  • Data: 2011-12-11 23:14:10
    Temat: Re: ostatnie CRT
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. napisał(a) w wiadomości: ...

    >No i paru snobow, ktorzy moga twierdzic "tylko CRT ma dobre kolory".
    >I to nie jest calkiem bez racji.

    Niekoniecznie snobów - są jeszcze graficy komputerowi, zdjęć
    artystycznych obrabiacze itp. Nie, to nie ja...
    Dla mnie lepsze w monitorach CRT było to, że można ustawić różne
    rozdzielczości. W LCD rozdzielczość z karty musi być zgodna z
    rozdzielczością monitora, bo inaczej będzie stosował przybliżanie-
    rozmywanie konturów. Nawet przy rozdzielczości sygnału 2x mniejszej
    (sygnał 800x600, LCD 1600x1200) nie udało mi się ustawić na ostro
    monitora gdy sygnał idzie po VGA.
    Ja używam 1024 w poziomie (czasem 800) a nowe LCD mają 1600,1920.
    Niby można czcionkę większą ustawić ale nie we wszystkich programach.
    Z kolei starsze LCD są po prostu gorsze (jasność, kontrast, kolory,
    kąt widzenia...)
    TV w zasadzie nie oglądam. Mam podejrzenie, że w nowych LCD (tym z
    full cyfrą) sygnał analogowy po odebraniu najpierw kodują w MPEG4 a
    dopiero potem wpuszczają w tor cyfrowy. Bo to chyba niemożliwe, żeby
    obraz z analogowej kablówki był aż tak gorszy na nowym Sharpie niż
    na starym 21" CRT Panasonicu. Bezpośrednio z sygnału cyfrowego jest OK.

    Arek