  • 21. Data: 2015-07-02 07:53:51
    Temat: Re: oscyloskop
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Dzieki Irku za zainteresowanie tematem. Mowisz, ze 500MHz sie nie
    > przydaje? A co z glitchami? Przy automatyce to chyba problem.

    Nie, zupełnie nie, nie te częstotliwości.
    Wiesz, wyładowanie elektryczne całkiem dobrze widać na 100MHz/1Gs.
    Jak chcesz pomiarówkę takiego przebiegu zrobić, to może by się przydało
    trochę więcej, ale też bez przesady. Śmiem twierdzić, że w automatyce
    przemysłowej 50MHz to świat i jeszcze obrzeża galaktyki ;) Za to
    możliwość pracy jako rejestrator, z dużą i dzieloną pamięcią, z
    PeekDetect (Tek tak to nazywa jak już o nim piszemy), z wyszukiwaniem
    anomalii i szybkim próbkowaniem - tak to się przydaje, ale niespecjalnie
    często chyba.

    > Niby niektore oscyloskopy maja wykrywanie takich szpilek (niezaleznie od
    > pasma), ale w praktyce to srednio dziala. Nie mowie tylko o moim zlomie,
    > ale rowniez o Hamegu.

    Hameg... no cóż. Zupełnie nie wiem dlaczego Rohde Schwarz kupiło sobie
    tą markę. Kiedyś to były zabawki, teraz... nie wiem, unikam.

    > Wydaje mi sie, ze pasmo jest potrzebne, bo inaczej to driver ubity, a
    > sprawca nieznany, albo procek jak rzad - co innego obiecuje, co innego
    > robi;-)

    Ok, ale jakich częstotliwości się spodziewasz? Robisz coś z przebiegami
    na poziomie 100MHz? Wygenerować glicza na tyle energetycznego, żeby coś
    uwalił i na tyle szybkiego, żebyś takie pasmo potrzebował wierz mi -
    wcale nie jest łatwo. Do analizy stanów z kolei oscylek średnio się
    nadaje, o wiele wygodniej jest analizatorem dedykowanym (choć muszę
    przyznać, że Tek-owe aligatorki bardzo mi odpowiadały).

    > Tespol robi tajemnice z cen, ale nie sadze, zeby mieli taniej niz gdzie
    > indziej. A z tego co sie zorientowalem, to do 100MHz oferta Teka jest
    > atrakcyjna, ale powyzej, to juz nie sa konkurencyjni. Taki LeCroy z
    > pasmem 500 i 4 kanalami (plus logiczne) da sie kupic za 7000k$.
    > Choc przyznam, ze z pobieznego przestudiowania instrukcji, to teka
    > wlaczam i pracuje, a LeCroya po miesiacu studiowania jestem w stanie
    > uruchomic;-)

    Nie znam, nie miałem okazji poznać. Zobacz może w takim razie na
    Agilenta (ktoś wie po cholerę kolejny raz "zmienili" nazwę?).
    Miałem serię 3k na chwilę - była ok, a nowszy X czy też serii 4k z
    ekranem dotykowym... no... :) Aż nie wieżę że to napisałem... :(

    > No wlasnie liczylem, ze Andrzej sie odezwie, ale dawniej go widzialem
    > niz Marka Dz.

    Masz telefon, skorzystaj :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 22. Data: 2015-07-02 08:10:47
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Paweł, a Rigol jest be?
    Nikt ich nie proponuje, ciekawe dlaczego.
    W każdym razie seria 2k cenowo wydaje mi się atrakcyjna, seria 4k jest
    dla mnie pod tym względem zagadką. Niestety nie miałem okazji żadnego
    widzieć live, więc nic nie wiem o nich. Ktoś ma i może napisać?

    Irek.N.

  • 23. Data: 2015-07-02 13:38:19
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Paweł, a Rigol jest be?

    Przed chwila przelecial mi nad domem (a jestem na sciezce podejscia do
    EPWA) McDonnell Douglas MD-11 DHLu. Jest cichszy niz Rigol;-)
    No i jakos nie mam zaufania do marki.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 24. Data: 2015-07-02 13:53:59
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ok, ale jakich częstotliwości się spodziewasz? Robisz coś z
    > przebiegami
    > na poziomie 100MHz?

    Chcialbym pobawic sie radiowka na 43x MHz. Tak w celach
    edukacyjno-uzytecznych. Narazie bardziej edukacyjno. W.cz. jest dla mnie
    ciagle nieodkryta planeta. Antenkami sie troche interesowalem, co mi
    grupa podpowiedziala - przeczytalem, ale co zabawa, to zabawa.

    > Wygenerować glicza na tyle energetycznego, żeby coś
    > uwalił i na tyle szybkiego

    Motorkiem krokowym sterowalem sobie. Nieduzy, 3 Nm. No i trzeba bylo
    wsadzic bardzo szybkie "szczottky", inaczej uwalal driver. Na moim g'nym
    oscylku nic nie bylo widac. A nie bylo to jakies ekstremalnie szybkie
    sterowanie. Krokowce bede wykorzystywal w najblizszym czasie dosyc
    licznie, no chyba, ze sie do BLDC przekonam, a to juz niebanalne sterowanie.

    > Nie znam, nie miałem okazji poznać. Zobacz może w takim razie na
    > Agilenta

    Bardzo sympatyczny sprzet, ale cena zabija.

    > Masz telefon, skorzystaj :)

    Nie mam, ani do Andrzeja, ani do Marka. Ty dzwoniles i dales mi
    sluchawke, a potem podpaliles pizzerie;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 25. Data: 2015-07-02 14:07:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości
    Powitanko,

    >Chcialbym pobawic sie radiowka na 43x MHz. Tak w celach
    >edukacyjno-uzytecznych. Narazie bardziej edukacyjno.

    Z tym ze wiesz - radiowka w zasadzie zawsze wyprzedzala oscyloskopy i
    bawic sie trzeba bylo jakimis analizatorami widma itp. I dawali rade
    bez oscyla, kto wie, moze nawet lepiej.

    Nadal wyprzedza, bo radiowka siega juz chyba 100 GHz.
    Ale jak widac stare pasma nowoczesny oscyloskop pokrywa :-)

> [...]
    >wsadzic bardzo szybkie "szczottky", inaczej uwalal driver. Na moim
    >g'nym oscylku nic nie bylo widac. A nie bylo to jakies ekstremalnie

    I taki silnik generowal glitcha niewidocznego na oscyloskopie
    powiedzmy 15MHz, ktory uwalal driver ?

    J.

  • 26. Data: 2015-07-02 18:06:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > ciagle nieodkryta planeta. Antenkami sie troche interesowalem, co mi
    > grupa podpowiedziala - przeczytalem, ale co zabawa, to zabawa.

    Jarek ma rację, skręć "w lewo" :)

> [...]
    > sterowanie. Krokowce bede wykorzystywal w najblizszym czasie dosyc
    > licznie, no chyba, ze sie do BLDC przekonam, a to juz niebanalne

    Widzę to tak:
    - marna liczba akwizycji/s
    - zły tryb akwizycji
    - brak wspomagania w poszukiwaniu anomalii

    i można słonia przegapić :)

    Może zróbmy inaczej, przyjedź, zabierzesz zwykłego 3022 i przekonasz
    się, że nie jesteś w stanie łatwo go oszukać :)

    > Bardzo sympatyczny sprzet, ale cena zabija.

    Chyba podobnie jak Tek. Teraz jakaś promocja miała być, wszystkie opcje
    w standardzie, czy jakoś tak... Kuszące.
    Aaa... no i ma magistrale sprzętowe :)

    > Nie mam, ani do Andrzeja, ani do Marka. Ty dzwoniles i dales mi
    > sluchawke, a potem podpaliles pizzerie;-)

    Odbudowali już, czas powtórzyć imprezę ;) Kiedy?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2015-07-02 18:08:10
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nadal wyprzedza, bo radiowka siega juz chyba 100 GHz.
    > Ale jak widac stare pasma nowoczesny oscyloskop pokrywa :-)

    Ależ proszę bardzo :)
    http://teledynelecroy.com/100ghz/

    Miłego.
    Irek.N.

  • 28. Data: 2015-07-02 20:07:55
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > - brak wspomagania w poszukiwaniu anomalii
    > i można słonia przegapić :)

    Na tym g' co mam, to i owszem. Jak mu sie da wyzwalanie zboczem (1
    przebieg do "zamrozenia"), to nie na kazdy zareaguje. Jakies sensownej
    prawidlowosci nie ma. Kazdy bedzie lepszy:-(

    > Odbudowali już, czas powtórzyć imprezę ;) Kiedy?

    U mnie na prowincji tez sa fajne lokale, wiec jak bys byl w okolicy, to
    zawsze welcome:-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 29. Data: 2015-07-04 22:20:02
    Od: a...@w...pl

    W dniu środa, 1 lipca 2015 22:51:45 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Andrzeju, jeśli jeszcze tutaj zaglądasz, wybacz proszę, ale życzę
    > Pawłowi jak najlepiej "w zakupie" i wiesz jak ewoluowałem w temacie.

    Irku, zaglądam tu raz na ruski rok. Akurat zauważyłem że w temacie "oscyloskop" to
    przeczytałem. Masz niestety sporo racji, zresztą rozmawialiśmy już o tym.
    Najlepiej, jak jest możliwość, sprawdzić w praktyce jak to wygląda żeby się nie
    rozczarować, wiadomo. Mnie tam MSO4104 wystarcza do tego co tam amatorsko dłubię.
    Przy okazji: kiedy byłem jeszcze w technikum, pod koniec lat osiemdziesiątych w
    Radioelektroniku był opisany system uP na 8085 (autor chyba Leśniewski), skopiowałem
    go rysując płytkę grafionem (takie były czasy :) i z powodzeniem uruchomiłem
    dysponując jedynie diotdą LED, woltomierzem takim pi*drzwi i programatorem homemade
    na isostatach :) A teraz są do dyspozycji takie przyrządy że kiedyś nawet się nie
    śniło a i tak się narzeka że są do kitu.

    Pawle, all-in-one to jednak nie jest to samo co wszystkie te składniki włożone we
    wspólną obudowę. Jak jeszcze aktualne to odezwij się na priv.

    Andrzej Kamieniecki

  • 30. Data: 2015-07-08 20:04:06
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    No i jak, zdecydowałeś może?