  • 11. Data: 2012-07-26 09:56:05
    Temat: Re: oswietlenie LED
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:1rpe1ywyu979z.12bvgi7m40qwd$.dlg@40tude.net...

    > Dobrej, tylko ze w angielskiej wiki masz szersze omowienie.

    The candela is the luminous intensity, in a given direction, of a source
    that emits monochromatic radiation of frequency 540×10^12 hertz and that has
    a radiant intensity in that direction of 1?683 watt per steradian.

    > Z ktorego wynika to samo co dawniej - ze dla innych czestotliwosci nalezy
    > powownywac wrazenie swietlne wywolane w ludzkim oku.

    I ktory wynik bedzie wlasciwy, wrazeniowy, czy ten dla 540x10^12?

    Rzeco?

  • 12. Data: 2012-07-26 12:41:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
    [....]

    >I ktory wynik bedzie wlasciwy, wrazeniowy, czy ten dla 540x10^12?

    Jak zrodlo swiatla ma 540THz, to wynik wrazeniowy powinien byc taki
    sam jak energetyczny.
    A jak ma inne widmo, to masz porownywac wrazeniowy ze wzorcem.

    >Rzeco?

    Ze jak jestes producentem swietlowek i zrobisz taka co ma, strzelam
    troche, 700lm, to mozesz na pudelku napisac "zastepuje zarowke 60W".
    A jak jestes producentem LED lamp i tez osiagnales 700lm, czyli niby
    wrazenie swietlne jest takie samo, to masz prawo napisac na pudelku
    "zastepuje zarowke 55W" ..

    Takie prawo.

    J.

  • 13. Data: 2012-07-26 13:08:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > jak energetyczny.
    > A jak ma inne widmo, to masz porownywac wrazeniowy ze wzorcem.

    Jakim wzorcem, nie wiedzego takiego w definicji.

    Ojacie, a tego to nie wiedzielm.

  • 14. Data: 2012-07-26 13:49:18
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-07-26 07:17, Ghost pisze:

    > Znaczy bledny jest zapis w wiki? Zaproponuj zmiane.

    Nie jest błędny, jest nieprecyzyjny.

    Paweł

  • 15. Data: 2012-07-26 14:52:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:50112ebc$0$1232$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie jest błędny, jest nieprecyzyjny.

    Definicja z zalozenia musi byc precyzyjna i jednoznaczna. Ja rozumiem, ze
    mozna sie w celach praktycznych posilkowac specyficznymi metodami, ale
    definicja to definicja.

  • 16. Data: 2012-07-26 16:32:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości

    >Definicja z zalozenia musi byc precyzyjna i jednoznaczna. Ja
    >rozumiem, ze mozna sie w celach praktycznych posilkowac specyficznymi
    >metodami, ale definicja to definicja.

    No i definicja jest precyzyjna. Ale jak porownasz artukul Wiki polski
    i angielski - to w tym drugim znajdziesz znacznie wiecej informacji.
    I stad brak precyzji w opisie calosci zagadnienia.

    Ktorego chyba miales okazje doswiadczyc, jesli odniosles wrazenie ze
    kandela to jest jakiegos konkretnego koloru.

    J.

  • 17. Data: 2012-07-27 04:19:17
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-07-26 16:32, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Ktorego chyba miales okazje doswiadczyc, jesli odniosles wrazenie ze
    > kandela to jest jakiegos konkretnego koloru.

    W artykule jest OK. Napisali, że kandela to _światłość_
    odpowiadająca takiemu a takiemu źródełku (konkretnemu
    wzorcowi! siłą rzeczy musi mieć jakiś kolor;)

    A światłość to... średnia ważona mocy o różnych częstościach.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82o%C5%9B
    %C4%87

    A wagi wyglądają tak:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Luminosity_function

    pzdr
    bartekltg

  • 18. Data: 2012-07-29 22:25:32
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > A jak jestes producentem LED lamp i tez osiagnales 700lm, czyli niby
    > wrazenie swietlne jest takie samo, to masz prawo napisac na pudelku
    W handlu wygląda dokładnie odwrotnie, większość lamp LED wg producenta
    zastępuje żarówkę o 8-10 krotnie większej mocy.

  • 19. Data: 2012-07-30 00:04:56
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Padre wrote:

    > W handlu wygląda dokładnie odwrotnie, większość lamp LED wg producenta
    > zastępuje żarówkę o 8-10 krotnie większej mocy.

    Czasem nie w handlu. Właśnie zamontowałem własnoręcznie zrobioną lampę do
    okapu. Trzy moduły LED po 6W każdy. Zanim zamontowałem do okapu to
    porównałem naocznie oświetlenie moją lampką z halogenem 150W. Moja świeci
    "na oko" dużo jaśniej. Wg specyfikacji mają 660lm każdy.

    Waldek