  • 21. Data: 2011-12-11 14:56:26
    Temat: Re: ostatnie CRT
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    TheWarAgainstTerror wrote:
    > W którym roku były w sklepach jeszcze NOWE telewizory CRT?
    >
    > Bo znalazłem tylko newsa że LG przestało produkować kineskopy w 2010r

    Na pewno w 2008 ;) Sam kupilem Deawoo za jakies 700zl? 29". Powod prosty, do
    kablowki nadaje sie idealnie a cena cieszy mieszkanie nie takie male :)
    Teraz wymienie na plaskiego, pojawil sie multiroom, wiecej kanalow w HD itd.

    Obraz na plazmie z kablowki widzialem u rodziny, i sorry - jak to ktos dobrze
    okreslil, "gliniaste" postaci. Trudno z tak slabego sygnalu robic zylete i
    piekne kolory, wiadomo.

    A kablowka cyfrowa - nie da sie tego g... podzielic na kilka odbiornikow a ja
    mam kilka odbiornikow, nawet mysle nad malym TV w kuchni, a co jak kobieta cos
    dobrego robi to niech sobie pooglada jakis taniec z "gwiazdami". Dodatkowo mam
    karte TV w PC.

  • 22. Data: 2011-12-11 15:01:29
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Papkin wrote:

> [...]
    > kobieta cos dobrego robi to niech sobie pooglada jakis taniec z
    > "gwiazdami". Dodatkowo mam karte TV w PC.

    Dlaczego się nie da? Mam 3 telewizory na kablówce cyfrowej i jakoś działają.
    Gdybym wiedział, że się nie da...

    Waldek

  • 23. Data: 2011-12-11 15:16:46
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Dlaczego się nie da? Mam 3 telewizory na kablówce cyfrowej i jakoś
    > działają. Gdybym wiedział, że się nie da...

    A jestes z Niemcowni ztcp? Ja mam kablowke polska, chca chyba duze oplaty za
    dodatkowe dekodery i abonament... (a tak po cichu to place za jeden, a reszte
    zalatwia malutki paswyny rozdzielacz sygnalu). Moze w niemcowni bardziej
    przyjazne warunki.

  • 24. Data: 2011-12-11 15:35:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Tak to zazwyczaj bywa ze "znane firmy" ida w czolowce i pierwsze rezygnuja
    > z produkcji malo oplacalnych staroci.
    >
    > a dodatkowo wez pod uwage ze crt 21" latwiej upchnac w mieszkaniu i male
    > crt pewnie dluzej przetrwaja niz duze.

    Warto przypomnieć że płaskoekranowy telewizor CRT o przekątnej rzędu
    metra dostarczany był z fabrycznymi nogami i z kineskopem w osobnej
    skrzyni - montażu końcowego dokonywała ekipa serwisowa u klienta. Powód
    - płaski ekran o takiej powierzchni musiał mieć grubość kilkudziesięciu
    milimetrów i w efekcie kineskop ważył tyle że w transporcie mógłby
    mocowania w skrzynce odbiornika powyrywać...

    --
    Darek

  • 25. Data: 2011-12-11 15:58:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 16:16:46 +0100, Papkin napisał(a):

> [...]
    > zalatwia malutki paswyny rozdzielacz sygnalu). Moze w niemcowni bardziej

    W Polsce tez juz paru reklamuje "multiroom".

    J.

  • 26. Data: 2011-12-11 18:57:38
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    J.F. wrote:
    > Co prawda odkad LCD potanialy to nie bardzo widze na to sens, a
    > dodatkowa cyfryzacja emisji dodatkowo go zmniejsza - ale wszystko
    > kwestia ceny i gustu.
    Nie zgodzę się, mam okazje porównywać cyfrowy obraz z DVB-T
    w jakości SD naSONY CRT 29" oraz na LCD FUNAI 32" full HD.
    Nie uwierzę w wyższość LCD dopóki wszystko nie będzie w full HD.

    > No i paru snobow, ktorzy moga twierdzic "tylko CRT ma dobre kolory".
    > I to nie jest calkiem bez racji.
    Z tym się zgodzę:)
    --
    pzdr, j.r.

  • 27. Data: 2011-12-11 19:47:18
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > W Polsce tez juz paru reklamuje "multiroom".

    Wtedy multiroom byl tylko na allegro pod postacia hackujacych dodatkow. A i te
    oficjalne MR wymagaly kiedys latania z karta z pol godziny do dekodera "matki"
    tak bys babci nie oddal dodatkowej karty przypadkiem.

    A z ma kobieta wspolnie ogladac nie mam zbyt co, discovery raczej ja nudzi...

  • 28. Data: 2011-12-11 23:14:10
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: ...

    >No i paru snobow, ktorzy moga twierdzic "tylko CRT ma dobre kolory".
    >I to nie jest calkiem bez racji.

    Niekoniecznie snobów - są jeszcze graficy komputerowi, zdjęć
    artystycznych obrabiacze itp. Nie, to nie ja...
    Dla mnie lepsze w monitorach CRT było to, że można ustawić różne
    rozdzielczości. W LCD rozdzielczość z karty musi być zgodna z
    rozdzielczością monitora, bo inaczej będzie stosował przybliżanie-
    rozmywanie konturów. Nawet przy rozdzielczości sygnału 2x mniejszej
    (sygnał 800x600, LCD 1600x1200) nie udało mi się ustawić na ostro
    monitora gdy sygnał idzie po VGA.
    Ja używam 1024 w poziomie (czasem 800) a nowe LCD mają 1600,1920.
    Niby można czcionkę większą ustawić ale nie we wszystkich programach.
    Z kolei starsze LCD są po prostu gorsze (jasność, kontrast, kolory,
    kąt widzenia...)
    TV w zasadzie nie oglądam. Mam podejrzenie, że w nowych LCD (tym z
    full cyfrą) sygnał analogowy po odebraniu najpierw kodują w MPEG4 a
    dopiero potem wpuszczają w tor cyfrowy. Bo to chyba niemożliwe, żeby
    obraz z analogowej kablówki był aż tak gorszy na nowym Sharpie niż
    na starym 21" CRT Panasonicu. Bezpośrednio z sygnału cyfrowego jest OK.

    Arek

  • 29. Data: 2011-12-11 23:22:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arek napisał:

    > Niekoniecznie snobów - są jeszcze graficy komputerowi, zdjęć
    > artystycznych obrabiacze itp. Nie, to nie ja...

    Są, ale oni też już nie używają CRT.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2011-12-11 23:56:31
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał(a):
> [...]
    > obraz z analogowej kablówki był aż tak gorszy na nowym Sharpie niż
    > na starym 21" CRT Panasonicu. Bezpośrednio z sygnału cyfrowego jest OK.

    Też się nad tym zastanawiałem. Analogówka wygląda po prostu beznadziejnie na
    LCD.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/