  • 1. Data: 2014-09-03 01:06:39
    Temat: [ot] Czym kleic folie do blachy lakierowanej?
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Witam

    OT ale tu jest troche kumatych ludzi i ruch to zaryzykuje z pytaniem.

    Sa drzwi z blachy (auto) na ktore naklejona jest oryginalnie folia
    uszczelniajaca (chroni tapicerke - boczek przed zalaniem). Folia po 3
    wymianie podnosnika szyby do niczego juz sie nie nadaje.

    Oryginalna folia w ASO jest dostepna, owszem ale kosztuje chore pieniadze
    jak za kawalek folii z klejem (naniesiony fabrycznie na folie, zabezpieczony
    woskowanym pergaminem).

    Chcialbym dociac folie, grubsza, przezroczysta i przykleic taki wyciety
    fragment samodzielnie a nie bulic za takie cos w ASO. Oryginalna folia jest
    klejona bezposrednio na lakierowana blache przezroczystym klejem i nawet po
    10latach ta folia sie nie rwie na kawalki i latwo odrywa od blachy nie
    zostawiajac praktycznie kleju na blaszce. Klej nadal jest elastyczny i
    troche sie nawet lepi (nie wysechl, nie wyparowal itp). Pas klejenia to ok
    2-3cm i tak po calbym obwodzie.

    Teraz zrywam resztki starej folii i naklejam na blache nowa folie ale jaki
    klej zastosowac? Dobrze lepiacy wlasnie co - PP czy z czego moze byc ta
    folia, HDPE? Nie wiem jak to sprawdzic. Klej przezroczysty, po 10latach
    nadal latwo odchodzi od blachy, trzyma sie folii jak glupi, uszczelnia od
    wody (odporny) jak i nie boii sie wysokich temperatur... warstwa cienka
    cholernie.

    PS
    Folia na drzwi tylnie kosztuje 1/3 tego co na drzwi przednie, plat folii
    podobny. Fajnie to ktos w tej firmie wymyslil. Dla zasady nie chce od nich
    tego kupic :-)

  • 2. Data: 2014-09-03 01:33:19
    Temat: Re: [ot] Czym kleic folie do blachy lakierowanej?
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 września 2014 01:06:39 UTC+2 użytkownik forestdumb napisał:
> [...]
    >
    > podobny. Fajnie to ktos w tej firmie wymyslil. Dla zasady nie chce od nich

    Metr kwadratowy samoprzylepnej foli do reklam kosztuje w granicach 10-15 zł. takie
    folie mają żywotność do 7 lat na zewnątrz. Kup taką folię, dotnij, przyklej i dupy
    nie zawracaj.

  • 3. Data: 2014-09-03 01:57:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    forestdumb pisze tak:

> [...]
    > wyciety fragment samodzielnie a nie bulic za takie cos w ASO.
    > Oryginalna folia jest klejona bezposrednio na lakierowana blache

    a ja olałem klej i przykleiłem taśmą dwustronną. Tylko trzeba uważać bo
    jak taśma sie majtnie i juz przylgnie to koniec. Folia porwana lub
    zostaje i drugi pasek przyklejamy.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2014-09-03 10:20:40
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Metr kwadratowy samoprzylepnej foli do reklam kosztuje w
    > granicach 10-15 zł. takie folie mają żywotność do 7 lat na zewnątrz.
    > Kup taką folię, dotnij, przyklej i dupy nie zawracaj.

    Hmm! Nie pomyslalem o tym, czy te folie mozna kleic na mokro, spryskujac
    blache mgielka wody i na to kleimy z zachowaniem mozliwosci poprawek? W
    reklamie takie poprawki sa pewnie potrzebne. Dobrze mysle? I gdzie to kupic,
    w makro, w agencji reklamowej maja ale czy sprzedaja postronnym.

    Jedyny minus to taki ze cala folia bedzie pokryta klejem, w oryginale klej
    jest tylko tam gdzie faktycznie sie lepi do blachy a reszta wisi w powietrzu
    :-)

    dzieki

  • 5. Data: 2014-09-03 11:43:41
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    wpisz w google folia samoprzylepna cena i wyskoczą sprzedawcy. Unikaj sklepów dla
    plastyków bo ceny mogą być wysokie z oczywistych względów. Co Ci przeszkadza klej na
    całej powierzchni?

  • 6. Data: 2014-09-03 12:17:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-09-03 11:43, Zachariasz Dorożyński pisze:
    > wpisz w google folia samoprzylepna cena i wyskoczą sprzedawcy. Unikaj sklepów dla
    plastyków bo ceny mogą być wysokie z oczywistych względów. Co Ci przeszkadza klej na
    całej powierzchni?

    Klej na całej powierzchni - folia jest przy windzie do podnoszenia
    szyby. Nietrudno się domyślić, co się stanie po przypadkowym sklejeniu
    się tejże folii z mechanizmem lub szybą.

    Ominięcie problemu: zaklejenie wolnej części płachty drugą folią - klej
    do kleju. Nieco upierdliwe, jeśli się nie zna trików stosowanych przez
    pracownie reklamowe, ale wykonalne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 7. Data: 2014-09-03 12:24:51
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 września 2014 12:17:20 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    dla plastyk�w bo ceny mog� by� wysokie z oczywistych wzgl�d�w. Co Ci
    przeszkadza klej na ca�ej powierzchni?

    > Klej na ca�ej powierzchni - folia jest przy windzie do podnoszenia
    >
    > szyby. Nietrudno si� domy�li�, co si� stanie po przypadkowym sklejeniu
    >
    > si� tej�e folii z mechanizmem lub szyb�.
    >

    > Omini�cie problemu: zaklejenie wolnej cz�ci p�achty drug� foli� - klej
    >
    > do kleju. Nieco upierdliwe, je�li si� nie zna trik�w stosowanych przez
    >
    > pracownie reklamowe, ale wykonalne.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam.
    >

    > Adam.
    >

    > --- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---

    Ale pierdolisz. Co komu przeszkadza jak parę zmarszczek zrobi się przy przyklejeniu
    drugiej folii. Jak już jesteś takim estetą to nie zaproponuję potalkowania kleju w
    okolicy miejsca które teoretycznie może się przykleić do podnośnika szyby i
    unieruchomić samochód albo i doprowadzić do zderzenia trzystu samochodów na
    autostradzie.

  • 8. Data: 2014-09-03 13:04:59
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    ok dzieki panowie, no ale jak ktos zna nazwe tego kleju... :-) to sobie sam
    pokleje gdzie chce.

    Do mechanizmu to sie nie przylepi, utrudni troche wyklejanke i bedzie lapac
    brud od srodka ale to znaczenia nie ma, to jest zakryte i nie widoczne.

    Tasma 2stronna ODPADA, to wysycha, zostaje pozniej samo zbrojenie trudne do
    usuniecia, ogolnie to jest dziadostwo jakich malo (ze szczegolnym
    "pozdrowieniem" dla debili ktorzy oklejaja przystanki, latarnie i slupy na
    tasme 2 stronna, plakat ktos zerwie a syfiaste resztki tasmy 2stronnej
    zostaja na wieki).

  • 10. Data: 2014-09-03 13:26:11
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 września 2014 13:04:59 UTC+2 użytkownik forestdumb napisał:
> [...]
    >
    > "pozdrowieniem" dla debili ktorzy oklejaja przystanki, latarnie i slupy na
    >
    > tasme 2 stronna, plakat ktos zerwie a syfiaste resztki tasmy 2stronnej

    Taka taśma na przystanku tylko paskudnie wyglądać może. W urzędach siedzą
    niepełnosprawni. W Łodzi remontują chodniki. Części chodników wykładają brukiem i
    kocimi łbami. To trzeba mieć nasrane we łbie żeby tam gdzie chodzą kobiety w
    szpilkach kazać ułożyć bruk i kocie łby.