  • 11. Data: 2011-12-10 13:38:33
    Temat: Re: ostatnie CRT
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    > Co prawda odkad LCD potanialy to nie bardzo widze na to sens, a dodatkowa
    > cyfryzacja emisji dodatkowo go zmniejsza - ale wszystko kwestia ceny i
    > gustu.

    po pół roku patrzenia w LED 32" mam dość, przydał by się nowy 29" CRT
    4:3, (21" to za mało), tak idealnym rozwiązaniem była by plazma ale z
    jakiegoś niezrozumiałego powodu panasonik upadł na głowę i co roku
    zwiększa minimalną przekątną produkcji ekranów (kiedyś można było kupić
    32", później były tylko 37" w górę a teraz to już minimum 42")

  • 12. Data: 2011-12-10 15:56:10
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > No i paru snobow, ktorzy moga twierdzic "tylko CRT ma dobre kolory".
    > I to nie jest calkiem bez racji.

    W CRT przynajmniej czarny nie świeci.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2011-12-10 16:53:09
    Od: Marek Borowski <m...@b...com.nospam>

    On 10-12-2011 13:00, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale to zależy od stopnia czystości miedzi w kablu antenowym.

    Miedz wprowadza mega zaklucenia, tylko Au. :-D

    Pozdr

    Marek

  • 14. Data: 2011-12-10 17:00:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-12-10 10:34, Atlantis wrote:
    > wciąż jeszcze mentalnie tkwią w
    > czasach Atari 800 XL.

    To był bardzo trudny komputer do *używania*. Mozesz go pocieszyć że
    obecnie jest prościej.

  • 15. Data: 2011-12-10 17:59:58
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Atlantis" napisał:

    > *Już parę razy miałem okazję się przekonać, że w średnim wieku i starsi,
    > o ile nie nauczyli się obsługi komputera ze względu na własne
    > zainteresowania lub wykonywaną pracę, wciąż jeszcze mentalnie tkwią w
    > czasach Atari 800 XL. Doskonale ilustruje to wypowiedź mojego wujka,
    > który stwierdził, iż woli nawet nie próbować uczyć się obsługi
    > komputera, gdyż z góry wie, iż mu się nie uda. Dlaczego? Bo nie zna
    > angielskiego i nie pamięta już większości rzeczy z matematyki ze szkoły.
    ;)

    Ty pewnie uczyłeś się z książek napisanych przez siebie, albo swoich
    rówieśników? A może jednak tych napisanych przez ludzi w średnim i starszym
    wieku? To oni stworzyli podwaliny tego co Ty teraz masz. A tępota dotyczy
    ludzi w różnym wieku. Znam wielu młodych, którzy w obsłudze komputera nie
    dorastają mnie, człowiekowi starszemu nawet do pięt. To, że Twój wujek nie
    ma ambicji uczenia się nowości nienajlepiej o nim świadczy, ale również o
    jego potomkach. Wszak genotyp jest kontynuowany. Nawet nie zauważysz kiedy
    staniesz się człowiekiem w średnim i następnie starszym wieku i co wtedy
    będziesz mówił?

    Remek

  • 16. Data: 2011-12-10 21:48:19
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2011-12-10 18:59, Remek pisze:

    > Ty pewnie uczyłeś się z książek napisanych przez siebie, albo swoich
    > rówieśników? A może jednak tych napisanych przez ludzi w średnim i starszym
    > wieku? To oni stworzyli podwaliny tego co Ty teraz masz.

    Ja tego nie neguję. Pisałem o swoich obserwacjach dotyczących mojego
    otoczenia, a tak się składa, że [niestety] nie znam żadnego
    emerytowanego specjalisty od nauk komputerowych. A żaden z emerytów z
    mojej okolicy nie obsługuje komputera, komórka także jest rzadkością.
    Wśród osób w średnim wygląda to tylko trochę lepiej. ;)

    Z tego, że w tej grupie wiekowej są i specjaliści doskonale zdaje sobie
    sprawę.

  • 17. Data: 2011-12-10 22:09:31
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 14:38:33 +0100, TheWarAgainstTerror napisał(a):

> [...]
    > zwiększa minimalną przekątną produkcji ekranów (kiedyś można było kupić
    > 32", później były tylko 37" w górę a teraz to już minimum 42")

    Właśnie, pytanie gdzie ludzie te telewizory trzymają albo/i z jakiej
    odległości je oglądają. Nagle metraże mieszkań raczej nie wzrosły a żeby
    postawić 37 czy 42" to już trzeba mieć gdzie postawić no i z 3 metrów
    się tego nie będzie oglądać. Mój Thomson 21" powoli domaga się następcy
    a we wnękę w segmencie nic większego niż LCD 26-28" nie wstawię więc
    wybór jest niewielki...
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 18. Data: 2011-12-10 22:21:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2011 23:09:31 +0100, badworm napisał(a):
> [...]
    > się tego nie będzie oglądać. Mój Thomson 21" powoli domaga się następcy
    > a we wnękę w segmencie nic większego niż LCD 26-28" nie wstawię więc

    1) te telewizory szersze niz wyzsze, taki 21" to odpowiednik wlasnie ~28" w
    LCD. Owszem, ten LCD ma juz ekran wiekszy - ale tylko po bokach.

    2) plytkie sa, to ci z pol metra przybywa w odleglosci,

    3) nowych mieszkan przybywa ... to sie je mebluje od poczatku i nie ma
    problemu wneki.

    4) a ludzie i tak lubia szerokie ekrany i im w kinie nie przeszkadza ze
    trzeba glowa krecic :-)

    J.

  • 19. Data: 2011-12-10 22:56:43
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > W którym roku były w sklepach jeszcze NOWE telewizory CRT?
    >
    > Bo znalazłem tylko newsa że LG przestało produkować kineskopy w 2010r

    Nadal możesz nowe kupić.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 20. Data: 2011-12-11 00:11:16
    Od: "Remek" <n...@g...com>

> [...]

    > emerytowanego specjalisty od nauk komputerowych. A żaden z emerytów z
    > mojej okolicy nie obsługuje komputera, komórka także jest rzadkością.

    W takim razie to jakś słaba okolica (pewnie Warszawa), albo jesteś słabym
    obserwatorem. Z kim przestajesz takim się stajesz.

    > Z tego, że w tej grupie wiekowej są i specjaliści doskonale zdaje sobie
    > sprawę.

    Są i specjaliści??? Ty wciąż swoje. Wiesz w którym wieku żył Newton, czy
    Kopernik?

    Remek