegro.pl/akumulator-topla-12v-55ah-480a-l-g
    w-2-lata-f-vat-i1370635629.html

    > Wygląda mi troche na jakiś chiński szajs.

    Słoweński czy jakoś tak - co akurat wielkiego znaczenia nie ma. Ogólnie,
    podobno to zupełnie dobre akumulatory są... Chociaż wyglądają faktycznie
    jak z Castoramy ;)

    pozdrawiam,
    jurson

  • 27. Data: 2010-12-25 22:37:02
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-24 13:47, bagno pisze:

    > Może. Miał tylko 5 minut czasu więc dużo nie był w stanie sprawdzić.

    Zapewniam Cię, że alarm nie może rozładować Ci aku.

    > Mam go od 3 lat i w tym czasie na pewno nie. Wcześniej może kiedyś
    > a może nigdy. Rocznik 1997.

    No to sobie sam odpowiedziałeś na pytanie.

    > Co mają do tego świece ? W ogóle się nie znam ale wydawało mi się, że
    > to służy do czegoś innego.

    Dają iskrę przy rozruchu.

    > Nie mam innego. Inaczej to pewnie bym próbował na innym.

    Jak jesteś z trójmiasta, to mam aku naładowany w piwnicy.

  • 28. Data: 2010-12-25 22:39:40
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-24 13:52, bagno pisze:

    > Zgaduje, że wygląda jak źle jak to tylko możliwe. Zdjęcie moge zrobić jak
    > będzie
    > normalniejsza pogoda.

    Przewód masowy musi być dobry. Wiem jak wygląda masa w uno, bo
    naprawiałem już w takim samochodzie masy, tzn. wymieniałem. Przewód nie
    jest zabezpieczony antykorozyjnie i po prostu jego już nie ma w tak
    starym samochodzie. Jak chcesz aby samochód odzyskał moc i sprawność, po
    prostu wymień przewody masowe na nowe.
    Jeśli taki kretyn jak np. P_ablo Ci powie, że przewód masowy nie ma
    znaczenia w samochodzie, to zwyczajnie w świecie jest skończonym idiotą.
    To tak jakby kupić chińskie cieniutkie kabelki rozruchowe do aku i
    spróbować nimi odpalić zimą dużego diesla sąsiada.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-12-25 22:41:30
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-24 14:15, Sławek pisze:

    > Krytykujesz elektryka a sam g... wiesz!

    No cóż, ważne że Ty na podstawie wieku akumulatora jesteś w stanie
    ocenić czy jest dobry, czy nie.

    > Co mają kable WN i świece do rozladowywania się akumulatora????
    >
    > Uszkodzony alarm i cetralny zamek mogą powodować nadmierny pobór prądu
    > spoczynkowego i rozładowanie akumulatora natomiast złe świece i stare kable
    > WN nie!!!
    >
    > Z opisanych objawów nie można jednoznacznie stwierdzić usterki nie widząc
    > tego na własne oczy. Poza tym zabrakło mi tutaj najważniejszej informacji:
    > ile lat ma amumulator!?

    Obojętnie ile lat by miał, akumulator nawet nowy może już nadawać się na
    śmietnik. Więc do czego Ci ta informacja G warty doradco?

  • 30. Data: 2010-12-25 22:43:48
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-24 14:42, bagno pisze:

    > 2 lub 3 lata. Dokładnie nie pamiętam. Poprzedni padł całkowicie po kilku
    > miesiącach stania na mrozie. Ten też nie miał lekkiego życia. Wydaje mi się,
    > że
    > czasami jednak wszystko działało normalnie i nie padał tak od razu. Nie chce
    > mi się
    > wierzyć, że nagle wytrzymuje 3 rozruchy.

    Jakiej firmy jest to aku? Próbowałeś już go ładować?

    Pamiętaj, że każdy aku powinien być w specjalnej osłonie termicznej. Tym
    bardziej w komorze silnika, tam są i wysokie i niskie temperatury,
    szybki ich wzrost i spadek, to źle wpływa na akumulator. Ja kiedyś
    zawinąłem sobie aku w piankę taką do paneli, super się sprawowało aku
    mnie nigdy nie zawiódł.