  • 11. Data: 2002-08-21 12:48:48
    Temat: Re: oszustwo (?!?!)
    Od: "Tomek" <x...@N...gazeta.pl>

    > Zaraz, zaraz... na SDI? ZCTW SDI ma nominalną przepustowość 112kbit/s co
    > daje realne transfery rzędu 10 KB/s. Jeśli jakiś program pokazuje CI
    > wartości większe to pokazuje bzdury raczej.

    Moze to bedzie lamerskie pytanie ale czy predkosc podawana w przepustowosci
    lacza to nie to samo co predkosc np. kazaa
    Tzn. Myslalem, ze to w p2p to to samo, czyli jak mam lacze 112 kbit/s to przy
    pobieraniu czegos mam tez 112?? Ale to pewnie chodzi o bajty i bity, tylko
    kiedy mam wiedziec kiedy kb to jest kilo bajt, a kiedy kilo bit ?

    Pozdro
    Tomek

  • 12. Data: 2002-08-21 21:18:23
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...303.krakow.pl>

    Dnia pewnego, Wed, 21 Aug 2002 12:48:48 +0000 (UTC), niejaki(a)
    Tomek <x...@N...gazeta.pl> napisał(a) w wielce ciekawym
    artykule <ak01n1$3k8$1@news.gazeta.pl>, co następuje:

    > Moze to bedzie lamerskie pytanie ale czy predkosc podawana w przepustowosci
    > lacza to nie to samo co predkosc np. kazaa

    Nie. To co Kazaa pokazuje może mieć się nijak do tego co jest w
    rzeczywistości.

    > Tzn. Myslalem, ze to w p2p to to samo, czyli jak mam lacze 112 kbit/s to przy
    > pobieraniu czegos mam tez 112?? Ale to pewnie chodzi o bajty i bity, tylko
    > kiedy mam wiedziec kiedy kb to jest kilo bajt, a kiedy kilo bit ?

    kB to kilobajt, kb to kilobit. Niektórzy jeszcze rozrózniają podział - KB
    to 1024 bajty, kB to 1000 bajtów, ale nie przemawia on do mnie.

    --
    #- Winfried -------- wrzask@IRCNet -||- GG# 3838383 -||- JS500-RIPE -#
    #- ...@d...vg ---- ...@3...krakow.pl -||--- http://violent.dream.vg ---#

  • 13. Data: 2002-08-22 15:15:58
    Od: Pieta <p...@N...pl>

    Samotnik wrote:

    > Problemem jest to, że w różnych osiedlówkach i kablówkach na ogół providerzy nie
    > potrafią obciąć pasma dla konkretnych końcówek. To znaczy niby masz łącze 256 Kbps
    (w
    > umowie), w rzeczywistości jesteś podpięty razem z 40 osobami do 2 Mbps i możesz
    W rzeczywistosci to jestem podpiety razem z 500 osobami do 2x2Mbit, moc
    to ja moge dokladnie tyle ile jest w umowie, czyli cale 128kbit/s.

    > wysycić sporo z tych 2 Mbps samodzielnie, bo nikt nie obcina Ci tak naprawdę pasma
    do
    > tych 256 Kbps
    a u mnie w sieci obcianaja. Stoi sobie ladniutki switch zarzadzalny
    intela, na nim VLANy i wpisane MACi kazdej karty sieciowej z LANu,
    jezeli ktos sie wpina na lewo od razu jest blokowany (nie ma wyjscia do
    netu). Da sie zrobic ? Da. A przepustowosc ogranicza sobie serwerek
    robiacy za maskarade, ktory jest podpiety do w/w lacz.

    >, bo w 3/4 przypadków jesteś po prostu podpięty Ethernetem do prostego
    > routera i nic więcej w takiej sieci nie ma. A provider zamiast zrobić to załatwić
    Kiepskie sieci widziales na o wychodzi.

    > porządnie i postawić jakiegoś QoS, cichaczem obcina dostęp do najbardziej
    'chłonnych'
    > usług. To takie lamerskie podejście, typowo polska dziadowizna.

    byl czas kiedy kazaa i ag bylo odciete. Ale powodem bylo kiepskie
    dzialanie lacz, a nie lamerskie podejscie.
    I wlasnie ten manewr sprawil ze dalo sie jako tako korzystac z netu.

    --
    Pieta

  • 14. Data: 2002-08-22 16:28:02
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <3...@N...pl> Pieta napisał(a):
    > Kiepskie sieci widziales na o wychodzi.

    Ależ ja nie twierdzę, że 100% sieci takich jest. Natomiast z całą pewnością większość

    (>50%). I to jest smutne, bo jeśli chcę korzystać z Kazaa i niczego innego, to w
    granicach wykupionej przeze mnie przepustowości powinienem móc, bo za to do cholery
    płacę. Cóż, Polska to internetowa dżungla. I między innymi dlatego nie przesiadam się

    z SDI na nic innego, bo TP S.A. naprawdę daje mi 112 Kbps i nic nie obcina, a w mojej

    okolicy nie znam innego normalnie działającego dostępu do Internetu dla użytkownika
    indywidualnego (czyli w podobnej cenie).
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 15. Data: 2002-08-22 16:47:36
    Od: "iwona" <a...@w...pl>

    gdzie ty sie uczyłeś matematyki
    112kb/s to 14 kB/s to jedno
    a drugie to SDI ma faktycznie 96 kb/s co daje 12 kB/s a więc u Tomka jest
    wszysto OK
    A tak na marginesie w Szczecinie SDI chodzi w kratę i nie zawsze jest nawet
    50 kb/s
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2002-08-22 17:00:23
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ak34gr$c39$1@news2.tpi.pl> iwona napisał(a):
    > gdzie ty sie uczyłeś matematyki
    > 112kb/s to 14 kB/s to jedno

    Niestety Ty się nie uczyłaś o sieciach teleinformatycznych i nie masz racji.

    > a drugie to SDI ma faktycznie 96 kb/s co daje 12 kB/s a więc u Tomka jest
    > wszysto OK

    Dlaczego tak uważasz?

  • 17. Data: 2002-08-22 18:22:01
    Od: "Marcin 'Igor' Wieczorek" <i...@g...pl>

    On Thu, 22 Aug 2002 16:47:36 +0000 (UTC), iwona <a...@w...pl> wrote:
    > gdzie ty sie uczyłeś matematyki
    > 112kb/s to 14 kB/s to jedno

    Niestety muszę Cię zmartwić. Rzeczywiste transfery to nie wynik prostego
    dzielenia przez 8 - zresztą nie bez powodu podaje się tranfery w
    kilobitach/s a nie w kilobajtach/s. Do przysłanych danych trzeba sobie
    jeszcze doliczyć na każde słowo i(bądć paczkę) jeszcze kilka dodatkowtych
    bitów niezbędnych przy transmisji - ich liczba zależy od rodzaju łacza -
    nie będę się tu więcej rozpisywał na ten temat bo nie czuję się
    wystarczająco kompetentny - jestem pewien, że jeśli zapytasz ktoś
    udzieli Ci obszerniejszej odpowiedzi.

    Marcin 'Igor' Wieczorek
    i...@g...pl

  • 18. Data: 2002-08-22 19:47:41
    Od: u...@h...pl

    x...@N...gazeta.pl (Tomek) wrote in <ajurrp$g62$1@news.gazeta.pl>:

    /ciach.../

    >Chcialem sie zapytac czy w
    >SDI (tpsa) tez jes praktykowany taki sposob ograniczania transferow ???

    Poki co - nie jest. I chyba raczej nie bedzie.

    >Troche mnie to zaniepokoilo, bo w Kazaa sciagam od zawsze z predkoscia nie
    >przekraczajaca 12 kb/s, ale nie wiem, moze to wina tego od kogo sciagam, bo
    >ludzie ode mnie sciagaja czasem z 20, 30 kb/s.

    Zakladam, ze mimo iz piszesz te jednostki uzywajac malej literki,
    to chodzi Ci jednak o kilobajty na sekunde (kB/s).

    Jesli tak (a swojego SDI nie dzielisz w np. sieci osiedlowej) - to o czym
    piszesz nie jest mozliwe. W koncu Twoje SDI to 115,2 kbps czyli max. ok 14
    kB/s (posiadaczy SDI prosze o nierozpoczynanie dyskusji i wyliczen, ze nie
    14 tylko ilestam - podaje w przyblizeniu) - zarowno jesli chodzi o
    sciaganie jak i wysylanie.

    Tak wiec nie mozesz wysylac szybciej niz wynosi ograniczenie lacza. Kazaa
    przy wysylaniu plikow podaje czasem dziwna, wysoka predkosc transmisji
    - prawdopodobnie calkowita predkosc z jaka dana osoba sciaga od Ciebie
    plik. Czyli jesli sciagalaby w sumie z trzech zrodel - ode mnie (15 kB/s),
    od Ciebie (12 kB/s) i od jakiegos modemowca (3 kB/s) to nam wszystkim
    mogloby sie pokazac 30 kB/s. Dzieje sie tak bardzo rzadko - prawdpopodobnie
    jest to jakis blad w Kazaa 1.7.1. A byc moze zwykly blad pomiaru - wiec nie
    powinienes sie tym sugerowac...

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 19. Data: 2002-08-22 19:47:54
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    :
[...]

    W większości tych sieci płacisz za coś koło 50 zł za dostęp do Internetu, a
    w umowie nie masz żadnej gwaranci przepustowości, co najwyżej w sieci
    lokalnej. A jeśli wymagasz cudów od dostępu za 50 zł, to albo jesteś
    naiwny, albo głupi.

    : Cóż, Polska to internetowa dżungla.

    Nie tylko internetowa. Ale narzekać łatwo, a spróbować zmienić Polskę, albo
    wyemigrować nieco trudniej. Więc większość narzeka.

    : I między innymi dlatego nie przesiadam się
    : z SDI na nic innego, bo TP S.A. naprawdę daje mi 112 Kbps i nic nie obcina, a w
    mojej

    Daje te 115.2 kbps za ~150 zł, a nie 2Mbps za 50.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... Into the distance, a ribbon of black

  • 20. Data: 2002-08-22 20:24:10
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <s...@w...underley.eu.org> Daniel Podlejski
    napisał(a):
> [...]
    > w umowie nie masz żadnej gwaranci przepustowości, co najwyżej w sieci
    > lokalnej. A jeśli wymagasz cudów od dostępu za 50 zł, to albo jesteś

    Wiem, toteż dziwię się, że ludzie coś takiego kupują, bo gdyby wzięli kalkulator i
    policzyli, to jasno by wyszło, co tak naprawdę dostają... Zwłaszcza, że takie firmy
    na ogół się chwalą w reklamach i ulotkach, że dają tyle i tyle, ale, tak jak piszesz,
    w umowach tego już nie gwarantują. ;)

    >: Cóż, Polska to internetowa dżungla.
    >
    > Nie tylko internetowa. Ale narzekać łatwo, a spróbować zmienić Polskę, albo
    > wyemigrować nieco trudniej. Więc większość narzeka.

    Daniel, nie jest łatwo założyć firmę ISP, ogólnopolską ISP jeszcze trudniej,
    natomiast taką dającą tani i dobry dostęp do sieci to już naprawdę bardzo, bardzo
    trudno i dobrze o tym wiesz. ;) To nie jest kwestia czyjegoś narzekania i o tym też
    wiesz. ;) Musimy poczekać, aż pewne rzeczy się utrzęsą i znormalnieją. Mojżesz
    chodził dookoła pustyni aż całe pokolenie pamiętające Egipt wymarło.