  • Data: 2023-04-28 22:12:38
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Dostępu do grup.

    Masz teraz tę sytuację. Iluś odpadnie na niechęci do rejestracji.

    > No bezpośrednio nie może (chyba że ma wspomagacz, typu Hamster lub
    > leafnode). Ale może założyć nowy profil serwera i dalej mieć dostęp do
    > grup.

    Dobrze słyszę, że proponujesz nierozwijanego Hamstera? Czy tylko mi się
    wydaje, że już nie jest wspierany?

    Gdyby czytniki składały feedy to:
    - miałoby sens mówienie o tym, że mnogość serwerów ma sens
    - nie miałoby sensu wydzielanie serwerów

    > Ktoś jeszcze chce :)

    Jeśli przyjmujesz całą hierarchię to przyjmujesz artykuły w ciemno nie
    wiedząc czy ktoś je czyta/chce.

    > Czy ma, czy nie ma... na dzisiejsze standardy zasobów to nie żre
    > praktycznie wcale.

    Gdyby nie żarło to byś nie pisał, że właśnie je powiększasz. Jak
    porównasz z filmami nie żre, ale może ktoś bardziej chce filmy. Takie są
    realia.

    > Ja bym bardzo chciał, żeby było więcej serwerów. Serio.

    A ja bym chciał ... by ludzie komunikowali się między sobą.

    > Nie mam, choć myślałem nad tym. Ale dopóki jest Google, to nie trzeba.

    Ale używa ktoś czy tylko idea?

    > Na pewno mam duży sentyment do Usenetu.

    Ja podzielam, że te inne mają wady, ale ogół ludzi jakoś inaczej na to
    patrzy a nie wydaje się by byli z innej gliny ulepieni niż my.

    > Jasne, że mają. Usenet nie jest bez wad. Tylko że każde miejsce
    > przyciągnie inny typ człowieka. Jedna osoba będzie drążyła i dostosuje
    > sobie miejsce do dyskusji do swoich potrzeb (skonfiguruje odpowiednio
    > czytnik, powybiera grupy, itd.), a druga chce po prostu kliknąć, mieć
    > i nie myśleć przy tym za wiele.

    To nie inni ludzie, to inne usługi.

    > Chyba ucięło...

    "... systemu"

    Dzisiaj widziałbym to jako program P2P.

    > Mówiły.

    Nic mi nie wiadomo o tym by się zmieniły ani nie widzę opcji by się
    mogły zmienić. Jest dość oczywistym dla zgodności wstecznej preferowanie
    starych kodowań. Tylko czym innym jest preferowanie czegoś dobrze
    sprawdzonego a czym innym zamknięcie na użyteczne i dobrze już znane
    nowości.

    > Brak załączników to jeden z problemów Usenetu. Tzn. technicznie się da,
    > ale nie jest to mile widziane, a i czytniki czasem kiepsko to wyświetlają,
    > np. mój (bardzo wygodny) czytnik (tin) jest tekstowy, więc nie pokaże mi
    > obrazka w treści. Mogę sobie najwyżej ten obrazek zapisać i obejrzeć innym
    > programem.

    No i co teraz. Nie masz programu i żeby Ci pokazać obrazek potrzeba inny
    jakiś serwer z reklamowym spamem. I można też wejść na FB czy nie wiem
    co tam i nie mieć tego problemu. Co tu się dziwić, że ludzie wybierają
    drugą opcję.

    > Przecież się nadaje.

    Jakby się nadawał to by nie trzeba było specjalnie kodować cudzysłowów.

    > Mogę, Grzegorz już napisał dlaczego.

    No właśnie nie napisał. Odwołał się do protokołu a chodzi o treść.

    > Jakby ktoś chciał ze mną rozmawiać na talku, to mogę, ale nie widzę
    > przewagi talka nad ircem.

    Takie rozszerzenie IRC ze 20 lat temu proponowałem by wraz z pisaniem
    było widać każdą pisaną literkę. Chyba nawet napisałem klienta. To jest
    talk. Nie wiem jak inni, ale dla mnie wartością jest, że kiedy ktoś mówi
    to odbieram go na bieżąco a nie dopiero kiedy skończy.