  • Data: 2009-11-08 19:02:30
    Temat: Re: [ot] Ile pradu bede miec za 30 000? Ekologia wg Polkowic
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Wojciech Bartczak napisał:

    > Całkiem możliwe że są, rolnik ze mnie żaden :-).
    > Chociaż wiem, że da się znaleźć ludzi kompetentnych w tej sprawie.
    > Teraz jest też najlepszy czas, żeby coś dało się zrobić w tej sprawie
    > w miarę bezboleśnie, za kilkanaście lat nie będzie to już takie proste.
    > Jest to temat rzeka ;-) a powoli jest z tego NTG.

    Kompetentnych w jakiej sprawie? Tłumaczenia burakom? Z roślin
    energerycznych, to raczej trawa słoniowa czy inna malwa. Mogą
    rosnąć na nieużytkach. Sprawność takiego układu (pozyskanie
    energii ze Słońca przez te badyle i oddanie jej na przykład
    w piecu) podobna jest do sprawności ogniw fotowoltaicznych.
    Zaletę ma to tylko taką, że energię letniego słoneczka łatwo
    dochować do zimy. Ale nie oszukujmy się, że to może być jakaś
    realna alternatywa dla paliw kopalnych.

    Jarek

    --
    Addio pomidory, addio utracone
    Przez długie, złe miesiące wasz zapach będę czuł