  • 31. Data: 2011-10-31 18:19:20
    Temat: Re: oszczędność na paliwie 30 % ????
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-10-13 14:40, Uryna pisze:
    > czy to jakiś fake czy naprawdę mozna
    > taki generator w aucie zaintalować i oszczędzać 30% paliwa ????
    > koszt w sumie niewielki bo 410 euro
    > http://tinyurl.com/5ux4rsp

    ha ha ha

    "Oszczędność paliwa rzędu 25 do 30 % w zależności od sposobu jazdy i
    stanu technicznego (choć znane są przypadki i 50 % oszczędności"

    "Odczuwalne zwiększenie mocy silnika"

    jakie rozróżnienie:

    Samochód osobowy - generator + sterownik - koszt ok. 410 EUR
    Samochód typu VAN - generator + sterownik - koszt ok. 420 EUR

  • 32. Data: 2011-10-31 18:56:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 31/10/2011 17:19, Mruk wrote:

> [...]
    >
    > Samochód osobowy - generator + sterownik - koszt ok. 410 EUR
    > Samochód typu VAN - generator + sterownik - koszt ok. 420 EUR

    No właśnie, mam golfa z kratką, to jaki sterownik będzie pasował?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 33. Data: 2011-11-06 16:28:13
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-13 14:40, Uryna pisze:
    > czy to jakiś fake czy naprawdę mozna
    > taki generator w aucie zaintalować i oszczędzać 30% paliwa ????
    > koszt w sumie niewielki bo 410 euro
    > http://tinyurl.com/5ux4rsp

    Wystarczy teraz tylko policzyć Max ilość energii jaka jest w stanie
    zostać wyprodukowana przez alternator to 0.6kW z tego powiedzmy że 0.3
    kW na elektrolizę przy sprawności elektrolizy jakieś 30% to daje nam
    100W energii jakie możemy liczyć przy spaleniu 100% wodoru w ciągu 1h .

    Moc silnika powiedzmy 100KM czyli 74kW. Moc potrzebna do jazdy z
    prędkością 100km/h około 15kW wiec jak do cholery dodając 0.1kW mocy
    (zapomniałem jeszcze o stratach 40% spalania w silniku) czyli 0.04kW mam
    zaoszczędzić 30%?

    Kurde ale ni cholery nie wychodzi mi że silnik który potrzebuje 15kW ma
    z tych 0.04kW spalić o 30% mniej. No nie klei się to w żaden sposób...

    Pozdrawiam
    Rafał